Mazda 6
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Mazda 6
Kreeg toch hier en daar de vraag, wat heb je allemaal gedaan dan in die weken.
Dus in een iet wat verkorte versie van 172 foto's van de 759 wat ik heb lopen hannessen al die tijd.
Achterkant wiel er af, komen de roestvlekken je al tegemoet.
Roest insmeren met een roestomzetter en elk gat wat ik tegen kwam de tectylspuit er in.
Met de staalborstel aan de gang en dan bitumverf er op.
Voorzijde zelfde verhaal.
Dus in een iet wat verkorte versie van 172 foto's van de 759 wat ik heb lopen hannessen al die tijd.
Achterkant wiel er af, komen de roestvlekken je al tegemoet.
Roest insmeren met een roestomzetter en elk gat wat ik tegen kwam de tectylspuit er in.
Met de staalborstel aan de gang en dan bitumverf er op.
Voorzijde zelfde verhaal.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Waar ik bij kon, borstelen en smeren maar.
Onderkant deuren, zag er niet heel erg uit.
En wat sinasappelefect aan de zijkanten.
Dan ga je de sinasappel schillen en wordt het al gauw minder leuk.
Onderkant deuren, zag er niet heel erg uit.
En wat sinasappelefect aan de zijkanten.
Dan ga je de sinasappel schillen en wordt het al gauw minder leuk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Is een mesje over de kit heen halen.
Je ziet het, onder de verf en kit roest die gewoon.
Ook weer roestomvormer en daarna in de 2k alu grondverf.
De gehele achterbrug verwijderd.
Je ziet het, onder de verf en kit roest die gewoon.
Ook weer roestomvormer en daarna in de 2k alu grondverf.
De gehele achterbrug verwijderd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Het is niet best.
Nieuwe bussen erbij gezocht.
Het verschil tussen niet en gestraald met nieuwe bussen er in, ze zijn op dezelfde maat weer vast gezet.
Met stralen maak je een hoop weer netjes.
Nieuwe bussen erbij gezocht.
Het verschil tussen niet en gestraald met nieuwe bussen er in, ze zijn op dezelfde maat weer vast gezet.
Met stralen maak je een hoop weer netjes.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Heeft ook betere tijden gekend.
En alles wat afbrak, heb ik natuurlijk uitgeboord en tap doorheen gehaald.
Frame zelf verder demonteren.
Die paste niet in de straalkast maar met een roest verwijderaar gel de boel aardig schoon gekregen.
En alles wat afbrak, heb ik natuurlijk uitgeboord en tap doorheen gehaald.
Frame zelf verder demonteren.
Die paste niet in de straalkast maar met een roest verwijderaar gel de boel aardig schoon gekregen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
En waar het frame normaal zit, de boel weer in smeren.
Hitte schild, 1 van de 4
Gestraald en in de hitte bestendig gespoten.
En weer terug.
Hitte schild, 1 van de 4
Gestraald en in de hitte bestendig gespoten.
En weer terug.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Parkeer sensoren in de achter en voorbumper gemonteerd.
Frame waar nodig in de owatrol gesmeerd.
En in de alu.
2k zwart er op en al de draadbussen opfrissen.
Frame waar nodig in de owatrol gesmeerd.
En in de alu.
2k zwart er op en al de draadbussen opfrissen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Bouten die samen met de verstelbare steunen de afsteling van je wiel bepalen.
Heb alles opgemeten en gaat op precies dezelfde plek weer terug
Dat is met nieuwe bussen toch een eind beter.
Elke bout en moer die er weer op gaat wordt voorzien van koperslip.
Ook zover als mogelijk weer opgebouwd.
Heb alles opgemeten en gaat op precies dezelfde plek weer terug
Dat is met nieuwe bussen toch een eind beter.
Elke bout en moer die er weer op gaat wordt voorzien van koperslip.
Ook zover als mogelijk weer opgebouwd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
En de rest moet nog wat uitharden.
Schokers weer ophangen, waarom geen nieuwe, het is nog goed en die van mijn 626 waren tenslotte ook 23 jaar en nog goed.
Ga ze pas vervangen als ze stuk zijn, gaan alweer genoeg euro's in zitten.
Neus gedemonteerd.
Schokers weer ophangen, waarom geen nieuwe, het is nog goed en die van mijn 626 waren tenslotte ook 23 jaar en nog goed.
Ga ze pas vervangen als ze stuk zijn, gaan alweer genoeg euro's in zitten.
Neus gedemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
En waar ik maar kan, behandelen die zooi.
Haal je het luchtfilterhuis er uit, heb je de volgende roest plaat alweer te pakken.
Het lijkt wel of ze die wagen onderwater hebben bewaard.
Vooras demonteren, ook leuk, die bus die er nog aan zit behoort in zijn zitting te blijven.
Maar zit zo vast aan het conische gedeelte dat dit de enige optie was om het los te kijgen.
Deze is stuk maar of ze nu stuk waren of niet alles aan rubber bussen gaat er nieuw in.
En ik kan je zeggen, zonder pers wordt die klus toch een heel eind lastiger.
Haal je het luchtfilterhuis er uit, heb je de volgende roest plaat alweer te pakken.
Het lijkt wel of ze die wagen onderwater hebben bewaard.
Vooras demonteren, ook leuk, die bus die er nog aan zit behoort in zijn zitting te blijven.
Maar zit zo vast aan het conische gedeelte dat dit de enige optie was om het los te kijgen.
Deze is stuk maar of ze nu stuk waren of niet alles aan rubber bussen gaat er nieuw in.
En ik kan je zeggen, zonder pers wordt die klus toch een heel eind lastiger.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Aandrijfas zat vast geroest in zijn splines.
Ook bij deze arm en aan de andere zijde de bussen er weer uit.
Voorzijde er uit, kan ik weer verder met soppen.
Rubbers aandrijfhoezen en stuur nog prachtig.
Ook bij deze arm en aan de andere zijde de bussen er weer uit.
Voorzijde er uit, kan ik weer verder met soppen.
Rubbers aandrijfhoezen en stuur nog prachtig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
1 linker voorkant.
Achterbrug ligt klaar om er weer onder te gaan.
De stellers met koperslip in elkaar gezet.
En vetband er op, mocht er toch een vreemde slijtage in mijn banden komen.
Zal de uitlijner niet boos zijn dan het allemaal lekker soepel los komt.
Achterbrug ligt klaar om er weer onder te gaan.
De stellers met koperslip in elkaar gezet.
En vetband er op, mocht er toch een vreemde slijtage in mijn banden komen.
Zal de uitlijner niet boos zijn dan het allemaal lekker soepel los komt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Brug zit er weer in en de veren weer monteren.
Het zit weer aan elkaar vast.
Achterschijven nog goed, dus verf op de plekken waar de blokken niet komen.
Gat geboord in de maat van de bus en doorgeslepen, past goed en draagt overal.
Het zit weer aan elkaar vast.
Achterschijven nog goed, dus verf op de plekken waar de blokken niet komen.
Gat geboord in de maat van de bus en doorgeslepen, past goed en draagt overal.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Pers er op, een blaf klap en ze waren er af, gaan terug met loctite perspassing als alles gestraald is.
Dan moet het wel heel gek lopen willen ze de volgende keer als het moet er weer uit komen.
Rubber stofhoezen van de kogels verwijderen.
Arm stralen en verven en dan met vers vet de hoezen er weer op.
Deze maar is demonteren.
Vork er af.
Dan moet het wel heel gek lopen willen ze de volgende keer als het moet er weer uit komen.
Rubber stofhoezen van de kogels verwijderen.
Arm stralen en verven en dan met vers vet de hoezen er weer op.
Deze maar is demonteren.
Vork er af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
In de pers, kakken zonder douwen klus zo.
Stralen maar weer.
Lagertrekker er tussen om de boel ondersteund te krijgen.
Werkte prima.
Stralen maar weer.
Lagertrekker er tussen om de boel ondersteund te krijgen.
Werkte prima.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten