Pagina 1 van 1

lpg inbouw schema

Geplaatst: do 05 mei 2022 14:53
door muscy
Wie kan me helpen aan een inbouw schema voor een 126,

Re: lpg inbouw schema

Geplaatst: vr 06 mei 2022 21:19
door Daffieduck
Voor het elektrische schema bedoel je? Dat hangt er ook maar weer net van af hoe je het aanpakt. Je kunt de + van 1 van de 2 accu's pakken zodat je 12 volt hebt, maar het kan ook van een omvormer.

-Vanaf de accu heeft het voordeel dat je een betrouwbare bron hebt die niet halverwege je rit kapot kan gaan. Nadeel is dat je je accu's ongelijk belast.
-De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.

Signaal van de motor kun je het beste pakken vanaf de bobine. Ik zou morgen wel een paar foto's voor je kunnen maken hoe dit zit, maar ik denk dat je het op het forum hier ook wel kunt vinden. Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.

De tank kun je achter in de bak leggen, er zijn er ook die hem op de plaats van de lier inbouwen. Dat is natuurlijk mooier weggewerkt, maar je kunt er een minder grote tank kwijt.

Heb je al materialen liggen voor de LPG inbouw, of moet je alles nog aanschaffen?

Re: lpg inbouw schema

Geplaatst: vr 06 mei 2022 22:12
door Hoppa69
.De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.
Dat heb ik toen opgelost met een schakelaartje naar de accu toe.
Dus omvormer kapot, schakelaar om en je kan voor nood verder op 1 accu.

Re: lpg inbouw schema

Geplaatst: vr 06 mei 2022 22:30
door Dikkie
Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.
En in aanvulling daarop adviseer ik om dat draadje met een plugje of stekkertje aan te sluiten. En tevens een eventuele reserve ontsteking die je bij je hebt te voorzien van hetzelfde.
Als je dan onderweg stil kom te staan en je moet je ontsteking wisselen, dan kan je in ieder geval direct weer op lpg verder :mrgreen: