Schaarbrug
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Hij rijdt goed.
Wielen aan de onderbak van de bediening.
Omdraaien en 2 stroken rubber er opgelijmd.
Wielen aan de onderbak van de bediening.
Omdraaien en 2 stroken rubber er opgelijmd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Oprijplaten weer recht geperst en voorzien van nieuw gemaakt pijpje.
Tegen de rijplaat aangelegd en vast bakken.
Gaat niet lukken met een moer er op, zit dan voor dat gat in de weg.
Dus op lengte afgezaagd en pijp voorzien van 2 borgboutjes.
Tegen de rijplaat aangelegd en vast bakken.
Gaat niet lukken met een moer er op, zit dan voor dat gat in de weg.
Dus op lengte afgezaagd en pijp voorzien van 2 borgboutjes.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Onderzijde schoon gemaakt en de randen voorzien van zinkspray.
Komborstel over de bovenzijde gehaald.
Hier zit ook nog wat recht en schoonmaakwerk aan.
Gestraald en klaar voor verf.
Komborstel over de bovenzijde gehaald.
Hier zit ook nog wat recht en schoonmaakwerk aan.
Gestraald en klaar voor verf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Bediening even in de takel om het onderstuk weer te kunnen monteren.
Tja, meer als de helft is niet meer in gebruik.
En die doos die er achteraan sleept is ook niet makkelijk.
Daarbij trek ik de draden uit hun ampjes, dus die zaten niet goed vast.
Tja, meer als de helft is niet meer in gebruik.
En die doos die er achteraan sleept is ook niet makkelijk.
Daarbij trek ik de draden uit hun ampjes, dus die zaten niet goed vast.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Ga helemaal opnieuw beginnen.
Waar een ongebruikte drukknop zat, zit nu een wartel met de kabel er door voor de 380.
Eerst alles uitgezocht.
Toen aan de binnenkant van het deksel geschroefd.
Lip gemaakt voor de hydroliekslang.
Waar een ongebruikte drukknop zat, zit nu een wartel met de kabel er door voor de 380.
Eerst alles uitgezocht.
Toen aan de binnenkant van het deksel geschroefd.
Lip gemaakt voor de hydroliekslang.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Stukkie bescherming er op.
Deksel er op.
2 tiewraps er omheen.
Spul aangesloten.
Deksel er op.
2 tiewraps er omheen.
Spul aangesloten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Zo, dat is een stuk gemakkelijker.
Alles weer gekleurd.
Scharen omhoog om even de laatste gaten schoon te maken.
Blokjes zijn nog bruikbaar, dus vet er op.
Alles weer gekleurd.
Scharen omhoog om even de laatste gaten schoon te maken.
Blokjes zijn nog bruikbaar, dus vet er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
En gemonteerd.
Rijplaten er op en de glijbaan voor de blokjes van vet voorzien.
De schuifstukken er in en boutjes er in, deze zorgen er voor dat je de schuifstukken er niet uit kan trekken.
Komt tegen een borgplaatje aan.
Oprijplaten er aan.
Rijplaten er op en de glijbaan voor de blokjes van vet voorzien.
De schuifstukken er in en boutjes er in, deze zorgen er voor dat je de schuifstukken er niet uit kan trekken.
Komt tegen een borgplaatje aan.
Oprijplaten er aan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Wieltjes gemonteerd.
Olie in de cilinders om de boel roest vrij en soepel te houden.
8 mm stalen leiding buigen.
Alles aangesloten.
Olie in de cilinders om de boel roest vrij en soepel te houden.
8 mm stalen leiding buigen.
Alles aangesloten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Ze komen wel wat hoog.
Dus onderdop er uit draaien en met ringen opvullen van binnen.
Das een mooie hoogte.
Weer een fijn stukkie gereedschap erbij.
Ga nog wel 2 handvaten maken aan de bediening, dat verplaatst wat prettiger.
Moet de tectylspuit nog door de pijp heen halen waar de hydroliekslang in gaat.
En ik heb rubber blokken besteld met een v groef er in voor de onderzijde van de auto.
Dus foto brug met auto er op, hou je nog te goed.
Dus onderdop er uit draaien en met ringen opvullen van binnen.
Das een mooie hoogte.
Weer een fijn stukkie gereedschap erbij.
Ga nog wel 2 handvaten maken aan de bediening, dat verplaatst wat prettiger.
Moet de tectylspuit nog door de pijp heen halen waar de hydroliekslang in gaat.
En ik heb rubber blokken besteld met een v groef er in voor de onderzijde van de auto.
Dus foto brug met auto er op, hou je nog te goed.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Schaarbrug
Netjes hoor, ga je veel plezier van hebben
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Brug naar buiten gereden, de enkele steun heeft het wat zwaar.
Auto er op, komen de cilinders net tegen de onderzijde aan.
Cilinders er af, auto er weer op om te proberen, dat is goed.
Altijd in de gaten houden dat het vaste punt onder de platen aan de kant van de motor zit.
Anders kan die voor over vallen, daar het andere punt van de schaar naar voren glijdt.
Alle 3 de wielsteunen wat steviger gemaakt, gaat voor nu wat gewone spuitbus verf op, als ik de volgende keer weer wat ga verven met de luchtspuit dan neem ik het weer even mee in het zwart.
Auto er op, komen de cilinders net tegen de onderzijde aan.
Cilinders er af, auto er weer op om te proberen, dat is goed.
Altijd in de gaten houden dat het vaste punt onder de platen aan de kant van de motor zit.
Anders kan die voor over vallen, daar het andere punt van de schaar naar voren glijdt.
Alle 3 de wielsteunen wat steviger gemaakt, gaat voor nu wat gewone spuitbus verf op, als ik de volgende keer weer wat ga verven met de luchtspuit dan neem ik het weer even mee in het zwart.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
De vulringen uit de cilinders gehaald, deze opgemeten en die lengte weer van de cilinders afgehaald.
Aansluiting leiding veranderd en m6 in de bodem getapt.
Brug wat tillen, kan ik boren en vanaf onderen even soevereinen.
Cilinder er aan vast geschroefd en andere leiding gemaakt.
Kan nu de slang met een snelkoppeling er aan en af halen.
Nieuwe lip gehecht om te testen.
Aansluiting leiding veranderd en m6 in de bodem getapt.
Brug wat tillen, kan ik boren en vanaf onderen even soevereinen.
Cilinder er aan vast geschroefd en andere leiding gemaakt.
Kan nu de slang met een snelkoppeling er aan en af halen.
Nieuwe lip gehecht om te testen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
En even kijken of de rijplaat hem niet raakt.
Werkt het zelfde alleen nu bewegen de cilinders en de luchtleiding niet meer.
Hoogte heb ik nu geen last meer van.
De 626 ging toch weer kuren vertonen en zat er nu in met een gevoel van ga ik het halen of niet.
Hoever ga je dan nog met geld er tegen aan gooien, dus knoop door gehakt, hij is hier op gestrand na 14 jaar in bezit te hebben gehad.
En is inmiddels richting de sloop.
Werkt het zelfde alleen nu bewegen de cilinders en de luchtleiding niet meer.
Hoogte heb ik nu geen last meer van.
De 626 ging toch weer kuren vertonen en zat er nu in met een gevoel van ga ik het halen of niet.
Hoever ga je dan nog met geld er tegen aan gooien, dus knoop door gehakt, hij is hier op gestrand na 14 jaar in bezit te hebben gehad.
En is inmiddels richting de sloop.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Schaarbrug
Daar ik een nieuwe wagen niet waard ben, want ik zie het als een gebruiks artikel.
Een 14 jaar oude mazda 6 station gekocht en op de brug even kijken wat ik moet gaan bestellen om alles weer op orde te krijgen.
Staat 180.000 km op.
Vondt de brug te hard tegen de onderzijde aan klappen, dus een kraan er tussen gezet.
Puntje gezet, op deze stand knijpt die hem zo dat die heel langzaam omhoog tegen de wagen komt, eenmaal aan, dan kraan weer helemaal open.
En éénmaal op hoogte, kraan dicht, soort van extra beveiliging tegen ongewenst zakken.
En 2 handvaten er aan.
Dat verrijdt het wat makkelijker.
Een 14 jaar oude mazda 6 station gekocht en op de brug even kijken wat ik moet gaan bestellen om alles weer op orde te krijgen.
Staat 180.000 km op.
Vondt de brug te hard tegen de onderzijde aan klappen, dus een kraan er tussen gezet.
Puntje gezet, op deze stand knijpt die hem zo dat die heel langzaam omhoog tegen de wagen komt, eenmaal aan, dan kraan weer helemaal open.
En éénmaal op hoogte, kraan dicht, soort van extra beveiliging tegen ongewenst zakken.
En 2 handvaten er aan.
Dat verrijdt het wat makkelijker.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast