lpg inbouw schema
Moderator: ruben
lpg inbouw schema
Wie kan me helpen aan een inbouw schema voor een 126,
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: lpg inbouw schema
Voor het elektrische schema bedoel je? Dat hangt er ook maar weer net van af hoe je het aanpakt. Je kunt de + van 1 van de 2 accu's pakken zodat je 12 volt hebt, maar het kan ook van een omvormer.
-Vanaf de accu heeft het voordeel dat je een betrouwbare bron hebt die niet halverwege je rit kapot kan gaan. Nadeel is dat je je accu's ongelijk belast.
-De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.
Signaal van de motor kun je het beste pakken vanaf de bobine. Ik zou morgen wel een paar foto's voor je kunnen maken hoe dit zit, maar ik denk dat je het op het forum hier ook wel kunt vinden. Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.
De tank kun je achter in de bak leggen, er zijn er ook die hem op de plaats van de lier inbouwen. Dat is natuurlijk mooier weggewerkt, maar je kunt er een minder grote tank kwijt.
Heb je al materialen liggen voor de LPG inbouw, of moet je alles nog aanschaffen?
-Vanaf de accu heeft het voordeel dat je een betrouwbare bron hebt die niet halverwege je rit kapot kan gaan. Nadeel is dat je je accu's ongelijk belast.
-De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.
Signaal van de motor kun je het beste pakken vanaf de bobine. Ik zou morgen wel een paar foto's voor je kunnen maken hoe dit zit, maar ik denk dat je het op het forum hier ook wel kunt vinden. Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.
De tank kun je achter in de bak leggen, er zijn er ook die hem op de plaats van de lier inbouwen. Dat is natuurlijk mooier weggewerkt, maar je kunt er een minder grote tank kwijt.
Heb je al materialen liggen voor de LPG inbouw, of moet je alles nog aanschaffen?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: lpg inbouw schema
Dat heb ik toen opgelost met een schakelaartje naar de accu toe..De omvormer zorgt er voor dat je de accu's niet ongelijk belast, maar heeft als nadeel dat hij wel eens kapot zou kunnen gaan.
Dus omvormer kapot, schakelaar om en je kan voor nood verder op 1 accu.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Site Admin
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: lpg inbouw schema
En in aanvulling daarop adviseer ik om dat draadje met een plugje of stekkertje aan te sluiten. En tevens een eventuele reserve ontsteking die je bij je hebt te voorzien van hetzelfde.Wanneer je de verdelerkap van de ontsteking afhaalt zie je in het ontstekingshuis een half geboord gaatje zitten. Wanneer je deze doorboort totdat je er doorheen bent kun je daar de draad doorheen trekken. Deze kun je dan aansluiten op de bobine.
Als je dan onderweg stil kom te staan en je moet je ontsteking wisselen, dan kan je in ieder geval direct weer op lpg verder
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast