Mazda 6
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Links en rechts gestraald wachtend op verf.
Achter remcilinder, zuiger verwijderen.
Was ff plak en vliegwerk om het gat dicht te houden tijdens stralen maar is gelukt.
Voor remcilinder zelfde verhaal.
Achter remcilinder, zuiger verwijderen.
Was ff plak en vliegwerk om het gat dicht te houden tijdens stralen maar is gelukt.
Voor remcilinder zelfde verhaal.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Hierbij heb ik gewoon de zuiger omgedraaid er weer in gestopt en afgeplakt.
Schijven voor, nog prima op dikte.
Maar die hadden zoveel van deze weg gevreten plekken, dat ze vervangen worden.
De simpelste banden verwijderaar die er is maar voor dat enkele bandje wat ik is doe.
Moest het alleen hier en daar van wat rubber voozien i.v.m. de aluminium velgen.
Schijven voor, nog prima op dikte.
Maar die hadden zoveel van deze weg gevreten plekken, dat ze vervangen worden.
De simpelste banden verwijderaar die er is maar voor dat enkele bandje wat ik is doe.
Moest het alleen hier en daar van wat rubber voozien i.v.m. de aluminium velgen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Heb er ook een andere de en monteerstok voor gekocht, welke is voorzien van kunststof.
Als ik dat doe met de originele stok, dan schaaf je er zo alu vanaf.
1 en al oxidatie aan de binnenkant.
Lood zat amper vast, kwam met verf en al los.
Ze pasten in mijn kast.
Als ik dat doe met de originele stok, dan schaaf je er zo alu vanaf.
1 en al oxidatie aan de binnenkant.
Lood zat amper vast, kwam met verf en al los.
Ze pasten in mijn kast.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
In de 2k alu.
Binnenkant zwart.
De remblokhouders een kleurtje.
En als het er dan toch hangt, de cilinders een ander kleurtje.
Binnenkant zwart.
De remblokhouders een kleurtje.
En als het er dan toch hangt, de cilinders een ander kleurtje.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Heel veel plakwerk, de buitenkant velgenlak er op.
Voor.
Na.
Koppen kleuren.
Voor.
Na.
Koppen kleuren.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Voorzijde veerpoot weer opgebouwd en geplaatst.
Armen er weer in.
Alles weer aan elkaar vast gemaakt.
Achter remcilinder er weer op, nieuwe slangen en de geknepen stalen delen van de slangen in vetband ingepakt.
Armen er weer in.
Alles weer aan elkaar vast gemaakt.
Achter remcilinder er weer op, nieuwe slangen en de geknepen stalen delen van de slangen in vetband ingepakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Nieuwe schijven voorzijde.
Remmen ook weer er op.
De boel is lekker ontluchten.
Bandjes weer monteren.
Goed stokkie, geen krasje in de verf.
Remmen ook weer er op.
De boel is lekker ontluchten.
Bandjes weer monteren.
Goed stokkie, geen krasje in de verf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Bandjes balanceren.
Heb eerst het zwaarste punt in de velg opgezocht, daarna van de band en beide punten tegen over elkaar gezet.
Scheelt toch aardig in lood.
En lood ff kleuren voor ze er op gaan.
De auto weer op de grond gezet en gemeten rand en hart as.
Auto weer omhoog banden er weer af en met de krik weer de as op dezelfde hoogte gezet als dat die op de grond stond.
Nu pas alle bouten aandraaien met de nieuwe rubbere bussen er in.
Dus als de auto op de grond staat is alle spanning van de rubber bussen af.
Zet je de bussen vast met de armen in de laagste stand, dan zijn ze zo weer kapot.
Heb eerst het zwaarste punt in de velg opgezocht, daarna van de band en beide punten tegen over elkaar gezet.
Scheelt toch aardig in lood.
En lood ff kleuren voor ze er op gaan.
De auto weer op de grond gezet en gemeten rand en hart as.
Auto weer omhoog banden er weer af en met de krik weer de as op dezelfde hoogte gezet als dat die op de grond stond.
Nu pas alle bouten aandraaien met de nieuwe rubbere bussen er in.
Dus als de auto op de grond staat is alle spanning van de rubber bussen af.
Zet je de bussen vast met de armen in de laagste stand, dan zijn ze zo weer kapot.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
1 ophangpunt uitlaatpot afgerot.
Flens heeft zijn beste tijd gehad.
Prijs van een nieuwe pot opgezocht, das nog wel de moeite om te maken.
Dus doekkie er in voor het stralen.
.
Flens heeft zijn beste tijd gehad.
Prijs van een nieuwe pot opgezocht, das nog wel de moeite om te maken.
Dus doekkie er in voor het stralen.
.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
De gelaste bouten verwijderd.
Gaten over genomen en een gat voor de pakking gemaakt.
Past precies.
Plaat aan de flens gebout.
Gaten over genomen en een gat voor de pakking gemaakt.
Past precies.
Plaat aan de flens gebout.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Afgetekend.
Flens weer los en nu weer aan de pijp gebout, deze flens had nog het meest zijn eigen vorm.
Wat slijpwerk later.
Flens weer los en nu weer aan de pijp gebout, deze flens had nog het meest zijn eigen vorm.
Wat slijpwerk later.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Pot geklemd en bouten op maat vast gelast.
Slijpen en schuren.
Tot dat die er overheen viel.
Hier en daar een hecht.
Slijpen en schuren.
Tot dat die er overheen viel.
Hier en daar een hecht.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Nu wordt de pakking ook aangedrukt.
Dat was het lastige aan dit verhaal, die verdieping die er in zit voor de pakking.
En aflassen.
Beugel er weer aan.
Dat was het lastige aan dit verhaal, die verdieping die er in zit voor de pakking.
En aflassen.
Beugel er weer aan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Die doet nog wel een poos mee.
Deurranden weer dicht gekit.
Tank verwijderd.
En kleuren maar weer.
Deurranden weer dicht gekit.
Tank verwijderd.
En kleuren maar weer.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 6
Tank weer terug.
De grootste uitlaat tunnel was 115 euro nieuw, oude was heel veel werk om te herstellen.
En het is maar blik zo goed als niet te doen.
Laag hitte bestendig transparant er op voor montage.
Dus ik dacht dat deel 3 die in de tank zit verwerkt niet veel duurder kon zijn, hij is ook vele malen kleiner.
Fout, die kwam op 375, dealer snapte er ook niks van.
Diverse sloperijen geprobeerd, niet te krijgen.
Dan toch maar kijken of ik dat gemaakt krijg, stuk is het toch al.
Gestraald en rotte stuk er af gehaald.
De grootste uitlaat tunnel was 115 euro nieuw, oude was heel veel werk om te herstellen.
En het is maar blik zo goed als niet te doen.
Laag hitte bestendig transparant er op voor montage.
Dus ik dacht dat deel 3 die in de tank zit verwerkt niet veel duurder kon zijn, hij is ook vele malen kleiner.
Fout, die kwam op 375, dealer snapte er ook niks van.
Diverse sloperijen geprobeerd, niet te krijgen.
Dan toch maar kijken of ik dat gemaakt krijg, stuk is het toch al.
Gestraald en rotte stuk er af gehaald.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten