Mijn DAFje

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn DAFje

Berichtdoor Oberland » zo 23 apr 2023 11:31

Bedankt voor het meedenken! Ik hou jullie op de hoogte.

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn DAFje

Berichtdoor Oberland » di 25 apr 2023 18:45

Vandaag tussen de buien door met de oplossing van de vier boutjes aan de slag gegaan.
Shaping the battlefield noemen ze dat in ons jargon. Bestond die term trouwens al in 1956?
Conclusie: lekker krap daar voorin. Ik begrijp waarom radiator verwijderen soms makkelijker kan lijken. Binnenkort, als het wat minder buiig is, toch met een sleuteltje gaan pielen. Of piepen zoals Ruben zegt.

Nog even voor de goede orde: de brede snaar hoeft er niet helemaal af, ik moet alleen de snaar naar de dynamo vervangen. Ding zit dus bij bovenste poelie in de weg.

Voor de meelezers nog even plaatje 0501. De ventilator 19 zit met vier boutjes aan de radiatorrzijde vast. Speelruimte ongeveer 3 tot 4 centimeter. Boutje 4 is nu losgedraaid en zorgt ervoor dat de constellatie wat zakt.
Heeft iemand het al een keer gepresteerd om het te doen door moer 1 helemaal los te maken? Ik vraag me trouwens af of de set dan genoeg naar voren kan om de dynamo-snaar er tussendoor te halen. Zal er om hangen.
En als ik de ventilator los heb, komen dan ook meteen 15 tot en met 18 mee?
Bijlagen
Afb 0501.jpg
Afb 0501.jpg (182.81 KiB) 613 keer bekeken

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Mijn DAFje

Berichtdoor ruben » do 27 apr 2023 17:40

ik geloof dat ik het wel eens zo gedaan heb maar 100% zeker ben ik niet. Heb toen volgens mij bewust de ventilator laten zitten en toen gedacht volgende keer haal ik de ventilator eraf. Maar de beste manier is en blijft persoonlijk en deels afhankelijk van het aantal gewrichten in armen en vingers. Bij geoefende monteurs lijkt dat aantal soms groter dan bij de hobbyist :mrgreen: Geloof wel dat het hele pakketje bij elkaar blijft door opsluitmoer 16.

Trouwens zou er wel even goed over denken dat je nu een hoop werk verzet om die ene riem te vervangen, en de hoeveelheid werk voor 2 riemen is even veel als voor 1 riem. Dus misschien is het slim en een fijne gedachte om ze meteen beide te vervangen en dan weet je dat ze beide lekker fris zijn.

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn DAFje

Berichtdoor Oberland » do 27 apr 2023 19:36

Dank je wel.
Vandaag (sommigen hebben de foto gezien :D ) heb ik gecapituleerd.
Mrs Obi gaf me een veto en ik mag deze activiteit niet verder doen. Dus alles weer in de goede staat teruggebracht. Volgende week moet ik op de static van een bevrijdingsfeestje staan en dat is ook belangrijk. En veel andere ritjes staan er niet op de planning. Medio juni mag mijn favo garage in de polder er een punt van maken. Kan hij DAFje ook op de andere punten even vertroetelen.

Ook nog goede herstel-dingen gedaan:
Toeter deed het niet meer. Drukknop er af. Waar is die (@(*$ draad? Lekker vissen in het gat en nu hoort men mij weer aankomen.
Toeterknop.jpg
Toeterknop.jpg (44.96 KiB) 591 keer bekeken
Toeterdraad.jpg
Toeterdraad.jpg (93.82 KiB) 591 keer bekeken

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Mijn DAFje

Berichtdoor ruben » do 27 apr 2023 23:25

Je mag ook altijd voor zoiets net voorbij Apeldoorn stoppen, zal het niet aan mevrouw Obi verklappen :lol:


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten