Triangel

Zoekt u nou net dat specifieke onderdeel, of heeft u hulp nodig?

Moderators: ruben, Thomas

Sjacko Verhage
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jul 2020 11:57

Triangel

Berichtdoor Sjacko Verhage » di 07 jul 2020 16:26

Goedemiddag Mede Dafliefhebbers,
Omdat ik binnenkort ook graag een Daf ya 126 zou willen aanschaffen ben ik benieuwd of er in de buurt van Hoedekenskerke ( in de buurt van goes) misschien iemand een triangel een keer te leen heeft. Dat zou het transport een stuk versimpelen.
Groeten Sjacko

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Triangel

Berichtdoor peter80 » di 07 jul 2020 19:54

Ik woon in Middelburg, ga je em ook met een 126 ophalen?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Sjacko Verhage
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jul 2020 11:57

Re: Triangel

Berichtdoor Sjacko Verhage » wo 08 jul 2020 07:55

Dat zou leuk zijn maar dit zou mijn eerste worden. Mijn plan was tot nu toe om het met een zware bus te doen en dan een simpele klem te maken die er voor zorgt dat hij er niet af gaat.
Groeten Sjacko

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: Triangel

Berichtdoor Ronald » wo 08 jul 2020 14:07

Goedemiddag Sjacko en welkom,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar even een klem maken? en slepen met een zware bus ?
Ik heb dit al eens meegemaakt, de beste man zou wel even een Daf slepen van Sneek naar Hengelo, ik had hem nog gewaarschuwd, maar was geen probleem zei die tegen mij.
Nou we zijn overgekomen, maar neem van mij aan, die beste man doet dat nooit weer :)

Wat ik er mee wil zeggen, de Daf weegt meer dan 3 Ton en dat is wel iets anders dan de gemiddelde auto of bus.
Weet waar je aan begint, een klein stukje slepen is wel iets anders dan een grote afstand.

Groet Ronald

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Triangel

Berichtdoor peter80 » wo 08 jul 2020 20:18

Ik ben het volledig met Ronald eens, 3,5 ton ongeremd ijzer wat nog weleens een eigen wil heeft.
Maar hoe ver moet je er mee rijden en in welke staat is de daf?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Sjacko Verhage
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jul 2020 11:57

Re: Triangel

Berichtdoor Sjacko Verhage » wo 08 jul 2020 22:45

Het is er een in domeinen staat. Het is alleen jammer dat hij in Groningen staat. Vanwege jullie advies denk ik dat ik maar ga kijken naar andere transport mogelijkheden. Mochten jullie advies hebben of er een meer in de buurt dan hoor ik het graag.
Groeten Sjacko

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Triangel

Berichtdoor peter80 » do 09 jul 2020 15:30

Je zou eens kunnen vragen of hij met een autotransporter mee kan, Kuzee hobbelt ook het hele land door met autotransport.
Maar in domeinen staat vervoeren is zeker een afrader, dikke kans dat alles kapot loopt. Ook zonder kenteken en verzekering mag je em over de weg niet meenemen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Triangel

Berichtdoor ruben » vr 07 aug 2020 20:44

Voor die afstand zou ik ook een transporteur zoeken, en anders een BE 5de wiel Autotransporter huren. Als je iets in die staat wil slepen moet je wel.heel.zeker zijn dat de remmen los zitten, de tandwielkasten goed zijn en voorzien van verse olie, de banden goed, de aandrijfassen afgebouwd, de homokineet goed en de stuur inrichting goed....... En dan nog zou ik dat niet voor die afstand doen persoonlijk


Terug naar “Gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten