Beter laat dan nooit

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Brammetje
Matgroentje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 29 apr 2021 07:03
Locatie: enkhuizen

Beter laat dan nooit

Berichtdoor Brammetje » do 29 apr 2021 07:27

Ook ik wil me even voorstellen na afgelopen week niet 1 maar gelijk twee ya126's aangeschaft te hebben.
Beter laat dan nooit slaat er op dat ik in mijn jonge jaren op een vierwiel aangedreven tractor door de landerijen scheurde voor mijn werk en altijd in mijn achterhoofd de droom had iets met vierwiel aangedreven te gaan doen. Het kwam er nooit van tot nu door diverse omstandigheden de gelegenheid wel daar is. Ik ben nu 57 jaar, heb een lieve vriendin die het niet erg vind als ik vies thuis kom en en zoon die het prima vind dat Pa zijn tijd elders verbrengd op zijn tijd.

Ik woon en werk in Enkhuizen, heb daar een stuk grond op het bedrijventerrein aan de waterkant waar ik aardig mijn eigen gang kan gaan. Fijne plek om te vertoeven en te sleutelen. (wie eens zin heeft om langs te komen wees welkom)

Voor de puriteinen onder jullie beter nu niet verder lezen :D :D :D

Waarom gelijk twee:
Na veel kijken, lezen en vergelijken , zowel technisch als met regelgeving en verzekeringsvoorwaarden kwam ik op een wensenlijstje hoe mijn wagen moest zijn.

Een Zau, diesel, minimaal 8 personen op kenteken, met lier. technisch goed , schilder en herstelwerk van plaatmateriaal geen probleem. Te gebruiken als camper.

Daar dit dus op het moment in ieder geval niet te vinden was heb ik de Zau van "jansoldaat" overgenomen en de Wep uit Geldrop vandaan gehaald.
Deze laatste gaat de basis vormen voor mijn uiteindelijke speeltje. De ander wordt uiteindelijk, als de eerste klaar is, in onderdelen verkocht, of als geheel als opknapper, of die maak ik weer tot een originele Wep, hier zijn de opties nog open afhankelijk van werk, zin, derden die er mogelijk mee verder willen.

Ik hoop menigeen van jullie eens tegen te komen, wat te leren vooral van het omgaan met een YA126 in het terrein, en vooral lol aan mijn nieuwe speeltjes te beleven.

Groet, Bram

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor B. van der Veer » do 29 apr 2021 09:43

Bram veel succes en plezier met je YA126 ziekenbak. Je zit lekker dicht bij Nibbixwoud en het clubmagazijn voor de onderdelen.
Op de site vind je genoeg aanwijzingen wat voor bijzondere onderhoudspunten de 126 heeft. tot ziens bij de club-evenementen.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor Dikkie » do 29 apr 2021 10:03

Welkom op het forum Bram!

En alvast veel plezier met je 126's. Zo te lezen een behoorlijk project, zoiets volgen we natuurlijk ook graag. En Enkhuizen is goed te rijden voor het magazijn, dus onderdelen heb je zo voorhanden :D
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Thomas
Magazijnmeester
Berichten: 215
Lid geworden op: di 01 mei 2012 10:48
Locatie: Nibbixwoud

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor Thomas » do 29 apr 2021 15:44

Hoi Bram,
Gefeliciteerd met je projecten :D
Ik hoop dat naast al je Zau wensen, de kleur groen blijft... Wit vinden sommigen alleen geschikt als grondverf :lol:
Groeten, Thomas
Magazijn

Brammetje
Matgroentje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 29 apr 2021 07:03
Locatie: enkhuizen

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor Brammetje » do 29 apr 2021 15:56

Geen angst Thomas, heb er 100 liter groen bij gekregen dus dat komt goed.

Brammetje
Matgroentje
Berichten: 23
Lid geworden op: do 29 apr 2021 07:03
Locatie: enkhuizen

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor Brammetje » do 29 apr 2021 16:02

eerst ontmantelen
IMG_20210428_122509.jpg
IMG_20210428_122509.jpg (128.18 KiB) 3700 keer bekeken

jawb
Hercules Held
Berichten: 63
Lid geworden op: do 29 jan 2009 21:47
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor jawb » do 29 apr 2021 20:03

:D
Hoi Bram,
Gefeliciteerd met je projecten :D
Ik hoop dat naast al je Zau wensen, de kleur groen blijft... Wit vinden sommigen alleen geschikt als grondverf :lol:
Groeten, Thomas
Magazijn


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten