Nieuw lid -voorstellen
Geplaatst: di 23 nov 2021 19:12
Hallo, Ik ben Robert, woon al sinds jaren in Tsjechie.
Al sinds mijn jeug (eeuwen geleden) liefhebber van DAF, maar nooit het juiste moment/exemplaar gevonden om er zelf een te hebben. Of ze waren net te duur op dat moment, of ik had geen geld. Whatever.
Ik heb wel een Amerikaanse Koude Oorlog veteraan, die ik nog steeds aan het restaureren ben. Heeft jaren in het POMS Depot Ter Apel gestaan. Het idee was om dat ding te gebruiken voor een tentoonstelling over de koude oorlog hier in Tsjechie, maar dat is helaas nooit echt van de grond gekomen.
Het is een kieper (1965 Kaiser Jeep Corporation 6x6 5-ton Dump truck), maar ik heb hem zo aangepast dat ik er binnen een uurtje ook een oplegger tractor van kan maken en VV. Even ter informatie, de aanduiding 5-ton betekent 5-ton laadvermogen off-road. Op de verharde weg is het laadvermogen 10 ton. Mijn NL kenteken heeft als totaal treingewicht 42 ton staan, zowel as dump truck met aanhanger of als tractor-oplegger combinatie.
Dat ding is echter te groot om comfortabel mee te rijden, en de grootste twee problemen zijn het brandstof verbruik (1 op 3) en het 55 jaar oude enkele remsysteem. En alleen sleutelen aan een truck waar alles extreem groot is en veel weegt is ook niet echt leuk meer.
DAF 126 is veel leuker en gemakkelijker, kan ik ook dagelijks mee rond rijden. Hoewel, ik ben ook niet vies van een DAF ya328, speciaal de kraanwagen.
Al sinds mijn jeug (eeuwen geleden) liefhebber van DAF, maar nooit het juiste moment/exemplaar gevonden om er zelf een te hebben. Of ze waren net te duur op dat moment, of ik had geen geld. Whatever.
Ik heb wel een Amerikaanse Koude Oorlog veteraan, die ik nog steeds aan het restaureren ben. Heeft jaren in het POMS Depot Ter Apel gestaan. Het idee was om dat ding te gebruiken voor een tentoonstelling over de koude oorlog hier in Tsjechie, maar dat is helaas nooit echt van de grond gekomen.
Het is een kieper (1965 Kaiser Jeep Corporation 6x6 5-ton Dump truck), maar ik heb hem zo aangepast dat ik er binnen een uurtje ook een oplegger tractor van kan maken en VV. Even ter informatie, de aanduiding 5-ton betekent 5-ton laadvermogen off-road. Op de verharde weg is het laadvermogen 10 ton. Mijn NL kenteken heeft als totaal treingewicht 42 ton staan, zowel as dump truck met aanhanger of als tractor-oplegger combinatie.
Dat ding is echter te groot om comfortabel mee te rijden, en de grootste twee problemen zijn het brandstof verbruik (1 op 3) en het 55 jaar oude enkele remsysteem. En alleen sleutelen aan een truck waar alles extreem groot is en veel weegt is ook niet echt leuk meer.
DAF 126 is veel leuker en gemakkelijker, kan ik ook dagelijks mee rond rijden. Hoewel, ik ben ook niet vies van een DAF ya328, speciaal de kraanwagen.