Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
Koper ringen allemaal nieuw. Heb ze ook in inch maten. Dat past beter dan metrische.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Als de banjo koppeling een deukje heeft ( die hoef je niet eens te kunnen zien) krijg je em nooit dicht
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Verlichting brand ook weer, de motor start en loopt ook weer zonder problemen.
Nog wel 2 restpunten qua elektra. Hij geeft nog een storing op de knipperlichten en de brandstofmeter. (Zekering brand door) kan de oorzaak ook onvoldoende massa op de tankvlotter zijn?
Dit vergt dus nog nader onderzoek.
Verder lekt hij nog wat bij 1 remcilinder, ga er een andere cilinder op zetten. Hopelijk dat het dan opgelost is.
Nog wel 2 restpunten qua elektra. Hij geeft nog een storing op de knipperlichten en de brandstofmeter. (Zekering brand door) kan de oorzaak ook onvoldoende massa op de tankvlotter zijn?
Dit vergt dus nog nader onderzoek.
Verder lekt hij nog wat bij 1 remcilinder, ga er een andere cilinder op zetten. Hopelijk dat het dan opgelost is.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Zekering die doorbrand duidt op kortsluiting. Met een multimeter kom je een heel eind.
Massa van de tankvlotter is hier niet de oorzaak van, wel is het aan te raden een extra massadraad vanaf de tankvlotter naar het chassis te leggen.
Massa van de tankvlotter is hier niet de oorzaak van, wel is het aan te raden een extra massadraad vanaf de tankvlotter naar het chassis te leggen.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Doorbrandende zekering is meestal toch kortsluiting. Heb je nieuwe draden getrokken of de bestaande weer gebruikt?
Re: Project DL-10-90
Alles nieuw
Re: Project DL-10-90
Alles nieuw, zal eens met de multimeter aan de slag gaan. Vermoed dat het ergens in de brandstofmeter zit.
Re: Project DL-10-90
Zijn het 2 aparte klachten? Bij de brandstofmeter, gaat hij er dan meteen uit als je de ontsteking aan zet? Anders eens alles achter de Tankmeter schakelaar eraf gooien. En kijken vanaf wanneer hij eruit klapt als je steeds nieuwe delen van dat circuit aansluit.
Knipperlichten kun je natuurlijk het zelfde bij doen, of elke draad losgooien en meten naar massa.
Misschien heb ik vrijdag nog wel even tijd om er naar te kijken....
Knipperlichten kun je natuurlijk het zelfde bij doen, of elke draad losgooien en meten naar massa.
Misschien heb ik vrijdag nog wel even tijd om er naar te kijken....
Re: Project DL-10-90
Storingen weer opgelost. Knipperlicht maakt kortsluiting op de massa, de tankvlotters gaven wat meer problemen. Uiteindelijk bleek de massa niet voldoende, waardoor de tankmeter constant vol aan gaf. Moet nu goed gaan.
Nu de remcilinder vervangen en remleidingen ontluchten. En dan wordt het eens weer tijd voor een eerste proefrit.
Nu de remcilinder vervangen en remleidingen ontluchten. En dan wordt het eens weer tijd voor een eerste proefrit.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Lekker bezig!
Met die herstelde vering zal het wel als een wolkje rijden
Met die herstelde vering zal het wel als een wolkje rijden
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Dat was zeker een intensief klusje, maar hopelijk dubbel en dwars waard. Zat ook goed vastgeroest.
Re: Project DL-10-90
Eerste ritje weer gemaakt. Motor liep goed. De remmetjes hebben mogen nog een keer extra ontlucht worden. Pas halverwege begint hij goed te remmen.
Verder geprobeerd de motorolie af te tappen. AftapBout muurvast> Grote sleutel erop> Extra kracht erop >scheurtje in carterpan vlak naast de bout. Mogelijk was dat al eerder een probleem aangezien daat wat vloeibaar metaal lijkt te zitten. Dis nu uit laten lekken en de Carterpan er maar helemaal af. Gelijk de mogelijkheid om het eens goed schoon te maken van onderen.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Doe bij het ontluchten van de remmen ook gelijk nastellen. Kan ook een hoop schelen in remkracht
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten