geen vonk
Moderator: ruben
geen vonk
hallo de daf vonkt niet heeft ergens in de ontsteking korstluiting gemaakt ii heb de aansluiting, weerstand, bobine, verdelerkap en de rotor al vervangen maar zonder effect heeft iemand toevallig nog iets in gedachten wat het probleem zou kunnen zijn
-
- Sir Spam-a-lot :-)
Re: geen vonk
Zou dan is beginnen met het los halen van de 24 volt aansluiting en is meten of daar nog 24 volt uit komt.
Zekeringen hebben de neiging om in het gat waar ze in zitten rondom uit te branden, maken dan nog wel wat contact, totdat je echt vraagt en geven het dan op, dus kijk je zekeringen na, door ze er even uit te halen.
Is de 24 volt goed, dan stekker weer vast en meten of er spanning op je bobine komt.
In de aansluiting voor de stekker zit n.l. ook een condensator.
Uiteraard zit er tussen de bobine en de 24 volt nog een weerstand.
Zekeringen hebben de neiging om in het gat waar ze in zitten rondom uit te branden, maken dan nog wel wat contact, totdat je echt vraagt en geven het dan op, dus kijk je zekeringen na, door ze er even uit te halen.
Is de 24 volt goed, dan stekker weer vast en meten of er spanning op je bobine komt.
In de aansluiting voor de stekker zit n.l. ook een condensator.
Uiteraard zit er tussen de bobine en de 24 volt nog een weerstand.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
bedankt voor de reactie heb het probleem verholpen kwam geen massa naar de bobine de veer van de onsteking zat niet goed
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hij zal toch hoop ik niet het verende plaatje van de contactpuntjes bedoelen hoop ik
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
-
- Sir Spam-a-lot :-)
Dat is geen massa waar die het over had.zal hij bedoelen de veer in de verdelerklap die komt op de bobine
geen massa naar de bobine de veer van de onsteking zat niet goed
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
was wel het verend plaathe van de contact punten