Beste mensen, een vraagje over de remmen.
Samen met mijn monteur er van alles aan gedaan. Nieuwe cupjes, nieuwe olie, meermaals op goede volgorde ontlucht etc.
Remmen werken goed.
Echter. Als ik start en weg rij moet ik om te remmen de rem geheel indouwen en dan nog een tweede of derde keer.
Als ik dan rij na een seconden of tien en weer rem zelfde verhaal.
Ook met stilstaande motor en zonder lucht in de tank gebeurd dit. Na twee of drie keer intrappen gaat het pedaal nog niet eens halverwege en ik kan er met al mijn gewicht(135 kilo) en kracht op trappen maar dan blijft hij op druk.
Bij snel twee keer intrappen remt hij goed.
Bij langzaam intrappen kan ik hem tot de bodem intrappen.
Hoofdremcylinder is ook open geweest, ziet er goed uit.
Wie heeft een idee?
Groet, Bram
remmen
Moderator: ruben
-
- Site Admin
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: remmen
Lucht in de tank? Is jouw auto omgebouwd naar luchtremmen dan?
Zonder gekheid, als je meer dan 1x moet trappen en daarna remt hij prima, zou ik eens naar de afstelling van de remschoenen kijken. Als die op 1 of meer wielen te veel vrijheid heeft gaat er veel vloeistof verloren om die naar de trommel te bewegen. Dan moet je al gauw nogmaals trappen om er genoeg vloeistof in te krijgen.
Dus, auto op bokken zetten, schoenen per stuk aandraaien tot het wiel niet meer of heel zwaar beweegt, en dan terugtikken tot hij weer net aan vrij is. Net zolang tot je alle 8 de remschoenen hebt gehad. Tot zover mijn eerste gedachte, ben benieuwd of er nog meer fantastische ideeën volgen van onze collega forummers
Zonder gekheid, als je meer dan 1x moet trappen en daarna remt hij prima, zou ik eens naar de afstelling van de remschoenen kijken. Als die op 1 of meer wielen te veel vrijheid heeft gaat er veel vloeistof verloren om die naar de trommel te bewegen. Dan moet je al gauw nogmaals trappen om er genoeg vloeistof in te krijgen.
Dus, auto op bokken zetten, schoenen per stuk aandraaien tot het wiel niet meer of heel zwaar beweegt, en dan terugtikken tot hij weer net aan vrij is. Net zolang tot je alle 8 de remschoenen hebt gehad. Tot zover mijn eerste gedachte, ben benieuwd of er nog meer fantastische ideeën volgen van onze collega forummers
Re: remmen
Hoi Dikkie, de technische commissie, Ruben Penterman, kwam ook met een dergelijke uitleg. Dus we gaan vandeweek eerst alle remschoenen maar eens opnieuw afstellen. Ik laat het resultaat horen.
Dank voor de snelle reactie.
Dank voor de snelle reactie.
Re: remmen
Alle remmen nagelopen, opnieuw gesteld. Wel enige verbetering.
1 van de stelmoeren met boutje was krom getrokken, niet in beweging te krijgen. Met een ringetje wat gesteld maar is natuurlijk niet ideaal.
Dus als iemand weet waar ik die krijgen kan?
Ga proberen hier een foto bij te voegen.
1 van de stelmoeren met boutje was krom getrokken, niet in beweging te krijgen. Met een ringetje wat gesteld maar is natuurlijk niet ideaal.
Dus als iemand weet waar ik die krijgen kan?
Ga proberen hier een foto bij te voegen.
Re: remmen
ps: voor de details. Het boutje is niet krom, het schroefdraad is verneukt waardoor de stelmoer schreef op de bout zit, geen beweging in te krijgen. Vraag me af hoe dit ooit heeft kunnen ontstaan.
groet, Bram
groet, Bram
-
- Site Admin
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: remmen
Zo te zien scheef erin gedraaid en dan lomp doorgedrukt? Je houd het niet voor mogelijk maar overschat je medemens zeker niet.. Wellicht dat het clubmagazijn deze nog heeft liggen, is vrij zeldzaam dat dit stuk gaat volgens mij.
Wel blij om tel ezen dat met de stelling enige verbetering is waargenomen!
Wel blij om tel ezen dat met de stelling enige verbetering is waargenomen!
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 41
- Lid geworden op: za 06 jan 2018 23:25
Re: remmen
Ik heb er nog wel 1 liggen als je hem nog nodig hebt
Re: remmen
Hoi Jaco, dank, maar ik heb hem bij het clubmagazijn al op kunnen halen.
Groet, Bram
Groet, Bram
Re: remmen
Zoals ik al gezegd heb, of nog verder op stellen maar geen idee hoe strak ze nu staan, of je hebt ergens een luchtbel zitten die je samen trapt. Als hij recht remt, en je zeker weet dat ze al maximaal strak zitten dan zal het waarschijnlijk een luchtbel in een leiding richting de bekrachtiger zijn, of net in dat hele korte stukje voor de rem verdeler
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast