Opgesteld, olie en koelwater er in en een radiateurpil, weet de toestand niet van de waterpomp.
Met 2 accu's 24 volt voor de startmotor en 12 volt voor de hei.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: wo 03 apr 2019 15:43
door Hoppa69
Was al snel goed.
Kwam een benzinelucht uit de olievulpijp, dus benzinepomp open gemaakt, membraam was rot.
Nieuw spulletje er in.
Het loop eigen best mooi, is kijken met de dynamo om het in mijn daf in te bouwen.
Als het bevalt, komt er ook nog 1 in de 314.
Lees op het internet dat je het beste de vacuum vervroeger vast kan zetten, als je deze niet gebruikt.
En de bougies op 45 zetten.
Rotor en kap willen nog wel is sneuvelen bij een bougie afstand van 100.
Nog even een ampere tang op de 12 volt gehouden, trekt 2.6 amp, dus met een omvormer zou het moeten gaan.
En ten alle tijden op stap met een originele ontsteking natuurlijk.
Motor tot 80 graden laten worden, is maar een beetje om te testen zo en om is af en toe te laten lopen.
Er zit in ieder geval geen tik meer in, lol.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: do 04 apr 2019 22:17
door Dikkie
Loopt prima zo. Mooie conclusie: die HEI doet wat-ie moet doen
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 18:29
door Hoppa69
Goedkope stroboscoop gekocht.
Andere JXLD motor gepakt, zit wel een radiateur aan vast, kan ik wat langer door gaan, zonder dat het te heet wordt.
Op D.C. gezet.
Harmonische balancer opgemeten en kwam op 189 mm diameter, dat is 7.44 en nog een heleboel cijfers erna in inches.
Dus graden papier geprint van 7.50 inch.
Wat plakband er overheen en aan de achterkant dubbelzijdige tape.
Zal niet helemaal goed zijn maar wil even weten of de hei het zelfde verloopt als de originele ontsteking.
Had op deze motor ooit al is een stukkie ijzer gemonteerd.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 18:29
door Hoppa69
Vliegwiel 15 mm terug en de ori ontsteking er op.
Stukkie papier er op geplakt.
Is wat lastig met de sluitertijd van de camera te zien maar met verhoogd toerental zit ik op 15.
Kreeg de motor niet mooier, zat al tegen de waterpomp aan en met een tandje verzetten, starte hij niet eens.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 18:30
door Hoppa69
Bougie's nu toch met de voelermaat op 100 gezet.
En de hei er in.
Gasklep geheel gesloten en als ik die nog zoveel mogelijk aandruk loopt ie lekker rustig.
Geen verkeerde klap uit de uitlaat te horen.
En met verhoogd toerental ook de graden op 15.
Vacuummeter ook er aan, nog nooit zo'n rustige naald gehad en de toerenteller er aan gehangen.
Zoals die nu loopt, moet ik er zekers een keer mee gereden hebben.
Denk dat ik gelijk maar 2 steunen voor de dynamo's ga maken.
1 hei in de 126 en 1 in de 314.
Ben nog wel bezig geweest met de vacuum vervroeger maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Wij hebben een constante vacuum vanuit het spruitstuk, valt even weg met gas geven en komt dan weer terug, dus onder de gasklep.
En ik moet hebben een ported vacuum, deze komt van boven de gasklep.
Had niet echt het idee dat het een gemis was.
Maar heb nog wat losse onderdelen liggen en er blijkt wel een gat boven de klep te zitten.
Denk voor de acceleratie pomp
En van buiten afgeblind.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 18:30
door Hoppa69
Die er nu op zit ook maar ziet er toch weer iets anders uit.
Deze heeft weer een afgedopte aansluiting maar dan er naast.
Maar komt weer uit in deze rand.
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 22:10
door ruben
Zo, dat loopt lekker en op de vaccuum meter heb ik de mijne nog nooit zo rustig gezien dus dat ziet er uit als een fikse verbetering.
Die originele ontsteking, was dat geheel origineel of 1 van jou omgebouwde electronische?
Re: 2 maal JXLD
Geplaatst: vr 05 apr 2019 23:03
door Hoppa69
Heb een originele ontsteking gebruikt.
Was zelf ook aangenaam verrast hoe netjes hij op die hei loopt.
Mij benieuwen hoe dat rijdt.
Ik heb er in ieder geval nog 1 besteld via ebay, op aliexpress kan ik ze niet vinden voor een 6 cilinder.
Ze hebben ze hier in de nl ook, komt ie op 130 euro inclusief.