314 Toolset
Moderator: ruben
-
- Site Admin
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: 314 Toolset
In mijn ogen een van de toch leukere klusjes (bij de 126 dan), "ff" je bak trekken en terugplaatsen.
Let er op dat je vliegwiel en drukgroep op het juiste moment vast gezet moeten worden, die waardes staan vermeld in de TH 9-1314A geloof ik
Let er op dat je vliegwiel en drukgroep op het juiste moment vast gezet moeten worden, die waardes staan vermeld in de TH 9-1314A geloof ik
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8670
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: 314 Toolset
maar goed dat je toch niet bij ons in boekel ben gebleven en dan door naar oirschot, had hem niet geworden. tot vrijdag
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: 314 Toolset
Nee inderdaad ! Tot vrijdagmaar goed dat je toch niet bij ons in boekel ben gebleven en dan door naar oirschot, had hem niet geworden. tot vrijdag

Re: 314 Toolset
Ja balen, maar wel blij dat ik er nu achter kwam en het gebeurde.Das balen, maar je bent goed bezig. succes nog
Gaat goed komen, bijna alles zit weer in elkaar

Re: 314 Toolset
Het eraf halen en weer terug plaatsen is op zich wel goed te doen, alleen het werk erom heen neemt best wat tijd in beslag en is ook niet echt het lichtste..In mijn ogen een van de toch leukere klusjes (bij de 126 dan), "ff" je bak trekken en terugplaatsen.
Het terug plaatsen van de bak kan ook wel eens tegen vallen, de ene keer valt ie er zo in en de ander keer loop je een partij te emmeren op niks af

Let er op dat je vliegwiel en drukgroep op het juiste moment vast gezet moeten worden, die waardes staan vermeld in de TH 9-1314A geloof ik
Klopt aanhaal moment voor het vliegwiel is 70 FT LB en als het goed is voor de drukgroep 68-73 FT LB, dat was tenminste de enige waarde die ik zag bij de drukgroep

Laatst gewijzigd door Maikel op wo 29 aug 2018 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 314 Toolset
Vandaag weer verder gegaan, eerst gekeken wat de "slag" in het vliegwiel kom verklaren, maar daar heb ik geen verklaring voor gevonden..
Slinger er in om het vliegwiel te kunnen draaien.

Meter erop tegen het vliegwiel, verschil was 4 tiende. Geen idee of hier een waarde voor staat, maar voor nu moet ie het er maar mee doen.

Koppeling en drukgroep schoongemaakt met remmenreiniger.

Koppeling en drukgroep er weer op met behulp van een centreerpen, ik dacht dat ik daar een foto van gemaakt had, maar schijnbaar toch niet.. kan het niet vinden.
Even aan het stoeien geweest met de versnellingsbak, maar hij zit er weer op en tevens zijn de overige dingen waar terug geplaatst.

Ook in de cabine alles weer terug geplaatst.

Morgen alleen nog de voorste aandrijfas terug plaatsen en dan is ie weer klaar.
Dan nog even een proefritje maken en tanken en van het weekend weer op pad
Slinger er in om het vliegwiel te kunnen draaien.

Meter erop tegen het vliegwiel, verschil was 4 tiende. Geen idee of hier een waarde voor staat, maar voor nu moet ie het er maar mee doen.

Koppeling en drukgroep schoongemaakt met remmenreiniger.

Koppeling en drukgroep er weer op met behulp van een centreerpen, ik dacht dat ik daar een foto van gemaakt had, maar schijnbaar toch niet.. kan het niet vinden.
Even aan het stoeien geweest met de versnellingsbak, maar hij zit er weer op en tevens zijn de overige dingen waar terug geplaatst.

Ook in de cabine alles weer terug geplaatst.

Morgen alleen nog de voorste aandrijfas terug plaatsen en dan is ie weer klaar.
Dan nog even een proefritje maken en tanken en van het weekend weer op pad

- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: 314 Toolset
Heb jij een originele lier eronder zitten?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: 314 Toolset
Het is een originele lier, die is er alleen later onder gezet door de vorige eigenaarHeb jij een originele lier eronder zitten?
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: 314 Toolset
dan heb je de liertrommel boven de achteras zitten
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: 314 Toolset
Volgens mij zit die vlak voor de achteras, ik zal morgen eens kijkendan heb je de liertrommel boven de achteras zitten

Re: 314 Toolset
Heb vandaag even gekeken en de lier hangt inderdaad voor de achteras.dan heb je de liertrommel boven de achteras zitten
Volgens mij zit die vlak voor de achteras, ik zal morgen eens kijken


Gr Maikel
Re: 314 Toolset
Vandaag de laatste as weer terug geplaatst en de kruiskoppelingen van de assen weer gesmeerd.
Vervolgens een stukje gereden ca 70 kilometer, geen rare dingen. Verder ook geen lekkage meer gezien, op een druppel versnellingsbak olie na..
Morgen dus weer op pad
Vervolgens een stukje gereden ca 70 kilometer, geen rare dingen. Verder ook geen lekkage meer gezien, op een druppel versnellingsbak olie na..
Morgen dus weer op pad

Re: 314 Toolset
toto morgen 

Re: 314 Toolset
Tot morgentoto morgen

Re: 314 Toolset
Zondag weer thuis gekomen van het zandhazen bivak, was weer gezellig en goed bezocht dit jaar
Achterste krukaskeerring lekt niet meer, nu lekt er weer versnellingsbakolie
Over anderhalve week nog een evenement en dan gaan waarna maar eens kijken waar dat nu weer vandaan komt..
Verder vandaag voor de zekerheid kleppen gesteld.
Deksels eraf

En vervolgens kleppen na gesteld, er stonden er twee iets te strak.
Alles weer terug gebouwd en de motor laten draaien.
Tijdens het draaien hoorde is het volgende geluid
Bleek uit de ontsteking te komen van de contactpunten, ontsteking schoongemaakt en meteen het olie filtje voorzien van een beetje olie.
Bij het verwijderen van de rotor viel het veermetaaltje uit de rotor. Zowel de rotor als de verdelerkap waren wat ingebrand, deze gelijk maar vervangen. Bij de rotor welke ik als voorraad had miste het metaaltje ook, maar dat is weer een ander type.. gelukkig had ik nog een reserve

Achterste krukaskeerring lekt niet meer, nu lekt er weer versnellingsbakolie


Over anderhalve week nog een evenement en dan gaan waarna maar eens kijken waar dat nu weer vandaan komt..
Verder vandaag voor de zekerheid kleppen gesteld.
Deksels eraf

En vervolgens kleppen na gesteld, er stonden er twee iets te strak.
Alles weer terug gebouwd en de motor laten draaien.
Tijdens het draaien hoorde is het volgende geluid
Bleek uit de ontsteking te komen van de contactpunten, ontsteking schoongemaakt en meteen het olie filtje voorzien van een beetje olie.
Bij het verwijderen van de rotor viel het veermetaaltje uit de rotor. Zowel de rotor als de verdelerkap waren wat ingebrand, deze gelijk maar vervangen. Bij de rotor welke ik als voorraad had miste het metaaltje ook, maar dat is weer een ander type.. gelukkig had ik nog een reserve

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten