Wagen van Scheeleko

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Scheeleko
Matgroentje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 08 sep 2022 21:15

Wagen van Scheeleko

Berichtdoor Scheeleko » zo 11 sep 2022 10:59

BESTE MENSEN
sinds kort in bezit van een YA daf 126 . dus ook hier me aangemeld . waar kan ik onderdelen kopen / origineel ? namaak of improviseren met monderdelen van andere ....
als eerste benzine meter doet het niet . Kapot ?
als tweede richtingsaanzijzer knop moet nu naar rechts om linksaf aan te geven .
klein doek wat in cabine duer zit vervangen . zijn op
rem problemen verhaal gelezen op het forum .kan ik goed mee aan de slag en mijn vriend als zijnde hofd monteur mazda .
spatborden aanhanger zij n op . wie heeft vervangers of waar 2we hands of alternatief ?
is de motor v d daf nog sneller te maken / turbo erop ?

zo , dit is eerste aanzet . zal huier wel vaker gehoord gaan worden .

mvg
zzee

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Handige artikelnummers

Berichtdoor Daffieduck » zo 11 sep 2022 17:48


Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wagen van Scheeleko

Berichtdoor Dikkie » zo 11 sep 2022 20:45

Heb even de vrijheid genomen om jouw bericht af te splitsen van het onderwerp handige artikelnummers.

Ik zou zeggen benader elke vraag die je stelt als deel onderwerp of deelproject, om voor jezelf het overzicht te bewaren.

De leveranciers (clubmagazijn, van dam, ...) zijn al genoemd zie ik.
En sneller maken? Is het een Ferrari? :mrgreen: Nee, een turbo is een overdruk systeem, en dat wil je op een natuurlijke aanzuiging motor plaatsen die zijn vacuum ook nog eens nodig heeft om te remmen.. dat zie ik niet voor me. Maar als je je onderhoud op orde hebt en er wat tijd en liefde in steekt kan je gerust meekomen met het hedendaagse verkeer. Verwacht alleen niet dat je mensen er uit trekt bij de stoplichten :lol: :lol:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Wagen van Scheeleko

Berichtdoor ruben » zo 18 sep 2022 18:54

Verwacht alleen niet dat je mensen er uit trekt bij de stoplichten :lol: :lol:
Tenzij je ze er zelf uit trekt omdat ze naast de weg in de blubber zijn vast geraakt :mrgreen:

Maar als je sneller wilt denk ik dat je niet helemaal de juiste wagen hebt gekocht. Die grote logge luie zijkleppen gaat echt niet veel .eer vermogen leveren,wat je er ook mee doet. De rest van de aandrijflijn is ook niet gebouwd op snelheid maar kracht om vrijwel overal doorheen te kunnen komen. En doordat het zo goed bij elkaar gezocht is kan je er wel een motor op zetten met het dubbele vermogen, maar vaak is dat bij veel hogere toerentallen waardoor het geen trekkracht over blijft, of een veel hoger koppel wat je assen en versnellingsbakken niet gaan waarderen

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Wagen van Scheeleko

Berichtdoor ruben » zo 18 sep 2022 18:59

Maar tankaanwijzer, even doormeten, geeft hij op beide tanks niks aan of maar op 1?
Als hij op beide niks aangeeft zou ik de meter verdenken, maar de zekering al bekeken?

Hoe bedoel je de schakelaar? Je doet inderdaad de hendel.van me schakelaar naar links om links af te slaan, maar "wijst" de hendel eigenlijk naar rechts. Dus wellicht iets meer duidelijkheid.

Wat voor model aanhanger heb je? De spatborden voor de 1 tons aanhangers komen soms langs op marktplaats of generaaltjes


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten