Remvoeringen vervangen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Remvoeringen vervangen

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 29 jun 2018 22:36

Hi,

De klinknagels beginnen de trommel te kietelen, daarom een fijn nieuw setje voeringen bij van Dam vandaan.

Mijn vraag is hoe je die voeringen klinkt, het zijn nl half-holle nagels, massieve nagels doe je met een zgn. 'snapper' een stif met een holletje in het uiteinde.

Diet zal wel iets zijn met een puntje in het midden van de snapper zodat de randjes omgefelsd worden.

Zit een beetje te googlen maar kom nergens zo'n snapper tegen voor half holle nagels.

Iemand ervaring? Om nou met popnagels of boutje moertjes aan de gang te gaan...

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Remvoeringen vervangen

Berichtdoor ruben » vr 29 jun 2018 22:44

Heb er een felsapparaat voor liggen die ik.ook voor de vliegtuig remvoering gebruik, heb ze al eens op 126 voedingen gebruikt en werkte prima.

https://www.aircraftspruce.eu/landing-g ... -tool.html

Heb er dus 1 liggen, je mag hem op zich wel gebruiken, maar wegsturen is wat lastig omdat ik hem elke dag voor mijn werk nodig kan hebben

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Remvoeringen vervangen

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 29 jun 2018 23:26

Ik heb dit besteld: https://nl.aliexpress.com/item/BKX-M4-F ... 4c4duGtSrk

Is wel hamer dus kan te hard gaan, maar ga 'es voorzichtig tikken, anders voor eur 66,- zo'n persje bestellen, dan is er ook eentje in Zuid-Holland :D

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Remvoeringen vervangen

Berichtdoor ruben » vr 29 jun 2018 23:50

Ja zoiets moet je hebben, deze kan zelfs in een lucht hamer zo te zien. Ga niet te hard want 1 keer te hard en je voering scheurt en dan kun je om nieuwe.

Denk met dit ding de beste methode: pak een doorslag die goed op de nagelkop past en dus ook in de voering past en klem die in de bankschroef. Hele pakket van nagel, voering en brug er bovenop leggen en de holle nagel aan de achterkant aantikken tot hij iets begint te felsen. Dan nog 3 ofzo om de voering uit te lijnen en dan de vast tikken en de rest doen. Waarschijnlijk hoor je aan de tikjes wel als de nagel goed gefelst iswant dan moet hij massief klinken.

Set schroef ding klem je in de bankschroef en heeft een aambeeld je waar je nagel goed op past en ook netjes in de voering valt,dan ook het hele zwikkie erop en aandraaien. In de schroef zit ook zo'n rondje en felst dus de nagel aan de binnenkant. Aan de weerstand voel.je dat die ineens hoger wordt als hij goed vast zit. En het draaien van de schroef spindel zorgt voor een meer gecontroleerde en betere Felsrand.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten