Te koop Daf YA 126

Alle vraag- en aanbodtopics die zijn voldaan gaan hierheen. Hier hoeft niet meer op gereageerd te worden (maar het mag nog wel)

Moderators: ruben, Thomas

KCTdoffer
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 11:57

Te koop Daf YA 126

Berichtdoor KCTdoffer » vr 09 jul 2021 16:03

Bij de aanblik van een DAF YA 126 Wapendrager sta je niet alleen perplex van zijn groteske vormen. Ook het machtsvertoon en de brute kracht die het voortuig uitstraalt is indrukwekkend te noemen.

Echter, als je bij deze DAF YA 126 het nieuwe portier opent, lijkt het of je terecht komt in een andere wereld. Een wereld van comfort! Een wereld waar het dashboard en beide fauteuils zijn bekleed met water en schimmel bestendig tapijt. Afgeroomd met een sausje van nieuwe meters en schakelaars.

Als de “contactsleutel” wordt omgedraaid maakt de startmotor meer indruk dan een twee cilinder boxermotor van een lelijk eend. Zonder nukken zoeven vervolgens de zes cilinders op en neer onder de immense motorkap en daarbij luidruchtig het volume verplaatsend. Ik noemde het hierboven al: Machtsvertoon en brute kracht is indrukwekkend.

Met de brede grijns van een postcodeloterij winnaar zit je achter het stuur. Het front van de Daf YA 126 Wapendrager is zo massaal dat, Japanse Koektrommeltjes en Koreaans Playmobil waarvan ik de naam niet eens behoorlijk kan uitspreken, als angsthazen wegvluchten.

Deze Daf YA 126 is een duurzaamheidsfenomeen. Veel onderdelen zijn, vaak preventief, soms omdat oude delen versleten waren, vervangen. Deze Daf YA 126 verkeert dan ook in een begerenswaardige staat. Daarbij, ook het onderhoud staat op punt.
Het chassis, de technische onderdelen zoals een door Defensie gereviseerde motor; het is klaar voor een eindspurt van nog eens 50 jaar.

Onderstaand een lijst met werkzaamheden die, na aankoop bedrag van bijna € 6000,00, zijn verricht.

1. Nieuwe deuren (Stickers nog op de deuren) + nieuwe vensters
2. Nieuwe koppeling
3. Nieuwe brandstofkraan
4. Nieuwe brandstofmeter
5. Nieuwe brandstofschakelaar
6. Nieuwe brandstoftank / bestuurder kant
7. Revisie -set carburateur
8. Nieuwe brandstofpomp
9. Nieuwe bobine
10. Nieuwe thermostaat
11. Nieuwe verlichting rondom
12. Nieuwe ruitenwissers
13. Nieuwe ruitenwisser motor 2x
14. Nieuwe schakelaars divers / dashboard
15. Nieuwe verlichtingsschakelaar
16. Nieuwe knipperlichtschakelaar
17. Nieuwe knipperlicht automaat
18. Nieuwe gereedschap set
19. Nieuwe sleepkabel
20. Nieuwe granaatkist
21. Nieuw kruislicht
22. Nieuwe spiegels 2x
23. Nieuwe dashboardlamp
24. Nieuwe kaartleeslamp

Grote beurt, problemen elektra opgelost, waar nodig bedrading vervangen voor een duurzaam product, pakkingen vervangen. Kortom, bijna te veel om op te noemen.
Voor wat betreft de prijs: Daar moeten geïnteresseerden en ik zelf het naast deze Daf YA 126 Wapendrager het maar eens over hebben.

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor Oberland » vr 09 jul 2021 17:16

Foto's? (puur omdat ik nieuwsgierig ben, ik heb er al eentje)
En wat ging er mis? Je hebt hem pas sinds begin april (gezien je welkomstbericht op dit forum)

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor Hoppa69 » vr 09 jul 2021 18:49

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

KCTdoffer
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 11:57

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor KCTdoffer » za 10 jul 2021 10:28

Er ging niets mis. Ik ben in het verleden 27 jaar voor mijn werk verbonden geweest aan de Amerikaanse overheid. Sinds een jaar of 10 werk ik als zelfstandig ondernemer ook voor overige buitenlandse overheden en ga voor meer dan een jaar een opdracht in het buitenland uit voeren. Kortom, de Daf komt dan meer dan een jaar stil te staan. Mijn inziens is het dan beter om deze weer te verkopen.

Kansen pakken wanneer deze zich voordoen is nu eenmaal altijd mijn uitgangspunt geweest.

Overigens ik weet niet of dit volgens de forum regels is: maar kijk anders even op mijn website dan weet je wat ik bedoel. bpi-recherche.nl

Groetjes,

Cor.
Laatst gewijzigd door KCTdoffer op za 10 jul 2021 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

KCTdoffer
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 11:57

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor KCTdoffer » za 10 jul 2021 10:29

Dank je wel Hoppa voor het plaatsen van de link. Zelf ben ik niet zo,n ster met dit soort van dingen.

Groetjes,

Cor.

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor Oberland » za 10 jul 2021 16:30

Dank voor je toelichting. Succes in het buitenland, blijf veilig.

KCTdoffer
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 11:57

Re: Te koop Daf YA 126

Berichtdoor KCTdoffer » zo 18 jul 2021 00:23

Beste heren,

Voor een ieder die belangstelling heeft gehad in mijn DAF, zelfs misschien een bieding heeft uitgebracht; hartelijk dank hiervoor.

Voor wat de DAF zelf: Deze is goed terecht gekomen en verkocht aan Museum Burger Bescherming in Rijswijk ZH. Overigens een museum die zeker eens het bezoeken waard is.

Het gaat jullie goed.

Groetjes,

Cor.


Terug naar “Afgesloten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast