ZF bak
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
ZF bak
Waar ik nu werk, heb ik te maken met machine veiligheid.
Heb daar een mening over maar daar ga ik maar verder niet op in.
In het kort, de draaibank gaat verdwijnen en ik heb gevraagd of ik hem mag hebben, zet ik hem thuis wel neer, daar mag tenslotte alles wat in een bedrijf niet mag.
Maar zolang ik daar nog niks van vernomen heb en daar niet op wil wachten, want als ik hem niet krijg, dan gaat die naar de stort.
Ik heb nog die zf bak price direct liggen en het plan is altijd geweest, dat als ik de 126 nog is uit elkaar ga halen, deze er in gaat.
Dan heb ik wel een draaibank nodig, dus maar besloten om hem nu in te bouwen.
Ga gewoon beginnen en zie wel waar ik tegen aan loop.
Daar de ori bak ook een price direct is, is het enige voordeel dat de daf wat makkelijker door schakeld, de stap tussen de 3 en 4 van de ori bak is wat lang.
Dus vandaar even dit en niet het camperhok.
Ik heb uiteraard ook de bak uit de 314 nog, dus kan ik op voorhand al wat meten hier en daar.
Hij is wel een eindje langer, dus aandrijfas en tussenbalk wordt al een aanpassing.
Hoe korter het wordt, hoe beter, dus is kijken wat er van die vulringen weg kan.
Heb toen een plaat gemaakt om de voorkant voor een ori huis er aan te knutselen, hierdoor is hij al korter dan met een huis van een daf motor.
Dus platen er af.
Heb daar een mening over maar daar ga ik maar verder niet op in.
In het kort, de draaibank gaat verdwijnen en ik heb gevraagd of ik hem mag hebben, zet ik hem thuis wel neer, daar mag tenslotte alles wat in een bedrijf niet mag.
Maar zolang ik daar nog niks van vernomen heb en daar niet op wil wachten, want als ik hem niet krijg, dan gaat die naar de stort.
Ik heb nog die zf bak price direct liggen en het plan is altijd geweest, dat als ik de 126 nog is uit elkaar ga halen, deze er in gaat.
Dan heb ik wel een draaibank nodig, dus maar besloten om hem nu in te bouwen.
Ga gewoon beginnen en zie wel waar ik tegen aan loop.
Daar de ori bak ook een price direct is, is het enige voordeel dat de daf wat makkelijker door schakeld, de stap tussen de 3 en 4 van de ori bak is wat lang.
Dus vandaar even dit en niet het camperhok.
Ik heb uiteraard ook de bak uit de 314 nog, dus kan ik op voorhand al wat meten hier en daar.
Hij is wel een eindje langer, dus aandrijfas en tussenbalk wordt al een aanpassing.
Hoe korter het wordt, hoe beter, dus is kijken wat er van die vulringen weg kan.
Heb toen een plaat gemaakt om de voorkant voor een ori huis er aan te knutselen, hierdoor is hij al korter dan met een huis van een daf motor.
Dus platen er af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Aansluitflens er af.
Deze heeft alleen 4 gaten voor een ori aandrijfas.
Aandrijfas erbij gepakt.
Flens met kruis verwijderd en de gaten overnemen op de flens van de bak.
Zonder die vulplaten heb ik last van de kasteelmoer, dus noken er af.
Deze heeft alleen 4 gaten voor een ori aandrijfas.
Aandrijfas erbij gepakt.
Flens met kruis verwijderd en de gaten overnemen op de flens van de bak.
Zonder die vulplaten heb ik last van de kasteelmoer, dus noken er af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Alles goed ontvetten en loctite er op.
Alles er weer op.
Flens past goed, heb nu de keuze tussen deze flens en die van de ori aandrijfas.
Andere zijde ook de flens er af en weer aan deze gemonteerd.
Alles er weer op.
Flens past goed, heb nu de keuze tussen deze flens en die van de ori aandrijfas.
Andere zijde ook de flens er af en weer aan deze gemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Verloopring voor de H-bak.
Dus volgende aandrijfas demonteren en ring gemonteerd.
Flens die op de h-bak zit op de pasrand gedrukt.
Gaten overnemen.
Dus volgende aandrijfas demonteren en ring gemonteerd.
Flens die op de h-bak zit op de pasrand gedrukt.
Gaten overnemen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Tappen.
Tapeindjes waarvan het borststuk dezelfde maat is als de gaten van de aandrijfas.
Das 1
Vast zetten.
Tapeindjes waarvan het borststuk dezelfde maat is als de gaten van de aandrijfas.
Das 1
Vast zetten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
En de rest gedaan.
Moertjes er op.
Teveel aan draad afgeslepen, zitten ringen onder, dat met montage het nog wat door steekt.
Andere deel ook los gemaakt.
Moertjes er op.
Teveel aan draad afgeslepen, zitten ringen onder, dat met montage het nog wat door steekt.
Andere deel ook los gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
En dan heb je er 2.
Met al het verbouw werk is op een brug wel wat makkelijker werken.
Bak uitbouwen, kan ik nu ook wel dromen zo onderhand.
Om de originele er uit te krijgen moet je hem al kantelen door die dwarsbalk, dus die zf gaat er al helemaal zo goed als niet in.
Met al het verbouw werk is op een brug wel wat makkelijker werken.
Bak uitbouwen, kan ik nu ook wel dromen zo onderhand.
Om de originele er uit te krijgen moet je hem al kantelen door die dwarsbalk, dus die zf gaat er al helemaal zo goed als niet in.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Maar de ori bak is er uit.
Tja, dan moet je toch een keuze maken.
Daar die in het verlengde zit van de steunwielen, denk ik dat die er voor is om de klappen op te vangen als die wielen de grond raken.
Zo moet het passen.
Tja, dan moet je toch een keuze maken.
Daar die in het verlengde zit van de steunwielen, denk ik dat die er voor is om de klappen op te vangen als die wielen de grond raken.
Zo moet het passen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
ZF onderweg naar boven.
Was kakken zonder douwen zonder die balk.
Die zit, moet er nog een keer uit als ik die dwarsbalk aan ga passen.
Die zat zo wie zo in de weg voor de aandrijfas.
Was kakken zonder douwen zonder die balk.
Die zit, moet er nog een keer uit als ik die dwarsbalk aan ga passen.
Die zat zo wie zo in de weg voor de aandrijfas.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
As nodig van 22.5 cm
Beide stukken gemonteerd en met behulp van 2 draadeindjes de boel uitgelijnd en wat meetingen verricht.
Tussenstuk gemaakt.
Beide stukken gemonteerd en met behulp van 2 draadeindjes de boel uitgelijnd en wat meetingen verricht.
Tussenstuk gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Past als een zonnetje.
Nou heb ik die hele as gemaakt voor nood, met een schuifstuk is altijd beter, er beweegt altijd wel wat tijdens het rijden, ondanks dat bak en H-bak op een vast punt zitten.
Alles hangt tenslotte in rubbers en door het tussenstuk kan ik ook geen gebruik maken van pasrandjes.
De reserve as er bij gepakt.
Dus ik heb voor de 314 nog een ori bak met as en voor de 126 liggen, mocht het ooit nog is terug moeten om wat voor reden dan ook.
Mooie van deze is dat de splines helemaal tot onderin lopen.
En hier de as van de andere zijde.
Die is er in gestoken en toen afgelast
Nou heb ik die hele as gemaakt voor nood, met een schuifstuk is altijd beter, er beweegt altijd wel wat tijdens het rijden, ondanks dat bak en H-bak op een vast punt zitten.
Alles hangt tenslotte in rubbers en door het tussenstuk kan ik ook geen gebruik maken van pasrandjes.
De reserve as er bij gepakt.
Dus ik heb voor de 314 nog een ori bak met as en voor de 126 liggen, mocht het ooit nog is terug moeten om wat voor reden dan ook.
Mooie van deze is dat de splines helemaal tot onderin lopen.
En hier de as van de andere zijde.
Die is er in gestoken en toen afgelast
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Toch alweer een hoop plezier van gehad om de kruisjes uit elkaar te halen.
FF ratelen.
En er uit.
Afdekplaatje er even uit drukken, kan ook gewoon met een hamer en een stukkie ijzer natuurlijk.
FF ratelen.
En er uit.
Afdekplaatje er even uit drukken, kan ook gewoon met een hamer en een stukkie ijzer natuurlijk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Dan wordt die al een stuk kleiner maar nog niet klein genoeg.
Heel de winkel weg draaien.
Tot het helemaal gelijk is.
Onder de pers.
Heel de winkel weg draaien.
Tot het helemaal gelijk is.
Onder de pers.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Dat stelde niet veel voor, drukmeter bewoog niet eens.
Aanpassen in de draaibank.
Zijde die je nu niet ziet ook vlak gemaakt.
En de as er weer in geperst maar dan kan je hem nog wel draaien met een stukkie ijzer.
Dan kijken of die in lijn ligt met het tegenover gestelde setje oren.
Foto vergeten.
En dan maar steeds rondjes maken met het lasapparaat tot de boel vol is.
En vlak geslepen.
Aanpassen in de draaibank.
Zijde die je nu niet ziet ook vlak gemaakt.
En de as er weer in geperst maar dan kan je hem nog wel draaien met een stukkie ijzer.
Dan kijken of die in lijn ligt met het tegenover gestelde setje oren.
Foto vergeten.
En dan maar steeds rondjes maken met het lasapparaat tot de boel vol is.
En vlak geslepen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: ZF bak
Linker stuk ook op maat afgezaagd, ben nu alleen het schroefdraad kwijt om de as te borgen tegen uit elkaar vallen als je hem demonteerd, das niet zo boeiend dus.
Ben om en nabij, want ik ben het weer is vergeten te meten hooguit 1.5 cm kwijt van de ingekorte as aan splines.
Morgen maar is in elkaar zetten, nood as verwijderen en dan deze passen.
Ben om en nabij, want ik ben het weer is vergeten te meten hooguit 1.5 cm kwijt van de ingekorte as aan splines.
Morgen maar is in elkaar zetten, nood as verwijderen en dan deze passen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten