Re: Revisie VX-TB-03
Geplaatst: ma 24 aug 2020 17:12
Mijn tank ligt in de bak, dus het vulpunt bij de rechter benzinetankdop.
Voor al uw technische ondersteuning, evenementen, borrelpraat, en meer!
http://ya126.nl/forum/
Bij mij zit het er op, of dat verschil maakt weet ik niet maar baat het niet, schaadt het niet.Heeft er eigenlijk iemand hier ervaring met een klepsmeersysteem ivm LPG? Heeft dit veel nut?
Uit de vetpot van de waterpomp kwam koelwater, hier zat geen vet meer in. Deze schoongemaakt en weer helemaal gevuld, hopelijk is het lek nu weg.
De enige rubberslang die niet vervangen is is degene tussen de oliekoeler en de waterpomp, dat lijkt mij geen doen om uit te wisselen.
Je kan met die klep smering div kanten op.Ik ga er dan maar eens over denken, misschien makkelijk om nu in te bouwen als ik er goed bij kan. Heb je extra gaten in het spruitstuk gemaakt voor het inspuiten? Ik zit er over te denken om dan het kigass systeem te verwijderen en de 3 aansluitingen in het spruitstuk te misbruiken voor de klepsmering.
Voor de slang moet de oliekoeler er toch af? Is weer flink wat werk. Wil najaar 2021 het blok goed aanpakken dus gok het erop dat ie het nog een jaartje volhoudt.
De verdamper heb ik nog niet gemonteerd, twijfel nog een beetje over de locatie. Eerst maar eens de rechter torpedo herstellen en er weer op zetten. Maar bedankt voor de tip!Wellicht dat je de verdamper inmiddels al gemonteerd, maar ik heb hem onder de rechter torpedo ingebouwd, vlak achter de koplamp. De bedrading heb ik daardoor mooi weg kunnen werken in de buis waar ook de bedrading van de verlichting loopt.
Hij heeft voldoende afstand van de uitlaat en je kan met sleutelen overal nog bij.
Ik heb eens zitten kijken, die van mij is ook voorzien van een pijpje met schroefje. Dat komt mooi uit.9 van de 10 keer heeft de 126 carb een pijpje in de voet met schroefje er in, schroefje er uit, kan die daar op.
Dan laat ik hem voor nu lekker zitten. Blok wil ik nog een keer goed aanpakken door volledig uit elkaar te halen, schoon te maken, en te schilderen. Maar omdat ik nu eigenlijk geen enkele andere reden heb om eraan te zitten omdat ie eigenlijk bijna perfect loopt, laat ik hem lekker met rust voor nu.Dat je de motor nog een keer geheel ging doen wist ik niet, dan doen als die er uit is en ja, je oliekoeler moet er af.
Das nummer 18Op de 12v accu zit dan een 6v aansluiting Puur bedoeld voor de continue aanhangwagen verlichting.
Dan mot je die draad wel aanpassen naar een drukknop of wipschakelaar, want alleen de versnellingsbakken van auto's met een lier hebben een drukstift contact bij de achteruit inschakelen.Bedankt voor het uitzoeken! Dat verklaart een hoop. Dan kan ik dat mooi eruit halen want ik heb er toch geen functie voor, en pin N kan ik dan mooi gebruiken voor achteruitrijdt verlichting mocht er ooit een aanhanger versleept worden met achteruitrijdt lampen erop.