Brandweer en ambu Dafjes

Zoekt u nou net dat specifieke onderdeel, of heeft u hulp nodig?

Moderators: ruben, Thomas

Erik
Hercules Held
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 17 mei 2019 20:13
Locatie: Rijsen (OV)

Brandweer en ambu Dafjes

Berichtdoor Erik » di 26 jan 2021 20:36

Beste clubleden,

Is ons bekend hoeveel ya126 brandweer en ambu Dafjes er nog zijn in NL? 1,5 jaar geleden stond nog eens een brandweer te koop in Arnhem in onderdelen.

Ze lijken erg schaars vertegenwoordigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Brandweer en ambu Dafjes

Berichtdoor ruben » wo 27 jan 2021 09:08

Ambu is het standaard verhaal van vaak te zwaar en daardoor niet op een B rijbewijs te rijden, hierdoor zijn er al een hoop mensen die hem niet willen hebben omdat ze dan een extra rijbewijs moeten halen, toch een mentaal struikelblok. Ook hebben ze gewoon meer ruimte nodig met stallen natuurlijk. Er heeft jaren een rijtje ambu's bij van Dam achter de schuur gestaan tot ze naar ik begreep recent gesloopt zouden worden.

Brandweer is nog een heel ander verhaal. Ze zijn nooit als brandweer gebouwd maar bij de diverse onderdelen verbouwd tot iets wat daar ter plekke handig was, denk dat het al lastig is om boven water te krijgen hoeveel er precies waren en dan is het de volgende vraag hoe de aanpassingen uitgevoerd waren. Als het makkelijk te verwijderen was dan zullen veel mensen ze terug gebouwd hebben maar de originele groene uitvoering, is uiteindelijk praktischer. er was er hier 1 op het forum die een oude brandweer uitvoering dacht te hebben maar ondertussen ook al weer een hele tijd geen update van gezien. Die die in Arnhem verkocht is was van Rob, waar die uiteindelijk heen gegaan is zou ik je niet durven zeggen.

Erik
Hercules Held
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 17 mei 2019 20:13
Locatie: Rijsen (OV)

Re: Brandweer en ambu Dafjes

Berichtdoor Erik » wo 27 jan 2021 20:58

Bedankt voor je uitgebreide reactie Ruben.

Volgens mij is er vorig jaar ook een ambu omgekeurd naar B-kenteken door onze vriend uit Kraggenburg.

Een brandweer is altijd uniek in de collectie. Mocht er nog is eentje langs komen :D om er nu zelf een rood te schilderen gaat me net te ver.

koolhoutp
Matgroentje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 jan 2020 14:52
Locatie: Druten

Re: Brandweer en ambu Dafjes

Berichtdoor koolhoutp » di 02 feb 2021 14:58

Peter uit Kraggenburg heeft mijn Ambu inderdaad laten omkeuren naar B rijbewijs op mijn verzoek.
Daarna heb ik er meerdere voorbij zien komen die hetzelfde gedaan hebben.
Op facebook heb je een aparte pagina "ya126 zau (ziekenbak)" met 47 leden en ongeveer 15 met een Ambu's.
Maar het is een niet veel voorkomend voertuig meer, dat is correct.


Terug naar “Gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten