2 maal JXLD
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Bouten zaten met demonteren niet echt vast en pakking ziet er nog netjes genoeg uit, zekers om alleen maar te testen.
IJzeren kant met glas parel gedaan op 2 bar.
En nog even met een stuk staalwol er overheen.
De andere zijde alleen met wol.
IJzeren kant met glas parel gedaan op 2 bar.
En nog even met een stuk staalwol er overheen.
De andere zijde alleen met wol.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Boutgaten een drup olie.
Afgeslepen bouten met sleuf voor schroevendraaier er in als geleiding.
Die had ik toen nog gekocht voor ze verboden werden voor particulieren.
Drijfgas was geloof ik niet goed voor het milieu.
De pakking voorzien van een laag.
Afgeslepen bouten met sleuf voor schroevendraaier er in als geleiding.
Die had ik toen nog gekocht voor ze verboden werden voor particulieren.
Drijfgas was geloof ik niet goed voor het milieu.
De pakking voorzien van een laag.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Beide zijde natuurlijk.
Bouten in de olie gedipt.
Pakking er op.
Kop er op.
Bouten in de olie gedipt.
Pakking er op.
Kop er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
In de juiste volgorde de bouten op moment gezet.
FF tegen de roest in gespoten.
Compressiemeter erbij gepakt.
Is de compressie ruk, dan gaat die de hoek in en zal die niet roesten van binnen of van buiten.
Is de compressie redelijk dan bouw ik door om te kijken of die lopen wil en wat er dan aan tectyl in de weg zit, dat lost van zelf op of verbrand.
De drukken waren van cilinder 1 naar 6 met een koude motor
92-102-110-100-100-100
En 100 is precies de midden van low en normal op de meter.
Dus ga toch door bouwen en is kijken of die lopen wil.
Gaat deze keer niet om de looks, dus schoon maken en monteren maar is het motto.
FF tegen de roest in gespoten.
Compressiemeter erbij gepakt.
Is de compressie ruk, dan gaat die de hoek in en zal die niet roesten van binnen of van buiten.
Is de compressie redelijk dan bouw ik door om te kijken of die lopen wil en wat er dan aan tectyl in de weg zit, dat lost van zelf op of verbrand.
De drukken waren van cilinder 1 naar 6 met een koude motor
92-102-110-100-100-100
En 100 is precies de midden van low en normal op de meter.
Dus ga toch door bouwen en is kijken of die lopen wil.
Gaat deze keer niet om de looks, dus schoon maken en monteren maar is het motto.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: 2 maal JXLD
u is weer flink bezig geweest
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Was lekker op dreef, spruitstuk zat er ook alweer op en diverse gaten dicht gemaakt.
Moest de boutgaten nog maken voor de dynamosteun.
Diepte opgemeten van een ander blok, kwam op iets meer als 20 mm uit.
Gedachte was dat als ik te ver zou boren, de bout het wel weer afdicht.
Eerste gat ging goed, 2e iets te diep en dus er doorheen en bij de 3e kwam er ineens aluminium mee.
Bleek dus met gat 2 en 3 niet uit te komen in het waterkanaal maar in cilinder 1 en 2.
Dus dat aluminium was van een zuiger, zuigerveer ook nog geraakt, dus bij deze strand het project hier.
Onderdelenblok geworden en als ik nog is goed in de slappe was zit, gaat die voor reparatie weg inclusief dat blok met het scheurtje.
Het is jammer maar ook ik ga wel is op mijn bek.
Heb nog een JXC blok met een tik er in en een goed JXC onderblok staan.
Die met die tik ook maar is open maken om te kijken wat het kabaal maakte.
Zelf gemaakte spruitstuk pakking en altijd al vreemd gevonden dat er op de hoeken boutgaten zitten voor een JXLD spruitstuk, zie je normaal niet bij een JXC.
Heeft ook een gat om een benzinepomp aan de andere zijde te monteren.
Bij een blik in de cilinders kwam ik alleen deze beschadiging tegen.
Moest de boutgaten nog maken voor de dynamosteun.
Diepte opgemeten van een ander blok, kwam op iets meer als 20 mm uit.
Gedachte was dat als ik te ver zou boren, de bout het wel weer afdicht.
Eerste gat ging goed, 2e iets te diep en dus er doorheen en bij de 3e kwam er ineens aluminium mee.
Bleek dus met gat 2 en 3 niet uit te komen in het waterkanaal maar in cilinder 1 en 2.
Dus dat aluminium was van een zuiger, zuigerveer ook nog geraakt, dus bij deze strand het project hier.
Onderdelenblok geworden en als ik nog is goed in de slappe was zit, gaat die voor reparatie weg inclusief dat blok met het scheurtje.
Het is jammer maar ook ik ga wel is op mijn bek.
Heb nog een JXC blok met een tik er in en een goed JXC onderblok staan.
Die met die tik ook maar is open maken om te kijken wat het kabaal maakte.
Zelf gemaakte spruitstuk pakking en altijd al vreemd gevonden dat er op de hoeken boutgaten zitten voor een JXLD spruitstuk, zie je normaal niet bij een JXC.
Heeft ook een gat om een benzinepomp aan de andere zijde te monteren.
Bij een blik in de cilinders kwam ik alleen deze beschadiging tegen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
En dit blok mist wat koelwatergaten.
Cilinderkop heeft ze wel in ieder geval.
Zie je er normaal ook niet op staan.
Eerst de drijfstangen maar is los maken.
Cilinderkop heeft ze wel in ieder geval.
Zie je er normaal ook niet op staan.
Eerst de drijfstangen maar is los maken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Bovenzijde oliegat zit vol met babbitt en het zijn STD lagers.
Deze is geheel plat gewalst en naar de zijkanten weg gedrukt, dus daar komt de herrie van.
Is niet veel meer van over.
3 setjes gaan nog wel, 1 heeft het licht warm gehad en 1 heeft het heeter gehad en die laatste is te heet geworden en helemaal plat.
Deze is geheel plat gewalst en naar de zijkanten weg gedrukt, dus daar komt de herrie van.
Is niet veel meer van over.
3 setjes gaan nog wel, 1 heeft het licht warm gehad en 1 heeft het heeter gehad en die laatste is te heet geworden en helemaal plat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Heb dat wel is vaker bij een motor gezien, onder elke klem zitten wat vulplaatjes.
Die lagers zien er nog wel bruikbaar uit.
Maar deze zijn 020
Axiaal lagers gemerkt waar ze vandaan komen.
Die lagers zien er nog wel bruikbaar uit.
Maar deze zijn 020
Axiaal lagers gemerkt waar ze vandaan komen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Zuiger schoon gemaakt en dit is weer 010.
Lijkt mij dat er cilinderbussen in zitten.
De kleppen hebben wel dezelfde grote zoals bij een JXC hoort, dus het is geen JXLD met bussen.
Weet niet wat ze allemaal gesjouwd hebben.
Maar ik heb dus 010 zuigers met STD lagers in de drijfstangen en de rest van de lagers in de krukas zijn 020 die uitgevuld zijn.
Gaat weer in mekaar met een anders setje STD lagers in de drijfstangen en weer in de opslag.
Ik rij zo wie zo niet met JXC.
Lijkt mij dat er cilinderbussen in zitten.
De kleppen hebben wel dezelfde grote zoals bij een JXC hoort, dus het is geen JXLD met bussen.
Weet niet wat ze allemaal gesjouwd hebben.
Maar ik heb dus 010 zuigers met STD lagers in de drijfstangen en de rest van de lagers in de krukas zijn 020 die uitgevuld zijn.
Gaat weer in mekaar met een anders setje STD lagers in de drijfstangen en weer in de opslag.
Ik rij zo wie zo niet met JXC.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: 2 maal JXLD
Da's mooi klote van die JXLD zeg, maar goed begonnen, niks gewonnen overkomt iedereen wel eens toch...
En de JXC kan een mooie onderdelen bak worden mocht je het ooit nodig hebben
En de JXC kan een mooie onderdelen bak worden mocht je het ooit nodig hebben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: 2 maal JXLD
Je bent lekker bezig en je hebt weer een hoop geleerd. Op naar het volgende blok
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Re: 2 maal JXLD
Jammer maar het is niet anders, wat je zegt iedereen gaat wel eens de mist in.
Je bent weer lekker bezig geweest en hebt er toch weer wat van geleerd
Je bent weer lekker bezig geweest en hebt er toch weer wat van geleerd
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Ben lekker bezig aan mijn huis en tussen neus en lippen door toch nog wat klooien aan dat JXC blok.
Als er dan toch gaten in zitten voor een JXLD spruitstuk, dan kan ik net zo goed die er op zetten en is kijken wat die dan doet, hij krijgt dan meer lucht en brandstof.
Cilinderkop uitgezocht die het minst diep is.
Is goed gescheurd geweest, getuige de reparatie.
Krukas schoon gemaakt, zitten nog wat verkleuring op, hij is echt heet geweest en daarom gaf het lager het op.
Als er dan toch gaten in zitten voor een JXLD spruitstuk, dan kan ik net zo goed die er op zetten en is kijken wat die dan doet, hij krijgt dan meer lucht en brandstof.
Cilinderkop uitgezocht die het minst diep is.
Is goed gescheurd geweest, getuige de reparatie.
Krukas schoon gemaakt, zitten nog wat verkleuring op, hij is echt heet geweest en daarom gaf het lager het op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Uiteraard behoor je zo'n krukas dan weg te brengen maar mij gaat het er alleen maar om dat die motor het weer ff doet.
Dus wat polijstmiddel genomen en op een reep stof gesmeerd.
En poetsen maar.
Voor de krukas er in gaat, eerst deze lichters er maar in stoppen, kan er goed bij nu.
Zijn die zonder het moertje.
En als ze te licht gaan met draaien, kan je altijd de kop er uit draaien en even met een schroevendraaier de zaagsnede wat meer open maken, gaat die weer zwaar.
Dus wat polijstmiddel genomen en op een reep stof gesmeerd.
En poetsen maar.
Voor de krukas er in gaat, eerst deze lichters er maar in stoppen, kan er goed bij nu.
Zijn die zonder het moertje.
En als ze te licht gaan met draaien, kan je altijd de kop er uit draaien en even met een schroevendraaier de zaagsnede wat meer open maken, gaat die weer zwaar.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten