Door de vettigheid kreeg ik de eerste rand er gewoon met de hand zo op.
Binnenband oprollen, is alle lucht er uit, monteerd makkelijker.
Band er in en even zorgen dat ik het ventiel niet kwijt raak.
Dan zit er een klem bij om ervoor te zorgen dat als je 1 zijde van de band naar beneden drukt, hij aan de andere kant niet omhoog komt.
Banden Balanceren.
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8818
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden Balanceren.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8818
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden Balanceren.
cm of 30 onder het ventiel beginnen, ook met tubeless.
Zover mogelijk met de voeten er op lopen.
Weer zorgen dat die in die verdieping valt.
En lepelen maar.
Als je nu na het ventiel begint i.p.v. er voor en je ventiel zit in de rand waar de band nu drukt, druk je het ventiel kapot.
Laatste stukje en zo blijft het ventiel heel.
Ventiel er uit trekken, goed kijken of je binnenband nergens tussen de buitenband en de velg zit.
En oppompen maar weer.
Zover mogelijk met de voeten er op lopen.
Weer zorgen dat die in die verdieping valt.
En lepelen maar.
Als je nu na het ventiel begint i.p.v. er voor en je ventiel zit in de rand waar de band nu drukt, druk je het ventiel kapot.
Laatste stukje en zo blijft het ventiel heel.
Ventiel er uit trekken, goed kijken of je binnenband nergens tussen de buitenband en de velg zit.
En oppompen maar weer.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Banden Balanceren.
Handige dingetjes en voor niet zo heel veel geld. Als je 2 of meer keer je banden wisselt heb je het er al uit schat ik
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8818
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden Balanceren.
Velg was nul bij de bandenboer, dus er hoefde geen lood op.
Dus kon ik die van mij kalibreren.
Nog een naaf verbouwd voor de 314 wielen.
Zat nog een zwaar punt in, dus net zo lang in zitten boren, tot die in elke stand stil bleef hangen.
De rest erbij, veranderde niks.
Dus kon ik die van mij kalibreren.
Nog een naaf verbouwd voor de 314 wielen.
Zat nog een zwaar punt in, dus net zo lang in zitten boren, tot die in elke stand stil bleef hangen.
De rest erbij, veranderde niks.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8818
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Banden Balanceren.
Dus reserve wiel er aan.
Bleef ook op zijn plek waar ik hem los liet, net zoals met wat ik aan de brug had gemaakt.
Maar zoals je ziet, zit er dynamisch niks in, is die statisch toch niet in orde.
Blijf toch niks die klemmen op onze velgen.
Dus klem er weer afgeslepen en lood er in gelijmd en dan zo dat de springring er af kan bij een lekke band.
Okiwoki.
Bleef ook op zijn plek waar ik hem los liet, net zoals met wat ik aan de brug had gemaakt.
Maar zoals je ziet, zit er dynamisch niks in, is die statisch toch niet in orde.
Blijf toch niks die klemmen op onze velgen.
Dus klem er weer afgeslepen en lood er in gelijmd en dan zo dat de springring er af kan bij een lekke band.
Okiwoki.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast