lpg inbouw schema

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

muscy
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 dec 2021 09:33

lpg inbouw schema

Berichtdoor muscy » do 05 mei 2022 14:53

Wie kan me helpen aan een inbouw schema voor een 126,

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: lpg inbouw schema

Berichtdoor Daffieduck » vr 06 mei 2022 21:19

Voor het elektrische schema bedoel je? Dat hangt er ook maar weer net van af hoe je het aanpakt. Je kunt de + van 1 van de 2 accu's pakken zodat je 12 volt hebt, maar het kan ook van een omvormer.

-Vanaf de accu heeft het voordeel dat je een betrouwbare bron hebt die niet halverwege je rit kapot kan gaan. Nadeel is dat je je accu's ongelijk belast.
-De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.

Signaal van de motor kun je het beste pakken vanaf de bobine. Ik zou morgen wel een paar foto's voor je kunnen maken hoe dit zit, maar ik denk dat je het op het forum hier ook wel kunt vinden. Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.

De tank kun je achter in de bak leggen, er zijn er ook die hem op de plaats van de lier inbouwen. Dat is natuurlijk mooier weggewerkt, maar je kunt er een minder grote tank kwijt.

Heb je al materialen liggen voor de LPG inbouw, of moet je alles nog aanschaffen?

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: lpg inbouw schema

Berichtdoor Hoppa69 » vr 06 mei 2022 22:12

.De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.
Dat heb ik toen opgelost met een schakelaartje naar de accu toe.
Dus omvormer kapot, schakelaar om en je kan voor nood verder op 1 accu.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: lpg inbouw schema

Berichtdoor Dikkie » vr 06 mei 2022 22:30

Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.
En in aanvulling daarop adviseer ik om dat draadje met een plugje of stekkertje aan te sluiten. En tevens een eventuele reserve ontsteking die je bij je hebt te voorzien van hetzelfde.
Als je dan onderweg stil kom te staan en je moet je ontsteking wisselen, dan kan je in ieder geval direct weer op lpg verder :mrgreen:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast