Pagina 8 van 11

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: di 21 mei 2019 21:41
door Dikkie
Zie onderstaande rode vakjes, dat zijn je vlotters.
Afbeelding

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: wo 22 mei 2019 22:28
door ruben
Meende dat de waardes van 0 tot 40 ohm wel aardig klopten dus of er zit veel te weerstand in je systeem of je vlotters zijn naar de haaien. Wat ik ook een keer tegen kwam was zo'n mooi oogje (ringetje)waar de draad om gesoldeerd zat. Deze zat nog maar met 1 adertje vast aan de draad. Hierop meet je met de Multimeter een mooie weerstand waarde maar het is te weinig draad oppervlakte om een fatsoenlijk signaal door te geven, wellicht heb je daar ook wat aan.

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: zo 16 jun 2019 21:39
door Lou58
Guys, heb alles zo uitgevoerd. Extra massakabels van de vlotter naar het chassis en van de VDO meter naar het chassis. Maar het werkt nog steeds niet. Ik begin te vermoeden dat mijn VDO meter kapot is. Kan ik die doormeten of een stroompje geven om te zien of hij uitslaat?

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: zo 16 jun 2019 21:48
door peter80
reservemeter eraan knopen?

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 16:23
door Lou58
Hoi Peter, ik heb geen reserve-meter. Ik heb wel nog een vraag. Ik meet op de uitgang van de dipswitch een spanning van 40 Ohm en van 5 Ohm. Er lijkt dus verschil te zitten tussen beide tanks. Ik krijg echter nog steeds geen signaal op de brandstofmeter. NU heb ik de brandstofmeter op een 9 Volt batterij aangesloten en toen sloeg hij uit. De + van de batterij op de + van de brandstofmeter en de - van de batterij op de - van de brandstofmeter. De G van de brandstofmeter had ik niet aangesloten.

Als ik echter in de truck de + uitgang van de dipswitch op de + van de brandstofmeter aansluit en de massa van de truck op de - van de brandstofmeter, dan doet hij het niet.

Vraag: waarom staan er op het electrisch schema van de dAF drie aansluitingen van de brandstofmeter; namelijk een T, een B en een +. Waarop moeten die aangesloten worden?

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 19:07
door peter80
de + moet aan de massa, de B aan de plus (071) en de T naar de schakelaar van tankselectie

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 19:51
door Lou58
OK top man, dus ik moet wel drie kabels aansluiten. Bedankt. Nu staan op de brandstofmeter de tekens + en - en G. Ik neem aan dat ik de G (Ground?) op de massa moet steken. Of niet? Moet de + op de kabel van de keuzeschakelaar en de - op de kabel die van de verdeeldoos komt onder de motorkap?

Nog een vraag alsjeblieft. Ik had een ingebrand punt op de zekering van 8 A van 14 naar 058. Nu gaat 058 naar dat leuke symbool rechts beneden waar 58, 058, 98 en 098 op aangesloten zijn. Wat is dat ding? De startknop?

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 20:23
door peter80
dat is de remlichtschakelaar

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 20:24
door peter80
maar de brandstofmeter zou ik niet klakkeloos aansluiten, je hebt een ander type dan er op de schema's staat. Staat er niks over in een draadje van Hoppa?

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 22:42
door Dikkie
Maak anders voor het gemak even een foto van de meter

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 17 jun 2019 23:00
door Dikkie
Afbeelding

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: di 18 jun 2019 22:01
door ruben
De brandstof meters in de tank hebben bij mij maar 1 pennetje waar een oogje op kan met een moertje, een 2de of 3de aansluiting is er niet. In mijn onderwerp is volgens mij nog wel een foto te zien redelijk op het einde nu

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: di 18 jun 2019 23:57
door Dikkie
Ruben, het gaat nu over de meter in dashboard, niet de vlotter ;)

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: wo 19 jun 2019 22:27
door ruben
Ruben, het gaat nu over de meter in dashboard, niet de vlotter ;)
Ah, verwarring in de benamingen vrees ik van mijn kant. Wellicht zwaar ten overvloede dat je ook je ontsteking schakelaar aan moet hebben staan voor de brandstof meter aan gaat wijzen..

Re: 126 loopt op 5 potten

Geplaatst: ma 21 okt 2019 19:47
door Lou58
Heren, een heel andere vraag. De motor van mijn truck wordt gereviseerd. Alles ligt uit elkaar. Ook de radiateur is opgeslagen in de schuur. Hoe kan ik het beste de radiateur schoon maken? Lou