Mazda 626
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Zo te zien liep de olie flink langs de koppakking naar binnen.
Zuigers hebben een dikke koek.
Schrapt er wel vrij gemakkelijk vanaf.
Zuigers hebben een dikke koek.
Schrapt er wel vrij gemakkelijk vanaf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Onderin zijn de honesporen zo goed als weg en kan de zuigers best gemakkelijk heen en weer halen.
Haal ik de zuigers er uit, zit er onderin een olie vernevelaar, das ruk, krijg het er niet uit en de flexhone maakt er korte metten mee.
Stapeltje alu plaatjes geboord.
Aan elkaar lijmen.
Haal ik de zuigers er uit, zit er onderin een olie vernevelaar, das ruk, krijg het er niet uit en de flexhone maakt er korte metten mee.
Stapeltje alu plaatjes geboord.
Aan elkaar lijmen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
En 2 gaten er in.
Krukas in een bepaald stand, zodat de plaatjes goed steunen.
De vernevelaar ligt nu gelijk met de plaatjes.
Wat tape eromheen.
Beweegt niet meer.
1 plaatje met alleen een gat in het midden met behulp van de boormachine voorzien van tape.
Krukas in een bepaald stand, zodat de plaatjes goed steunen.
De vernevelaar ligt nu gelijk met de plaatjes.
Wat tape eromheen.
Beweegt niet meer.
1 plaatje met alleen een gat in het midden met behulp van de boormachine voorzien van tape.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
En ook er in.
De borstel.
Cilinderwand ingesmeerd en de borstel in het bakje goed voorzien van olie en dan kan je het ergste gelijk er af slingeren.
Zeker met een nieuwe borstel gaat het snel.
De borstel.
Cilinderwand ingesmeerd en de borstel in het bakje goed voorzien van olie en dan kan je het ergste gelijk er af slingeren.
Zeker met een nieuwe borstel gaat het snel.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Hij doet het er maar mee.
Schroevendraaier omgezet om de plaatjes alu er weer uit te vissen.
Bakkie er onder.
En is goed te lijf gaan met de plantenspuit en ontvetter.
Schroevendraaier omgezet om de plaatjes alu er weer uit te vissen.
Bakkie er onder.
En is goed te lijf gaan met de plantenspuit en ontvetter.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Nieuwe veertjes.
Das niet moeilijk.
Zuigers schoon maken.
F van front, dus die zijde naar de voorkant van de motor.
Das niet moeilijk.
Zuigers schoon maken.
F van front, dus die zijde naar de voorkant van de motor.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Met een stuk oude veer de randen uit schrappen.
Kwam zat uit per zuiger.
Normaal niet maar in deze set heeft de C ring ook een top kant.
Heb de slotspellingen gecontrolleerd maar met de bussen ook al wat versleten was er niet 1 te krap, eerder nog te ruim.
Alleen de olieschraapveer A1 was wat te groot moest 1 gangetje vanaf.
Het is een 2 knaken tang maar het lukt er wel mee.
Kwam zat uit per zuiger.
Normaal niet maar in deze set heeft de C ring ook een top kant.
Heb de slotspellingen gecontrolleerd maar met de bussen ook al wat versleten was er niet 1 te krap, eerder nog te ruim.
Alleen de olieschraapveer A1 was wat te groot moest 1 gangetje vanaf.
Het is een 2 knaken tang maar het lukt er wel mee.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
En dan kan de eerste er weer in.
Geef ze gelijk een nieuw lager.
Alles er weer in, 4 oude kopbouten verbouwd voor de geleiding en de koppakking geplaatst.
Had ooit is een kop gekocht voor de nokkenas, altijd het ding bewaard.
Is alleen wat stoffig geworden, had nooit de olie verwijderd als bescherming tegen roest.
Deze kop heeft veel minder km weg dan die van mij, dus deze gaat er op.
Geef ze gelijk een nieuw lager.
Alles er weer in, 4 oude kopbouten verbouwd voor de geleiding en de koppakking geplaatst.
Had ooit is een kop gekocht voor de nokkenas, altijd het ding bewaard.
Is alleen wat stoffig geworden, had nooit de olie verwijderd als bescherming tegen roest.
Deze kop heeft veel minder km weg dan die van mij, dus deze gaat er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Poetsen maar weer.
Ik weet het, het is geen rij maar zoals eerder gezegd, niet te moeilijk doen.
Als ik er overheen glij en er onder door kijk komt er nergens licht door.
In bad.
Kleppen poetsen.
Ik weet het, het is geen rij maar zoals eerder gezegd, niet te moeilijk doen.
Als ik er overheen glij en er onder door kijk komt er nergens licht door.
In bad.
Kleppen poetsen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Weer in bad en is met een flink luchtpistool aan de gang.
Schoner wordt die niet.
Nieuwe klepsealtjes er in.
Kleppen gemonteerd.
Schoner wordt die niet.
Nieuwe klepsealtjes er in.
Kleppen gemonteerd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
De pakking op het inlaatspruitstuk leek wel van glas.
Het kan weer aan elkaar.
Dan kan het weer de auto in.
Kopbouten om moment zetten en dan met grades gaan werken.
Weet wel dat de boel in de oude situatie lang niet meer zo vast zat als dit nu.
Het kan weer aan elkaar.
Dan kan het weer de auto in.
Kopbouten om moment zetten en dan met grades gaan werken.
Weet wel dat de boel in de oude situatie lang niet meer zo vast zat als dit nu.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Carter wordt alleen gekit volgens het boek dus die maar even gestraald.
Moet alleen nog een spuitbusje verf overheen.
Nokkenassen nieuwe olie keerring.
Moet alleen nog een spuitbusje verf overheen.
Nokkenassen nieuwe olie keerring.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Mazda 626
Alles zit er weer in en op, motorkap er nog aan.
Test rondje gedaan, niks geks gehoord of gezien en dan van de week is kijken of de blauwe walm weg blijft.
Test rondje gedaan, niks geks gehoord of gezien en dan van de week is kijken of de blauwe walm weg blijft.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten