Beetje zooi op je bouten kan nooit geen kwaad.
Het veranderen van je stalen shim naar papier kan wel problemen geven.
Je gaat dan de spanning op het lager veranderen.
Ik heb eerst wat vloeibaar op de rand van het dif gedaan en daar dan de stalen shim tegen aan.
Maat Keerring differentieel DAF YA314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Zo had ik het ook gedaan... waarschijnlijk te weinig vloeibare pakking gebruikt.
Die stalen shim zat bij mij tegen het differentieel, zo ook terug gedaan.
Maar volgens tekening hoort deze daar niet. Hoort tussen ring en deksel.... toch?
Die stalen shim zat bij mij tegen het differentieel, zo ook terug gedaan.
Maar volgens tekening hoort deze daar niet. Hoort tussen ring en deksel.... toch?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Bij mij zitten ook de stalen tegen het dif aan ik heb er meerdere.
Het is niet de lager voorspanning die je veranderd zoals ik zei maar die stalen is voor de afstelling van het kroonwiel en je pignon.
Beter staal laten i.v.m. de krachten die daar op komen.
Die op tekening is naar mijn weten een papieren pakking.
Het is niet de lager voorspanning die je veranderd zoals ik zei maar die stalen is voor de afstelling van het kroonwiel en je pignon.
Beter staal laten i.v.m. de krachten die daar op komen.
Die op tekening is naar mijn weten een papieren pakking.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
ok,Bij mij zitten ook de stalen tegen het dif aan ik heb er meerdere.
Het is niet de lager voorspanning die je veranderd zoals ik zei maar die stalen is voor de afstelling van het kroonwiel en je pignon.
Beter staal laten i.v.m. de krachten die daar op komen.
Die op tekening is naar mijn weten een papieren pakking.
Ga ik die "stalen" dunnetjes met vloeibare pakking doen.
E een papieren pakking (0,4mm) knippen.
Kees
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
2 weken geleden alles weer dichtgemaakt.
Wat meer vloeibare pakking gebruikt bij de shim.
Bij de deksel een papieren pakking gebruikt van 0.7 mm.
Afgelopen zaterdag nieuwe olie erin gedaan.
Tot nu toe geen lekkage...
Dus zaterdag as nog monteren.
Hopen dat het droog blijft na proefrit.
Wat meer vloeibare pakking gebruikt bij de shim.
Bij de deksel een papieren pakking gebruikt van 0.7 mm.
Afgelopen zaterdag nieuwe olie erin gedaan.
Tot nu toe geen lekkage...
Dus zaterdag as nog monteren.
Hopen dat het droog blijft na proefrit.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Draad van de bouten ook ingesmeerd kees ?
Daar kwam het bij mij doorheen.
Daar kwam het bij mij doorheen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Ja.... met loctite draadafdichtingDraad van de bouten ook ingesmeerd kees ?
Daar kwam het bij mij doorheen.
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten