Kan je wel mooi de ramen mee dichtkittenMot je maar is een cartepan er af halen die er al een poos op zit, dan ligt er toch een dikke laag drab onderin.
Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
Re: Project DL-10-90
Daar maken ze dan weer asfalt van
Re: Project DL-10-90
Hbeste forum collega’s,
Hoeveel liter mororolie gaat er standaard in een Daf, volgens het handboek 6 liter, maar dan zit het nog onder het low-streepje. Motor is natuurlijk wel helemaal leeg geweest, aangezien de carterpaner onderuit is geweest.
Hoeveel liter mororolie gaat er standaard in een Daf, volgens het handboek 6 liter, maar dan zit het nog onder het low-streepje. Motor is natuurlijk wel helemaal leeg geweest, aangezien de carterpaner onderuit is geweest.
Re: Project DL-10-90
dacht volgens het zelfde boekje 7,5 liter
Ik gooi er dan 7,5 in, starten en dan na een minuut of 5 kijken en naar de aanwijzing van de peilstok aftoppen. Er blijft nog korte tijd wat in het filter zitten, die meet je dan niet en dus zorg je dat het carter vol genoeg zit met het filter ook vol, en daar gaat nog best wat in zitten.
Ik gooi er dan 7,5 in, starten en dan na een minuut of 5 kijken en naar de aanwijzing van de peilstok aftoppen. Er blijft nog korte tijd wat in het filter zitten, die meet je dan niet en dus zorg je dat het carter vol genoeg zit met het filter ook vol, en daar gaat nog best wat in zitten.
Re: Project DL-10-90
Zal ik het verkeerd gelezen hebben . Met 7,5 komt het beter in de buurt, geen max maar ergens halverwege
Re: Project DL-10-90
Nu ben ik de xzl banden aan het monteren. Maar bij het vastzetten van de bouten loopt de rem vast en wil het wiel niet meer draaien. Als je de remmen vervolgens lichter afstelt loopt het wiel wel weer. Maar hoe vast moeten de wielmoeren eigenlijk?
Re: Project DL-10-90
Velgdikte scheelt tussen de nato en xzl 1 mm. 9mm vs 10mm. Dus dat kan het verschil niet echt zijn
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
druk je de remtrommel niet ovaal met de nokjes die erop zitten door het aandraaien van de wielmoeren?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Project DL-10-90
Precies wat Peter zegt. Op je remtrommel zitten aan de buitenzijde 2 nokjes die uitsteken. Als de velg kromming anders is als bij de originele wielen heb je kans dat de velg hier tegen aan drukt. De nokjes kun je gladslijpen/schuren en dan is het probleem opgelost. Had ik ook last van
Re: Project DL-10-90
Kan het ook aan de afstelbouten van de remschoenen liggen? Die zitten binnen in het wiel?
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Project DL-10-90
Dat zijn inderdaad de nokjes waar het om gaat. Wat de precieze functie daar van is, dat zou ik ook niet weten. Ik weet wel, dat je ze kunt missen zonder problemen haha
Re: Project DL-10-90
Duidelijk, kwestie van afslijpen dus!! Het lijkt inderdaad dat de velg tegen de nokken drukt en daardoor de trommel scheef drukt. Velg wil er daarom ook niet Ver genoeg op.
Hoe vast moeten de wielmoeren eigenlijk? Vastzetten met luchtsleutel stand 2 van 3 voldoende?
Hoe vast moeten de wielmoeren eigenlijk? Vastzetten met luchtsleutel stand 2 van 3 voldoende?
-
- Site Admin
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Nou.. luchttol doet 2 dugga dugga's toch?
Nee, dat lijkt me (onafhankelijk van de kracht van jouw luchttol) veel te veel. Het zijn dunwandige moeren. Die hebben de vervelende neiging op het wiel heel erg uit te zetten als je ze veel te strak zet.
er staat geloof ik geen aanhaalmoment in de VTH, maar doe het op gevoel. Dit zegt natuurlijk he-le-maal niks over het forum, dus om er een getal in te gooien: ik heb ze in het verleden op 140 Nm gehad, omdat mijn luxewagen dat ook heeft. Zijn nooit losgelopen dus zal goed zijn
Nee, dat lijkt me (onafhankelijk van de kracht van jouw luchttol) veel te veel. Het zijn dunwandige moeren. Die hebben de vervelende neiging op het wiel heel erg uit te zetten als je ze veel te strak zet.
er staat geloof ik geen aanhaalmoment in de VTH, maar doe het op gevoel. Dit zegt natuurlijk he-le-maal niks over het forum, dus om er een getal in te gooien: ik heb ze in het verleden op 140 Nm gehad, omdat mijn luxewagen dat ook heeft. Zijn nooit losgelopen dus zal goed zijn
Re: Project DL-10-90
Dank voor de tip, bij de wielen de nokjes moeten verwijderen. De andere 2 hadden ze al niet (meer).
Vastgezet op 140 nm. Met nieuwe wielmoeren (M18x1,5, besteld bij autodoc) en conische veerringen.
Vastgezet op 140 nm. Met nieuwe wielmoeren (M18x1,5, besteld bij autodoc) en conische veerringen.
Re: Project DL-10-90
Nog een vraagje, hoe verbind je de stroomkabel die vanuit de toeter naar de claxon loopt in het stuurwiel? Aangezien deze draait komt de kabel ergens onderaan het stuurwiel in de knel.
- Bijlagen
-
- A240B37C-ACDD-43F0-8A5A-36C17472D995.jpeg (19.22 KiB) 7851 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast