Zo even de voortgang van meerdere bezoeken bij elkaar, omdat het leuker is om grotere stappen te laten zien
Op advies van bovenstaande heren als eerste verder gegaan met de bumper te demonteren. Dit viel mij allemaal reuze mee hoe makkelijk dat gaat en hoe relatief eenvoudig de bouten loskwamen.
Vervolgens na heel wat geklooi kregen we het linker spatbord ook los, op de ene grote bout vooraan na. Ik kreeg er wel een steeksleutel op aan de onderkant maar die schoot er steeds af als we kracht zette. Gelukkig had ik al een set steekringsleutels besteld met een dusdanige knik dat deze er waarschijnlijk wel op pasten. Het was alleen even wachten tot die binnen kwamen
Tussendoor nog even een helpende hand uitgestoken bij het terugplaatsen van een versnellingsbak van een Nekaf. Het is toch net wat makkelijker met 2 man om hem omhoog te krikken en tegelijk op zijn plek te houden.
Daarnaast zorgde dat ervoor dat het mij weinig extra moeite kostte om de inmiddels bezorgde steeksleutels thuis op te halen en vervolgens de grote bout relatief eenvoudig los te kunnen draaien. Ik was blij dat ik de sleutels toch niet voor niets besteld had

.
Nu was het enkel nog de torpedo die los moest. Dit was een kwestie van de benodigde lampjes, draden en beugels demonteren. Niet te vergeten de minder prettige woorden over de buizen die aan de binnenzijde zitten waar de beugels dusdanig gebogen zijn dat je amper een steeksleutel op de ene kant kan krijgen... Ik moet ook toegeven dat ik nu dus van de 4 beugeltjes er nog maar 2 heb

, maar wellicht zitten ze op de donor torpedo nog wel.
De linker kant los. Ik heb er wel voor gekozen niet de bedrading met buis en al los te halen maar de buis van de torpedo los te halen. Het leek mij handiger om tijdens deze fase niet heel diep in de elektra te moeten duiken. Dat bewaar ik voor een andere keer.
Na beide torpedos verwijderd te hebben was het tijd om de koek van modder, zand en vet zoveel mogelijk eraf te spuiten. Hiervoor de wielen teruggezet. Om geen kabels mee te trekken in de wielen met een camostok en een aantal ty wraps een tijdelijke constructie gemaakt om de benodigde zaken zoals kabels en de gasklok om hoog te houden.
Vervolgens de Daf buitengezet in het zonnetje.
Om zaken zoals het zand in deze balk,
en de algehele koek zoals hier is te zien weg te spuiten. Het viel nog best tegen om met een standaard huis, tuin en keuken hogedrukreiniger het vet te verwijderen. Maar met wat ontvetter en een vaatwasborstel ben ik toch een heel eind gekomen. Ik weet inmiddels wel als ik het echt goed schoon wil hebben dat ik toch iets met een stoomcleaner of flink warm water moet gaan werken

.