Even Voorstellen DL-50-33
Geplaatst: ma 01 feb 2021 09:16
Goeiemorgen Mede Dafsleutelaars,
Sinds een maand of 4 ben ik de trotse eigenaar van een Daf YA 126 met kenteken DL-50-33.
Misschien dat 1 van jullie deze daf al eerder voorbij heeft zien komen bij de club.
Deze Wep komt volgens kenteken uit 1955 en is uitgevoerd met lier.
motor is paar jaar geleden vervangen door een JXLD uit een 328 en daarbij is ook het luchtbekrachtigings systeem voor de remmen overgebouwd. Naast dat de Daf dus meer dan genoeg koppel heeft is deze ook prima stil op zijn plek te krijgen.
Hier en daar zitten er nog wel wat plekjes en puntjes aan die moeten gebeuren qua roest, en de daf is qua verf ook echt moeders mooiste niet. Maar hij is voor zover ik heb kunnen vinden niet rot, en dus zeker de moeite waard om te behouden, en het sleutelen is de reden dat ik hem gekocht heb, dus dat moet wel goedkomen.
Dan vergeet ik bijna om mezelf voor te stellen, Ik ben Thymen Bakhuizen, net 19 geworden, en woonachtig in Anerveen op het randje van Overijssel.
Om de Daf te kunnen kopen heb ik zowel m'n volvo 240 als m'n zelf opgeknapte bootje verkocht, maar van de keuze om een Daf te kopen heb ik nog geen moment spijt gehad. sleutelen zit er wel in ondertussen want ben al vroeg begonnen met het helpen van m'n vader aan het onderhoud van de trekker.
Mijn vader hebben jullie waarschijnlijk al even voorbij kunnen zien komen op het forum onder het kopje techniek, want de motor had al wat onderhoud nodig. Maar die loopt nu als het goed is als een zonnetje, ja inderdaad, als het goed is, had hem net mooi aan de praat en toen besloot de koperen leiding naar de oliedrukmeter dat ie geen zin meer had, en heeft alles onder de motorkap gelijk een mooi laagje roestbescherming gegeven.
Gelijk maar even een vraagje, wat zijn de dingen die ik zowiezo moet gaan nakijken of evt vervangen? ik heb motorolie ververst, carburateur schoongemaakt, bougies vervangen, en ben van plan om alle olien te verversen en de ontluchtingsnippels van de tantwielkasten te vervangen, en daarnaast ook alle vetnippels na te lopen. Maar verder is de Daf nog helemaal nieuw voor ons.
PS. zodra de coronapiek weer wat afvlakt hoop ik zeker op evenementen aanwezig te zijn, Tot dan!
Sinds een maand of 4 ben ik de trotse eigenaar van een Daf YA 126 met kenteken DL-50-33.
Misschien dat 1 van jullie deze daf al eerder voorbij heeft zien komen bij de club.
Deze Wep komt volgens kenteken uit 1955 en is uitgevoerd met lier.
motor is paar jaar geleden vervangen door een JXLD uit een 328 en daarbij is ook het luchtbekrachtigings systeem voor de remmen overgebouwd. Naast dat de Daf dus meer dan genoeg koppel heeft is deze ook prima stil op zijn plek te krijgen.
Hier en daar zitten er nog wel wat plekjes en puntjes aan die moeten gebeuren qua roest, en de daf is qua verf ook echt moeders mooiste niet. Maar hij is voor zover ik heb kunnen vinden niet rot, en dus zeker de moeite waard om te behouden, en het sleutelen is de reden dat ik hem gekocht heb, dus dat moet wel goedkomen.
Dan vergeet ik bijna om mezelf voor te stellen, Ik ben Thymen Bakhuizen, net 19 geworden, en woonachtig in Anerveen op het randje van Overijssel.
Om de Daf te kunnen kopen heb ik zowel m'n volvo 240 als m'n zelf opgeknapte bootje verkocht, maar van de keuze om een Daf te kopen heb ik nog geen moment spijt gehad. sleutelen zit er wel in ondertussen want ben al vroeg begonnen met het helpen van m'n vader aan het onderhoud van de trekker.
Mijn vader hebben jullie waarschijnlijk al even voorbij kunnen zien komen op het forum onder het kopje techniek, want de motor had al wat onderhoud nodig. Maar die loopt nu als het goed is als een zonnetje, ja inderdaad, als het goed is, had hem net mooi aan de praat en toen besloot de koperen leiding naar de oliedrukmeter dat ie geen zin meer had, en heeft alles onder de motorkap gelijk een mooi laagje roestbescherming gegeven.
Gelijk maar even een vraagje, wat zijn de dingen die ik zowiezo moet gaan nakijken of evt vervangen? ik heb motorolie ververst, carburateur schoongemaakt, bougies vervangen, en ben van plan om alle olien te verversen en de ontluchtingsnippels van de tantwielkasten te vervangen, en daarnaast ook alle vetnippels na te lopen. Maar verder is de Daf nog helemaal nieuw voor ons.
PS. zodra de coronapiek weer wat afvlakt hoop ik zeker op evenementen aanwezig te zijn, Tot dan!