2 maal JXLD
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Drijfstangklemmen er af halen.
Heb toen alles bij elkaar gehouden.
Lagerschaal er in.
2 grote zitten er in, de iets kleinere zit achter in i.v.m. de axial lagers.
Die hebben n.l. een opstaand randje.
Heb toen alles bij elkaar gehouden.
Lagerschaal er in.
2 grote zitten er in, de iets kleinere zit achter in i.v.m. de axial lagers.
Die hebben n.l. een opstaand randje.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
En van de rest is dus nummer 1 iets breeder.
De olie kanalen voorzien van een schot olie.
Krukas er in.
Niet vergeten de puntjes tegenover mekaar te houden.
De olie kanalen voorzien van een schot olie.
Krukas er in.
Niet vergeten de puntjes tegenover mekaar te houden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Er staat op welke waar heeft gezeten.
Er op leggen.
En er in draaien.
Klem er op met de rest.
Er op leggen.
En er in draaien.
Klem er op met de rest.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Lagerkappen vast en op moment, drijfstangen monteren aan de as.
Ondanks dat, kwamen toch enkele borggaten niet uit als ze op moment stonden.
Dus de reserve moeren erbij gepakt.
En net zo lang moertje er op en er af tot hij en op moment stond en het gat goed uit kwam voor de splitpen.
Daarna in de tectyl gespoten.
Ondanks dat, kwamen toch enkele borggaten niet uit als ze op moment stonden.
Dus de reserve moeren erbij gepakt.
En net zo lang moertje er op en er af tot hij en op moment stond en het gat goed uit kwam voor de splitpen.
Daarna in de tectyl gespoten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Pakkingen haal ik uit mijn set, worden de volgende keer weer aangevuld.
Oliepomp pakking.
En pomp gemonteerd.
Distributiedeksel schoon gemaakt.
Oliepomp pakking.
En pomp gemonteerd.
Distributiedeksel schoon gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Wordt gemonteerd met een nieuwe keerring.
Niet het tussentandwiel vergeten voordat het deksel er op gaat.
Vliegwielhuispakking.
Vliegwielhuis er op en de te lange bouten vlak geschuurd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Drukstiften afstellen.
Schroef er uit en pen t.b.v. benzinepomp er in.
Pomp erbij gepakt.
Schoon gemaakt en glas voorzien van een nieuwe kurkenpakking.
Schroef er uit en pen t.b.v. benzinepomp er in.
Pomp erbij gepakt.
Schoon gemaakt en glas voorzien van een nieuwe kurkenpakking.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Gemonteerd, kon zo mooi zien of de pomp goed op zijn pen zat.
Die nog even afblinden.
Wilde het andere vulstuk voor de olie gebruiken maar bedacht dat dat niet ging i.v.m de dynamo die er boven kwam, dus deze maar open maken.
Niet ideaal met de stofzuiger zo maar het is niet naders, had ik het maar eerder moeten verzinnen.
Die nog even afblinden.
Wilde het andere vulstuk voor de olie gebruiken maar bedacht dat dat niet ging i.v.m de dynamo die er boven kwam, dus deze maar open maken.
Niet ideaal met de stofzuiger zo maar het is niet naders, had ik het maar eerder moeten verzinnen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Met de stappenboor gedaan, het is maar gietijzer.
Vulgat voor de vulpijp is gemaakt.
Kurkenpakking voor de carterpan er op.
En zoals gewoonlijk door de jaren heen, te klein geworden.
Vulgat voor de vulpijp is gemaakt.
Kurkenpakking voor de carterpan er op.
En zoals gewoonlijk door de jaren heen, te klein geworden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Ging toch een weekendje weg, dus zorgen dat die onder water bleef.
Pan in de tectyl.
Pakking was nu lang zat.
Beide zijde goed in de vaseline gesmeerd.
Alleen met de achterste boutjes pan naar beneden trekken.
Pan in de tectyl.
Pakking was nu lang zat.
Beide zijde goed in de vaseline gesmeerd.
Alleen met de achterste boutjes pan naar beneden trekken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Dan eerst naar achteren trekken en dan de rest van die kleine boutjes om de pan naar beneden te houden.
Motor weer gedraaid.
Kleppen monteren.
En gelijk gesteld.
Motor weer gedraaid.
Kleppen monteren.
En gelijk gesteld.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Vliegwiel kan ook wel een beurtje gebruiken.
Hij is weer schoon.
Heeft wat laswerk hier en daar maar is toch alleen maar dat de startmotor wat heeft om in in te grijpen.
Hij is weer schoon.
Heeft wat laswerk hier en daar maar is toch alleen maar dat de startmotor wat heeft om in in te grijpen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Gemonteerd en ingespoten.
Splitpennen zijn voor nu niet nodig.
Kleppendeksels er op, kurken pakkingen hadden weer wat water nodig om op maat te komen.
Startmotor er aan.
Ga voor de cilinderkop die er op zat, deze is na de fabriek niet meer gevlakt, heeft dus nog de standaard diepte.
Hoe meer die gevlakt is hoe hoger de compressie wordt.
Splitpennen zijn voor nu niet nodig.
Kleppendeksels er op, kurken pakkingen hadden weer wat water nodig om op maat te komen.
Startmotor er aan.
Ga voor de cilinderkop die er op zat, deze is na de fabriek niet meer gevlakt, heeft dus nog de standaard diepte.
Hoe meer die gevlakt is hoe hoger de compressie wordt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Eerst de vlakken voor de koppakking schoon gemaakt.
Alle watergaten dicht geplakt.
En in de straalkast gestopt.
Zo ook de bougiegaten en waar de kopbouten op moeten draaien schoon gemaakt.
Binnenzijde is ook weer te gebruiken.
Alle watergaten dicht geplakt.
En in de straalkast gestopt.
Zo ook de bougiegaten en waar de kopbouten op moeten draaien schoon gemaakt.
Binnenzijde is ook weer te gebruiken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 2 maal JXLD
Vlaksporen zijn nog wel te zien.
Oude pakking er op geplakt.
In de tectyl.
Kopbouten hebben een beurt gehad.
Oude pakking er op geplakt.
In de tectyl.
Kopbouten hebben een beurt gehad.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten