motorblok YA126 probleem

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

muscy
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 dec 2021 09:33

motorblok YA126 probleem

Berichtdoor muscy » ma 15 aug 2022 15:42

Wie kan me helpen, mijn motorblok heeft geen trekkracht meer ,stationeer en starten prima maar hij loopt alleen bij choke vol uit en er zit geen trekkracht in en rookt behoorlijk bij starten.de membraam is vervangen.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: motorblok YA126 probleem

Berichtdoor Dikkie » ma 15 aug 2022 21:30

Heb dit onderwerp even verplaatst van nieuwsflits naar techniek.

Een aantal vragen komen in me op:
- Waar staat de wagen? Wellicht dat er iemand met je mee kan kijken
- Welke kleur rook komt eruit bij starten? Want als je alleen draait met de choke vol open kan het best komen omdat hij overdreven rijk staat op dat moment
- Welk membraam is vervangen?
- Wanneer heb je voor het laatste de ontsteking, carburateur en kleppen volgens VTH afgesteld?
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

muscy
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 dec 2021 09:33

Re: motorblok YA126 probleem

Berichtdoor muscy » ma 22 aug 2022 16:23

Hallo Dikkie
de rook was een donkere walm die naar benzine rook, het membraam aan de carburateur heb ik vervangen en dat was wel nodig want was aardig vervuilt. het probleem zat in de aanvoer van brandstof dus opvoerpomp gedemonteerd en revisie uitgevoerd maar bij het terugplaatsen werkt de pomp niet de stift die de pomp moet bedienen komt wel naar voren maar misschien niet voldoende ik kan dat niet meten maar de pomp werking gebeurt om de een of andere reden niet, de pomp is in orde want die is handmatig getest en werkt goed, graag advies.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: motorblok YA126 probleem

Berichtdoor Dikkie » ma 22 aug 2022 20:59

Terugplaatsen is even een handigheidje, de pomp arm moet natuurlijk wel voor de stift eindigen tijdens montage en niet er aan de zij- of onderkant tegenaan. Hij raakt dan heel snel krom. Ik adviseer om de pomp te demonteren, controleren of de arm nog goed is, en goed voelen tijdens montage.

De stift die de hevel arm bediend word op zijn beurt aangetikt door de nokkenas, het loont om de motor rond te tornen en daarbij te voelen of de stift zich in de verste stand bevind, om jezelf wat meer ruimte te gunnen
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast