Pagina 1 van 1

Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: di 21 aug 2018 10:18
door Paulus65
Even voorstellen,

Paul de Kleijn, nu 2 weken in het bezit van de YA-16-04 met EZB radiobak, en al een hoop vakantiewerk gedaan.
Jammer dat een van de eigenaren geprobeerd heeft er een camper van te maken. hierdoor zijn er wat zaken "missing in action"
Stukken wegzagen uit laadbak, radiobak en cabine wordt door velen niet op prijs gesteld, zo ook niet door mij.
De motor loopt als een zonnetje ( op gas ) jimmy is echt extreem vanaf 75 km/u Hier is genoeg over gemeld en dat krijgen we er wel een keer uit.
Het doel? Buitenzijde ( zicht ) helemaal orgineel en technisch 100% maken.
Het achterhalen van hetmilitair verleden beginnend bij het orginele mil. kenteken is lastig gebleken.
Nederlands Instituut voor Militaire Historie, Nationaal Militair Museum en het RDW geven voor als nog de foute antwoorden ( lees geen)

Mvrgr,

Paulus

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: di 21 aug 2018 16:36
door Dikkie
Hallo Paulus en welkom op het forum, alvast veel plezier met je 126.

Het verzagen.. tja een ieder maakt er het zijne van. Dat ben ik met de radiobak ook nog van plan, daarom heb ik mijn perfecte bak omgeruild voor eentje die al eens bewerkt is, dan is het gevoel van verlies minder groot. Afhankelijk van wat en hoeveel er mist, en hoe jouw laskunsten zijn, zou je dat nog recht kunnen trekken.

Qua kenteken heb ik een tweetal vragen: wat staat er voor serienummer op het dashboardplaatje? En wat voor nummer staat er in de rechterkant van je chassis, nét voor de achterbumperette? Die laatste is dus niet het officiele chassisnummer en er is een vette kans dat je eerst wat verf weg moet krabbenvoor je een nummer vind

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: di 21 aug 2018 16:44
door peter80
Welkom en veel plezier met het groene monster

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: di 21 aug 2018 17:46
door Paulus65
Dank u Heren!

Tja, het typeplaatje dat had mooi geweest. Weg dus, uitsluitend het plaatje van de hoofd en tussenbak is nog aanwezig.
Het extra nummer waar ik ook al over gelezen had ga ik deze week maar eens zichtbaar maken, verf zit daar zat!
Was dat niet een 4 cijferig nummer waar je bij het eerste cijfer 5 moest optellen zodat je aan een kenteken kwam?
Het grote probleem is dat iemand er moeite voor moet willen doen, het zit niet in een computer opgeslagen maar in argief mappen.

Het kan er bij mij niet in dat het, toen nog het ministerie van oorlog 3496 st. YA 126 koopt voor 25.000,- gulden per stuk en nergens heeft opgeschreven met welk militair kenteken die dingen rondreden! Die mappen zijn er echt wel maar maar he?

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: di 21 aug 2018 18:31
door Dikkie
Tot zover mij bekend zijn die archieven er zeker wel geweest, maar vernietigd of anderszins verloren gegaan in de loop der tijd

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: wo 29 aug 2018 19:41
door Paulus65
Hallo Dikkie,

het DAF 4 cijferig volgnummer is boven water, of eigenlijk onder een dik pak verf vandaan. Daar op de chassisbalk geen spatje roest dus glashelder leesbaar: 2266. Met die 5 er bij komen we op KL-72-66 . zonder tegenbericht ga ik daar dan ook maar van uit.
Na 3 weken wachten heeft het NMM zojuist aangegeven dat het papieren kenteken archief voor onze kentekens daadwerkelijk is vernietigd. De antwoordgever wist het uit eigen ervaring. De link tussen chassisnummer en Mil kenteken kun je in de archieven van KL wel op je buik schrijven.
Nu maar eens kijken of deze ex verbindelaar ergens op kenteken opduikt.

Re: Paulus65 eigenaar BE-16-04

Geplaatst: wo 29 aug 2018 22:45
door Dikkie
Ja, theorie goed toegepast, is KL-72-66 dan. Jouw wagen is zijn leven dan ooit begonnen als een 126 zonder lier.