Zien er weer netjes uit

Beetje vloeibare pakking in de zitting

En op het vriesplaatje

De meeste zitten er weer in, de oude zijn nog goed qua dikte

Moderator: ruben
Die ken ik, die dat gemaakt heeft.Heb wel eens iemand een trekker zien maken die op de 6 bout gaten komt voor de trillingsdemper, en daar een centrale druk bout in. Dat scheelt dat je niet zo aan de rand hoeft te trekken.
Ik heb het net gered met een mes trekker achter de pulley en een paar keer opwarmen en af laten koelen en ondertussen de spanning erop, en natuurlijk de krukas er al uit.
Van de andere kant, die hap is er nu al uitgebroken, gewoon doorslijpen tot net voor de bus en dan nog eens proberen, of 2 kanten inslijpen en een beitel er tussen.
Heb wel eens iemand een trekker zien maken die op de 6 bout gaten komt voor de trillingsdemper, en daar een centrale druk bout in. Dat scheelt dat je niet zo aan de rand hoeft te trekken.
Ik heb het net gered met een mes trekker achter de pulley en een paar keer opwarmen en af laten koelen en ondertussen de spanning erop, en natuurlijk de krukas er al uit.
Van de andere kant, die hap is er nu al uitgebroken, gewoon doorslijpen tot net voor de bus en dan nog eens proberen, of 2 kanten inslijpen en een beitel er tussen.
De poulie zit dubbel conisch vast. Dus stukje trekken, terug tikken, trekken, terug tikken totdat er beweging in komt.
Met alleen trekken is inderdaad de kans groot dat er een stuk uit breekt.
Wat ook helpt als er dan nog geen beweging in komt is met een grote jongens hamer een klap op de boutkop van de poulietrekker geven.
Die ken ik, die dat gemaakt heeft.
Het is nou eenmaal een butt systeem, plaats dat ze dat nou andersom maken, dus poelie aandrukken met de moer, dan wordt er af halen makkelijker.
Nu is het zo,hoe meer je aan de poellie trekt hoe vaster hij gaat zitten.
Met de krukas er uit, druk je de as er onder een pers zo uit, geen enkel probleem.
En vriesplaatjes er uit halen kan ook goed door in de midden ervan een gat te slaan met een centerpoint.
Bolling gaat dan naar binnen en hij komt er zo uit.
Niet dat dat met die schroef fout is meer om te laten weten dat er meerdere manieren zijn voor hen die hier info zoeken.
Dat zou wel verklaren waarom er eentje een stukje kleiner geworden wasKleine tip, beter de splitpennen een kwart slag draaien, zodat het oogje in het sleufje terecht komt.
Zorg wel dat cylinder 1 ook werkelijk in compressiestand staat en niet op "kantelen".
Vliegwiel op 15 mm gezet en ontsteking er weer in.
Zorg wel dat cylinder 1 ook werkelijk in compressiestand staat en niet op "kantelen".
Als die verkeerd staat kost je dat een demper
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten