Glijblokken terug, afgesteld en gesmeerd.
Mechanisch weer geheel opgebouwd.
Deze olievernevelaar had er niet meer zo'n zin in.
Messing is nat geweest en de boel laten oxideren.
Kon het er zo uit peuteren met een schroevendraaier en hij werkt weer.
Hydrauliekpomp beurtje geven.
Banden apparaat.
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden apparaat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden apparaat.
Heb ik 10-32 en iso 46 moet hier weer 22 in.
Is besteld.
Alles zit er weer aan.
Beweegt weer lekker soepel.
Staat nu in de hoek tot ik de rest van de spullen heb.
Olie die in de motor moet is ook iets wat niet te koop is.
Regelt het bedrijf ook voor mij na de vakantie.
En zo zie je maar weer, gekocht op m.p. was geheel nagekeken.
Maar als je het dan toch uit elkaar haal kom je altijd wel een verrassing tegen.
En nou zag deze er nog netjes uit.
Voor het zelfde geld kan ik ook zo'n chinees kopen maar das nieuw, meestal niet de beste kwaliteit en ik hoef er dan ook niks aan t doen.
Das niks.
Dus mochten er hier ook hobbyisten zijn die een butler airdraulica willen kopen, want het fijne van deze is dat ze alleen lucht nodig hebben om te werken.
Bij deze machine's moet je dus letten op de vertanding van de armen, de vertanding van de hieldrukkers, de cilinders kunnen roesten van binnen en de olie in de motor is een speciaal goedje welke niet te koop is in de regulieren handel.
Staat van de hydrauliekpomp is ook wel een dingetje, wordt ook met lucht bediend, ook hier weer kans op roest of oxidatie aan de binnenzijde.
En mocht de motor stuk zijn, die zijn er nog wel nieuw, kosten alleen 1400 euro.
Trouwens, alles wat voor deze nog te verkrijgen is is duur.
De luchtverdeelschijf b.v. is een slijtdeel, kost nieuw 300 euro.
Is besteld.
Alles zit er weer aan.
Beweegt weer lekker soepel.
Staat nu in de hoek tot ik de rest van de spullen heb.
Olie die in de motor moet is ook iets wat niet te koop is.
Regelt het bedrijf ook voor mij na de vakantie.
En zo zie je maar weer, gekocht op m.p. was geheel nagekeken.
Maar als je het dan toch uit elkaar haal kom je altijd wel een verrassing tegen.
En nou zag deze er nog netjes uit.
Voor het zelfde geld kan ik ook zo'n chinees kopen maar das nieuw, meestal niet de beste kwaliteit en ik hoef er dan ook niks aan t doen.
Das niks.
Dus mochten er hier ook hobbyisten zijn die een butler airdraulica willen kopen, want het fijne van deze is dat ze alleen lucht nodig hebben om te werken.
Bij deze machine's moet je dus letten op de vertanding van de armen, de vertanding van de hieldrukkers, de cilinders kunnen roesten van binnen en de olie in de motor is een speciaal goedje welke niet te koop is in de regulieren handel.
Staat van de hydrauliekpomp is ook wel een dingetje, wordt ook met lucht bediend, ook hier weer kans op roest of oxidatie aan de binnenzijde.
En mocht de motor stuk zijn, die zijn er nog wel nieuw, kosten alleen 1400 euro.
Trouwens, alles wat voor deze nog te verkrijgen is is duur.
De luchtverdeelschijf b.v. is een slijtdeel, kost nieuw 300 euro.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Clublid
- Berichten: 648
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Banden apparaat.
Ruud
weer een leuk stukje over heel iets anders dan groen maar ook dat zijn we zo langzamerhand gewend
Maar in het begin heb je toch een deurtje open gezet dus daar komtie:
Je zegt dat die matras die op de aanhangwagen ligt nu naar de stort kan, betekent dat dat je weer gewoon in bed naast de vrouw mag slapen?
weer een leuk stukje over heel iets anders dan groen maar ook dat zijn we zo langzamerhand gewend
Maar in het begin heb je toch een deurtje open gezet dus daar komtie:
Je zegt dat die matras die op de aanhangwagen ligt nu naar de stort kan, betekent dat dat je weer gewoon in bed naast de vrouw mag slapen?
Laatst gewijzigd door B. van der Veer op ma 09 aug 2021 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden apparaat.
Dat hoop ik niet.betekent dat dat je weer gewoon in bed naast de vrouw mag slapen?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Banden apparaat.
Prachtig machientje en mooie uitleg van de "restauratie"/nazicht
When the going gets tough, the tough get going
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden apparaat.
Olie en de tandsegmenten binnen.
Hij is weer geheel in elkaar.
Gelijk een maximale velg voor deze machine er op, 20 inch unimog.
Hij is weer geheel in elkaar.
Gelijk een maximale velg voor deze machine er op, 20 inch unimog.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden apparaat.
Lekker hoor, nog geen verf snipper er af met monteren.
Ventiel doe ik achteraf, heb je ook niet de kans als je niet oplet dat je je ventiel sloopt.
Ook maar balanceren dan en de rest van de wielen van de 126 ook.
Deze is nu geheel tubeless uitgevoerd.
Ventiel doe ik achteraf, heb je ook niet de kans als je niet oplet dat je je ventiel sloopt.
Ook maar balanceren dan en de rest van de wielen van de 126 ook.
Deze is nu geheel tubeless uitgevoerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten