Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

cjbboris
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 mei 2020 13:28
Locatie: Breda

Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor cjbboris » do 13 mei 2021 20:42

Mijn Daf YA 126 heeft alleen rechts voor aandrijving ook de as links achter bekrachtigt niet als ik met de hand draai aan de as , links voor knakt de as zo af en toe. Heeft iemand hier enige ervaring mee ? Zoja hoor ik het graag. Mijn eigen vermoeden is de tandwiel kast rechts achter dus stuk omdat deze met de hand de as te draaien is, en rechtsvoor de klinknagels in de tandwielkast zijn afgebroken.
Heb maar 1 wiel die draait met rijden, namelijk rechtsvoor,dit was de enigste wiel die draaide in de 4wd .
Graag hoor ik jullie mening over deze.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor ruben » do 13 mei 2021 23:24

Dat je een probleem hebt lijkt mij duidelijk, heb je hem zo gekocht of heb je dit zelf voor elkaar gekregen? Ben wel benieuwd wat je daar allemaal voor doen moet.

Maar als alle assen op 1 na draaien met de wielen op de grond en de 4 wiel aandrijving ingeschakeld dan denk ik dat je gelijk hebt en alleen dat ene wiel nog aandrijvi g heeft.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor ruben » do 13 mei 2021 23:26

En als je alleen rechtsvoor aandrijving hebt, dan kunnen ook niet al je klinknagels gebroken zijn, hoe weet je trouwens dat de klinknagels stuk zijn?

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor B. van der Veer » vr 14 mei 2021 12:12

er kan van alles stuk zijn als er zoveel wielen geen aandrijving hebben.
Zet je woonplaats bij je gegevens dan kunnen anderen zien waar je zit, misschien is er iemand in de buurt die dan een keertje bij je langs kan komen om zijn visie te geven.

Succes
Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

cjbboris
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 mei 2020 13:28
Locatie: Breda

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor cjbboris » vr 14 mei 2021 22:41

Allemaal bedankt voor het meedenken, vandaag hebben we de tussenbak los laten draaien. Hier werkt gelukkig alles aan. Rechts achter hebben we de steekas gedemonteerd deze bleek achteraan gebroken te zijn, ook links voor hebben we ontdekt dat de knikkeras gebroken is. Ik vind het erg tof dat iedereen zijn idee heeft gegeven in deze ,bedankt hiervoor :wink:
Weet iemand een adres voor een steekas links voor?
Groetjes Boris
PS ik kom uit Breda

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor B. van der Veer » za 15 mei 2021 18:04

Als je lid bent van de DYC dan moet je Thomas vragen, anders Van Dam in Bennekom of Peter in Kraggenburg
ik rijd ya126
ik heb geen haast

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor ruben » za 15 mei 2021 23:44

En volgende keer wat voorzichtiger spelen in de sneeuw, de steekassen vinden het niet echt grappig als ze veel spinnen en ineens grip krijgen

cjbboris
Matgroentje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 mei 2020 13:28
Locatie: Breda

Re: Aandrijving op maar 1 wiel (rechtsvoor)

Berichtdoor cjbboris » di 18 mei 2021 11:57

En volgende keer wat voorzichtiger spelen in de sneeuw, de steekassen vinden het niet echt grappig als ze veel spinnen en ineens grip krijgen
Oeps, je heb me filmpje op Facebook gezien🤣, nee ben geen sloper, liet em rustig spinnen juist om te zien welke wielen er in de 4wd draaiden, vandaar..... Maar helaas heb ik de Daf zo gekocht, heb de assen niet zelf gesloopt, ik heb em alleen van de auto ambulance gereden en op de werft, verder nog niks. Dus hoop binnenkort ook ervan te genieten


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten