Oude Banden.
Geplaatst: ma 20 mei 2019 19:17
Is een discussie opstarten hier.
Viel mij al een poos op dat bij mijn 126 met unimog banden de banden wat scheurtjes beginnen te vertonen.
Nou heb ik wel is een 314 gezien met droogte scheuren er in waar je zo'n beetje je vinger in kon steken.
En die hobbelde nog gerust over de snelweg.
Maar ik heb dat toch liever niet.
Heb is een klapper achter gehad, waren dan wel 6 ply rating banden.
Affijn dit is er nu begonnen met mijn banden en die zijn 8 ply.
Dus ik wil andere, zo gezegd, zo gedaan en die van het gaf gekocht.
Was al helemaal gecharmeerd van de 14 ply rating.
Gast had ze liggen voor een project waar die gewoon geen tijd voor heeft, dus banden en assen gingen weer weg.
Heeft er zelf dus nooit mee gereden.
Continental mpt 80
Ze zijn vuil maar daar is dan ook alles mee gezegd, kan er geen enkele beschadiging in vinden.
En na een was beurtje en controle van de bandendruk, die alle 4 nog op 2.5 bar stonden.
Zien ze er weer top uit.
Daar kan ik nog een poos mee voorruit.
Maar nou komt ie, had in mijn enthousiasme niet op de DOT code gelet.
Zijn alle 4 het zelfde met het nummer 465<
Door dat driehoekje op het eind weet ik nu dus dat ze van week 46 zijn uit 1995
Dus kleine 24 jaar oud.
Rubber voelt ook niet hard aan.
Dus het eerste wat ik dacht was, die gaan er mooi niet onder, frot ze wel onder mijn 1 tons aanhanger, die banden zijn gewoon over en uit.
Tot ik is ging kijken naar de banden die nu scheurtjes beginnen te krijgen, ook deze voelen niet hard aan.
Gekocht bij kicken in 2012.
Het was heel goed zoeken en tot nu toe vindt ik op 1 michelin xzl band 054< er staat zelfs geen DOT voor
Die zijn dus al dik 25 jaar oud.
Nog ouder dan wat ik nu gekocht heb.
Toen die er op kwamen waren ze al 18 jaar oud dus.
Nooit last mee gehad, rijden nog steeds goed.
Dus ga ik nou voor geheel nieuw, om is zeker voor 10 jaar van dat gezeik af te zijn.
Praat je over tussen de 1200 en 2000 euro voor nog geen 100 km per jaar.
Of neem ik die ik nu gekocht heb, want die zijn eigenlijk nieuwer dan wat er nu op zit en 6 ply meer.
Viel mij al een poos op dat bij mijn 126 met unimog banden de banden wat scheurtjes beginnen te vertonen.
Nou heb ik wel is een 314 gezien met droogte scheuren er in waar je zo'n beetje je vinger in kon steken.
En die hobbelde nog gerust over de snelweg.
Maar ik heb dat toch liever niet.
Heb is een klapper achter gehad, waren dan wel 6 ply rating banden.
Affijn dit is er nu begonnen met mijn banden en die zijn 8 ply.
Dus ik wil andere, zo gezegd, zo gedaan en die van het gaf gekocht.
Was al helemaal gecharmeerd van de 14 ply rating.
Gast had ze liggen voor een project waar die gewoon geen tijd voor heeft, dus banden en assen gingen weer weg.
Heeft er zelf dus nooit mee gereden.
Continental mpt 80
Ze zijn vuil maar daar is dan ook alles mee gezegd, kan er geen enkele beschadiging in vinden.
En na een was beurtje en controle van de bandendruk, die alle 4 nog op 2.5 bar stonden.
Zien ze er weer top uit.
Daar kan ik nog een poos mee voorruit.
Maar nou komt ie, had in mijn enthousiasme niet op de DOT code gelet.
Zijn alle 4 het zelfde met het nummer 465<
Door dat driehoekje op het eind weet ik nu dus dat ze van week 46 zijn uit 1995
Dus kleine 24 jaar oud.
Rubber voelt ook niet hard aan.
Dus het eerste wat ik dacht was, die gaan er mooi niet onder, frot ze wel onder mijn 1 tons aanhanger, die banden zijn gewoon over en uit.
Tot ik is ging kijken naar de banden die nu scheurtjes beginnen te krijgen, ook deze voelen niet hard aan.
Gekocht bij kicken in 2012.
Het was heel goed zoeken en tot nu toe vindt ik op 1 michelin xzl band 054< er staat zelfs geen DOT voor
Die zijn dus al dik 25 jaar oud.
Nog ouder dan wat ik nu gekocht heb.
Toen die er op kwamen waren ze al 18 jaar oud dus.
Nooit last mee gehad, rijden nog steeds goed.
Dus ga ik nou voor geheel nieuw, om is zeker voor 10 jaar van dat gezeik af te zijn.
Praat je over tussen de 1200 en 2000 euro voor nog geen 100 km per jaar.
Of neem ik die ik nu gekocht heb, want die zijn eigenlijk nieuwer dan wat er nu op zit en 6 ply meer.