YA 126 ambulance keuren van c naar b rijbewijs

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Kasper1981
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 jul 2021 11:19

YA 126 ambulance keuren van c naar b rijbewijs

Berichtdoor Kasper1981 » wo 14 jul 2021 11:34

Ik heb een YA 126 ambulance gekocht welke nog op c kenteken staat. Ik wil deze in gewicht terug brengen om er zo een b kenteken op te krijgen zijn er nog tips of punten om rekening mee te houden. Ik heb contact gehad met RDW, maar er is ook daar veel onwetendheid omtrent dit specifieke supervoertuig💪💨.
Het nadeel om hem op personenkenteken te zetten is dat je er dan maar met max 2 in mag rijden, dus het liefst krijg ik hem op 0 inzittende daar dit mogelijk is omdat het een ambulance betreft. Ik ben nog wat onwetend met betrekking tot de regelgeving, maar alle liefdevolle adviesen en tips zijn welkom!!

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: YA 126 ambulance keuren van c naar b rijbewijs

Berichtdoor Dikkie » wo 14 jul 2021 20:52

Ha Kasper, welkom op het forum!

Ik adviseer om ff goed met Rickie te praten, die is redelijk los op regelgeving :wink: En anders kom ik ook graag op de koffie om de wagen te bekijken. Stap 1 is natuurlijk het lozen van al het overbodige gewicht, denk aan inhoud dashboardkastje en kastjes achterin, brancard(steunen), gereedschapskast en jerrycanrek, piorek..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Kasper1981
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 jul 2021 11:19

Re: YA 126 ambulance keuren van c naar b rijbewijs

Berichtdoor Kasper1981 » wo 14 jul 2021 20:58

Top ja heb al veel contact gehad met Rick en hij helpt me top op weg we gaan hem zaterdag ophalen en dan afspraak maken bij de rdw!! Zeker ff koffie doen en kijken💪💨 gezellig


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten