He, jij wilde toch een daf.
Dat klopt
Maar nadat ik hem uit elkaar gehaald lijkt het alsof hij er geen zin meer in heeft.
Meestal ouderdom en worden dan hard.
En die n.o.s. ringen zijn meestal ook al 60 jaar oud.
Wordt rubber vaak ook niet beter van.
Het mooiste met monteren is om een drukplaat te maken op de tapeindes van je krukas om hem er recht in te drukken.
Ik doe er altijd een randje kit in en laat hem dan 1 nachtje staan om uit te harden.
Ringen willen er nog wel is uitkomen en worden dan door het vliegwiel steeds dunner.
En een centreeras voor je koppelingsplaat.
Deed dat vroegah met een stuk rond hout, uiteinde wat afdraaien dat het in het toplager past.
Welke je ook vervang, als het zover uit elkaar ligt, zou jammer zijn om het opnieuw te moeten doen om een paar euro uit te sparen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg met foto's! Geld uitsparen daar gaat het mij niet om zeker als je zoals ik een auto zover uit elkaar trekt dan komt het niet op die laatste paar euro aan. Maar het is weer een partij onvoorzien werk. Volgend jaar stond die toch op de planning als ik het blok ging doen. Maar dat wordt nu eerder dan verwacht.
Waarom zou je met blauwe platen willen rijden, bij Defensie hebben de Daf's allemaal met gele platen rondgereden, ook in de jaren '50. In mijn beleving doen blauwe platen afbreuk aan de originaliteit>
Blauwe platen heb ik gekozen vanwege 2 redenen:
- Geen duplicaat code op het kenteken (kleine 1). Dit omdat ik geen originele gele platen heb om terug te overhandigen aan de kentekenfabrikant. Als ik die niet kan inleveren bij de kentekenfabrikant dan krijg ik dus een duplicaat code erop. Dit vind ik persoonlijk geen gezicht.
- Het blauwe kenteken valt niet zo op op de auto. Ik vind gele platen er heel erg uitspringen op een donkergroene wagen.
Ben er gelukkig achter gekomen dat ik gewoon met blauwe platen mag rijden omdat er voor 'campers' geen aparte oldtimer platen serie bestaat (2 letters 4 cijfers). Kijk er nu al uit naar het moment dat ik mijn grote vriend op zijn motorfiets tegenkom.
Wat betreft originaliteit. Het gele Nederlands kenteken lijkt ook niet op een militair kenteken (wat betreft afmetingen, blauwe vlak en Zwarte omranding). Als ik een set militaire platen kon laten maken met mijn civiele kenteken erop dan had ik dat gedaan.