Motor 126 loopt slecht stationair

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Kappiejohn
Matgroentje
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 14:27

Motor 126 loopt slecht stationair

Berichtdoor Kappiejohn » di 01 feb 2022 11:10

hallo,

onder het motto durf te vragen...

Mijn daf wil niet lekker stationair lopen.... heb al de carb schoongemaakt en revisie setje erin....
nieuwe bougies gestoken maar nog alleen boven de 1100 rpm loopt hij redelijk stabiel op handgas

daar komt nu bij dat afgelopen weekend ik een ritje maakte en vervolgens stil kwam te staan. geen vermogen meer en liep giga beroert
bougies eruit gehaald en nu zijn nummer 5 en 6 kapot ? maar in ieder geval geen vonk meer...dus weggesleept... :cry:

waar moet ik het zoeken...\\

ontsteking? condensator? contactpunten?

wellicht dat een van jullie de gouden Tip heeft

alvast bedankt

mvg John

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Motor 126 loopt slecht stationair

Berichtdoor peter80 » zo 06 feb 2022 21:15

Ontsteking uitmeten, verdeelkap controleren op doorslag, carburateur afstellen, bougiekabels doorgeslagen, kan veel zijn maar je zal ergens moeten beginnen.
Op het forum is veel informatie te vinden over ontsteking en carburateur. Afstelgegevens staan in de afstelboekjes.
Kijk eens bij de downloads op www.ya126.nl of bij www.y-cie.nl
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Motor 126 loopt slecht stationair

Berichtdoor ruben » do 03 mar 2022 21:29

hoe was je temperatuur? cilinder 5 en 6 zitten achteraan en zullen de eerste zijn die warm lopen door slechte koeling of slechte afstelling van carburateur en/of ontsteking. Slechte koeling kan komen omdat na lange tijd er veel vuil ophoopt binnen het blok en dan vooral rond cilinder 6. Als het achterste aftap kraantje van het koelwater niks doorlaat als je die open draait kan dat een teken ven verstopping zijn.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten