Voorstellen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Bertontheroute66
Knipperlichtje
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 20:51

Voorstellen

Berichtdoor Bertontheroute66 » ma 26 jul 2021 16:15

Goedemiddag,
Mijn naam is Bert van den Berg en ben sinds een week eigenaar van een Daf YA 126. Al enige tijd was ik rond aan het kijken naar deze stoere uitvoering van de Daf en heb er nu dus een gevonden. Ik ben woonachtig in Rijswijk (ZH) waar nu ook mijn YA haar nieuwe woonplaats gekregen heeft.
Daar ik de mening was toegedaan heeeeeeel veel van autotechniek te weten (wat in de praktijk dus niet het geval bleek te zijn) zou ik het erg op prijs stellen als iemand met meer kennis dan ik eens naar mijn Daf wil komen kijken en daar het e.e.a. over wil vertellen. Met name het onderhoud en de zaken die je beslist wel en zeker niet moet doen om de Daf in goede conditie te houden. Een ritje met de auto hoort daar natuurlijk ook bij want ik ben er inmiddels achter dat het rijden best soepel verloopt maar dat het remmen een echte uitdaging is! Mocht iemand uit deze omgeving eens tijd willen vrijmaken om langs te komen dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Koffie e.d. staan uiteraard klaar.
Mvg,
Bert

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Oberland » ma 26 jul 2021 17:10

Welkom Bert. Gefeliciteerd met je bezit.
Nee, ik woon niet om de hoek en kom niet langs. :) Heb je al kennis gemaakt met de schitterende handboeken die over onze DAF verschenen zijn? Daar staat een schat aan informatie in. En verder lees ik graag hier mee om mijn kennis ook te vergroten.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor peter80 » ma 26 jul 2021 21:32

Welkom op het forum Bert en van je Daf ga je zeker plezier beleven.
De remmerij is altijd een onderhoudsgevoelig stukje van onze monsters. Als je de remmen goed op orde hebt kan je er 4 strepen mee op het asfalt zetten.
Op het forum is alvast een heleboel informatie te vinden en op www.y-cie.nl is een stukje naslagwerk te vinden (onder andere de manuals van de 126).
In de VTH-326 (van de YA-126) staat beschreven hoe de remmerij onderhouden dient te worden.
Ik woon zelf ook helaas niet om de hoek, anders was ik wel even komen kijken.
Met een beetje geluk komt er nog een technische dag van de club, daar kan je onder het genot van een bakje koffie ook al je vragen stellen.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Voorstellen

Berichtdoor Kees64 » di 27 jul 2021 18:54

Welkom Bert, De club zelf organiseert ieder jaar een technische dag.... leuke dag waar je veel van kan leren.
Misschien ook in de gaten houden.

Bertontheroute66
Knipperlichtje
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 23 jul 2021 20:51

Re: Voorstellen

Berichtdoor Bertontheroute66 » vr 30 jul 2021 22:28

Allen bedankt voor de welkomgroet. Ik hoop dat we elkaar gaan zien op een technische dag ter zijner tijd.

Gebruikersavatar
albertvrijborg
Vierwielend Vooruit
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor albertvrijborg » za 31 jul 2021 20:03

Welkom op het forum !!!
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl :lol:


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten