Aansluiten knipperlichtrelais White Products WHT 8308

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Aansluiten knipperlichtrelais White Products WHT 8308

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 13 aug 2020 21:46

Hi,

Mijn old school clignoteur is doorgebrand (fmc) dus dat grijze blokkie besteld bij van Dam.
Alleen zie ik dat de nummers afwijken van de nummers van de bedrading.

Wie kan me helpen? Op het blokje staat 31 / 49a/ 49

Ik heb een constante +, een massa en de schakeldraad. Ding laat zich niet op weerstand doormeten (alles oneindig) en wil niet zomaar ergens wat inprikken.

( ik heb nooit begrepen hoe de werking is, als je de + met de schakeldraad doet heb je sluiting kwam ik 12 jaar geleden achter....)

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Aansluiten knipperlichtrelais White Products WHT 8308

Berichtdoor ruben » vr 14 aug 2020 10:21

Heb ook het grijze blokje. Contacten wijzen naar de rechterkant. Dan is de voorste aansluiting nummer 75 van de DAF Kabelboom en de achterste is massa dus die derde moet je dan wel uit komen lijkt mij

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Aansluiten knipperlichtrelais White Products WHT 8308

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 14 aug 2020 12:44

Top thx! gaat ik het zo aansluiten

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Aansluiten knipperlichtrelais White Products WHT 8308

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 14 aug 2020 20:11

Paar uurtjes verder maar dan weet je wel hoe de knipperlichten werken (en is de kortsluiting uit het systeem..)
Gelukkig tijd voor op de camping, op het gemakkie alles doorgemeten en zitten volgen (schakelaar ook maar even uit elkaar gehaald en schoongemaakt)

Het grijze blokje heeft 3 aansluitingen:
39 - massa
49 - plus continu
49a - schakeldraad naar schakelaar

Bleek (uiteindelijk) dat knipperlicht LV sluiting veroorzaakte, niet vol maar wel teveel voor het relais.
Bevestigingsboutje en schroefje van plus draad net te dicht bij elkaar, beetje corrosie en hopla.

Dus ook nieuwe relais is nu kaduuk.
Dacht dat die oude vanwege ouderdom was uitgefikt (die relais met motortje hebben de neiging om door te blijven gaan of op een bepaald punt te blijven hangen)

Dus lijkt erop dat dat relais als zekering fungeert, zit erover te denken om een 3A zekering tussen relais en schakelaar te zetten:
P= U x I -> 3 lampjes van 10W (één kant) is 30W en dan met 24V loopt er 1,25A.
Dan heb je bij sluiting in de bedrading (of de armaturen niet dat je relais eraan gaat..)

Ik schreef: "ik heb nooit begrepen hoe de werking is, als je de + met de schakeldraad doet heb je sluiting kwam ik 12 jaar geleden achter.."
Das dus dikke onzin: je kunt gewoon de plus continu met de schakeldraad verbinden en als je dan de schakelaar gebruikt dan gaan je lampjes gewoon aan. Bij rechts werkte dat en bij links: ploef zekering eruit.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten