Project BE-20-77 (KL-50-78)
Moderator: ruben
Project BE-20-77 (KL-50-78)
Vanaf vandaag de eigenaar van de BE-20-77, met het originele kenteken KL-50-78.
Al een tijdje aan het rondkijken geweest, maar toch de knoop doorgehakt en de daf staat nu in de knutselschuur.
Technisch is hij redelijk goed. Remmen houdt niet over Maargoed dat gaan we allemaal aanpakken. Ook de bandjes hebben grotere scheuren dan kim Holland geloof ik, maar ook daar komen nieuwe banden op natuurlijk(de daf, niet kim Holland natuurlijk Hahah)
Optisch moet er ook nog wel wat gebeuren. Zo is het takkenrek enig sinds opgefrommeld Maargoed. Niets wat mijn lasapparaat niet kan herstellen toch.
Ook zijn er wat eigenaardige aanpassingen aan gedaan die niet horen en niet praktisch zijn, ook dat gaan we herstellen natuurlijk.
Mijn uitgangspunt is dat het veilig en betrouwbaar moet zijn, de rest komt later wel.
Ik heb wel een beetje zitten kijken naar welke uitvoering ik hem ga brengen, ik zit te denken aan brandweer of unifil uitvoering. Ookal is dat niet volledig origineel. Het is en zal ook geen showroom model worden natuurlijk. Maak hem zoals ik zelf leuk vind en zelf wil hebben. Maargoed, jullie input is ook belangrijk. Dus laat maar horen waar jullie de voorkeur aan geven.
Hier nog wat fotootjes van vandaag. Zodra het werk start komen er meer natuurlijk.
Greetz thijs
Al een tijdje aan het rondkijken geweest, maar toch de knoop doorgehakt en de daf staat nu in de knutselschuur.
Technisch is hij redelijk goed. Remmen houdt niet over Maargoed dat gaan we allemaal aanpakken. Ook de bandjes hebben grotere scheuren dan kim Holland geloof ik, maar ook daar komen nieuwe banden op natuurlijk(de daf, niet kim Holland natuurlijk Hahah)
Optisch moet er ook nog wel wat gebeuren. Zo is het takkenrek enig sinds opgefrommeld Maargoed. Niets wat mijn lasapparaat niet kan herstellen toch.
Ook zijn er wat eigenaardige aanpassingen aan gedaan die niet horen en niet praktisch zijn, ook dat gaan we herstellen natuurlijk.
Mijn uitgangspunt is dat het veilig en betrouwbaar moet zijn, de rest komt later wel.
Ik heb wel een beetje zitten kijken naar welke uitvoering ik hem ga brengen, ik zit te denken aan brandweer of unifil uitvoering. Ookal is dat niet volledig origineel. Het is en zal ook geen showroom model worden natuurlijk. Maak hem zoals ik zelf leuk vind en zelf wil hebben. Maargoed, jullie input is ook belangrijk. Dus laat maar horen waar jullie de voorkeur aan geven.
Hier nog wat fotootjes van vandaag. Zodra het werk start komen er meer natuurlijk.
Greetz thijs
- Bijlagen
-
- daf 1 resize.jpg (251.88 KiB) 11499 keer bekeken
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8560
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Fotootjes is in mijn woordenboek een meervoud van 1Hier nog wat fotootjes van vandaag. Zodra het werk start komen er meer natuurlijk.
Greetz thijs

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Ja als dat ding nou ook gewoon alle 3 de foto's plaatst die ik er bijgevoegd had zou het ook gewoon kloppenFotootjes is in mijn woordenboek een meervoud van 1Hier nog wat fotootjes van vandaag. Zodra het werk start komen er meer natuurlijk.
Greetz thijs
![]()
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
mooie kenteken plaat, daar kun je dan straks ook wel nieuwe voor halen want daar mag je de weg niet me op



- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2384
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
KL-50-78, dan zou er in het chassis voor de rechter achterbumper het cijfer 78 ingeslagen moeten zijn
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Site Admin
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Of 0078KL-50-78, dan zou er in het chassis voor de rechter achterbumper het cijfer 78 ingeslagen moeten zijn

Snap ik, het moet wel betaalbaar blijven!!!maar ook daar komen nieuwe banden op natuurlijk(de daf, niet kim Holland natuurlijk Hahah)

Nee veel plezier Thijs, en veel succes met dit project.

Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Mooie basis, maak er wat leuks van
gr peter
gr peter
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Klopt helemaal, Zit al in de planning. Er komen zoiezo blauwe platen op hoor, meningen verschillen daar wel wat over maar ik ga voor blauw. Maargoed nog even wachten op het nieuwe kentekenbewijs.mooie kenteken plaat, daar kun je dan straks ook wel nieuwe voor halen want daar mag je de weg niet me op![]()
![]()
Ik heb nog niet gekeken, Zal het vast wel tegenkomen dan met opknappen. Hoe ik het oude kenteken weet..... Bpm formulier van de rdw zat nog bij het kenteken. Dus scheelt weer wat zoekwerk haha.KL-50-78, dan zou er in het chassis voor de rechter achterbumper het cijfer 78 ingeslagen moeten zijn
De planning was om er een roadtrip te gaan maken met de daf....... Gezien alle "zone el traffico" in land van bestemming (Italië) is het toch niet zo'n strak plan. Maargoed hier in de buurt rondcrossen is ook goed te doen hoor haha. En ja kim Holland woont redelijk in de buurt ja(nee geen behoefte aan verderOf 0078KL-50-78, dan zou er in het chassis voor de rechter achterbumper het cijfer 78 ingeslagen moeten zijn
Snap ik, het moet wel betaalbaar blijven!!!maar ook daar komen nieuwe banden op natuurlijk(de daf, niet kim Holland natuurlijk Hahah)![]()
Nee veel plezier Thijs, en veel succes met dit project.![]()
Scheelt trouwens ook dat de vakspecialist(of idioot) hier ook op loopafstand woont.... Ruud alias hoppa69 dus in de ergste gevallen van problemen is de reddingsdienst in de buurt. Al ga ik er vanuit dat t niet nodig is hoor, maar een keertje buurten mag altijd Ruud.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Gisteren voor het eerst de daf onder handen genomen, alles los schroeven en maar kijken wat nog bruikbaar is of wat er hersteld moet worden.
Het beginnetje is gemaakt met de neus, eerst motorklep maar gedemonteerd, waarna het frontje en de spatborden aan de beurt waren. Viel me op dat bijna alle boutjes zonder enige moeite los kwamen. Er was er maar 1 die moeilijk deed. Dat was het boutje van de kabelgoot aan het spatbord. Deze zat op zo'n onmogelijke plek vast, ook was deze aangevreten door de roest ratten. Maargoed ik ben de baas dus losgaan zal je Hahaha.
Ben wel redelijk wat roest en rottigheid gewend, wat ik hier allemaal tegenkwam verbaasde me eerlijk gezegd wel, weinig tot geen roest, welliswaar wat verweerd en gaar maar voor de leeftijd in prima staat.
Zou bijna gaan geloven dat het dafje altijd binnen gestaan heeft en van een oud vrouwtje geweest is, behalve de laatste jaren.... Toen is die spreekwoordelijk afgeragd door een overenthousiaste puber.
Maargoed het meest schokkende wat ik tot nu toe ben tegengekomen is de bumper, hier zitten in de hoeken bij de radiateur een paar flinke scheuren, metaalmoeheid. Gelukkig is dat iets wat mijn lasapparaat in 3 minuten op kan lossen dus no big deal.
Tijdens de duik onder de motorkap kwam ik nog iets tegen wat mij wel verbaasde eerlijk gezegd, het dafje heeft een kachel...... Dacht dat(op De ambulances na) die dingen geen kachel hadden. Hij is helemaal gaar en werkt ook niet(kan nergens een schakelaar vinden en het motortje ligt helemaal los) maar is er iemand die dit herkent? Of zou dit een eigen geknutseld iets zijn?
Ook ben ik tijdens het schuren aan de motorkap een paar letters en cijfers tegengekomen, er stond met witte letters " BB 4 D.v.D" op. Heb het helaas niet op de foto staan. Iemand enig idee wat dit voor doel had? BB staat in die kringen voor bescherming bevolking, maar hebben de dafjes daar ook dienst voor gedaan?
Nouja goed hier wat fotootjes van het demonteren.
Het beginnetje is gemaakt met de neus, eerst motorklep maar gedemonteerd, waarna het frontje en de spatborden aan de beurt waren. Viel me op dat bijna alle boutjes zonder enige moeite los kwamen. Er was er maar 1 die moeilijk deed. Dat was het boutje van de kabelgoot aan het spatbord. Deze zat op zo'n onmogelijke plek vast, ook was deze aangevreten door de roest ratten. Maargoed ik ben de baas dus losgaan zal je Hahaha.
Ben wel redelijk wat roest en rottigheid gewend, wat ik hier allemaal tegenkwam verbaasde me eerlijk gezegd wel, weinig tot geen roest, welliswaar wat verweerd en gaar maar voor de leeftijd in prima staat.
Zou bijna gaan geloven dat het dafje altijd binnen gestaan heeft en van een oud vrouwtje geweest is, behalve de laatste jaren.... Toen is die spreekwoordelijk afgeragd door een overenthousiaste puber.
Maargoed het meest schokkende wat ik tot nu toe ben tegengekomen is de bumper, hier zitten in de hoeken bij de radiateur een paar flinke scheuren, metaalmoeheid. Gelukkig is dat iets wat mijn lasapparaat in 3 minuten op kan lossen dus no big deal.
Tijdens de duik onder de motorkap kwam ik nog iets tegen wat mij wel verbaasde eerlijk gezegd, het dafje heeft een kachel...... Dacht dat(op De ambulances na) die dingen geen kachel hadden. Hij is helemaal gaar en werkt ook niet(kan nergens een schakelaar vinden en het motortje ligt helemaal los) maar is er iemand die dit herkent? Of zou dit een eigen geknutseld iets zijn?
Ook ben ik tijdens het schuren aan de motorkap een paar letters en cijfers tegengekomen, er stond met witte letters " BB 4 D.v.D" op. Heb het helaas niet op de foto staan. Iemand enig idee wat dit voor doel had? BB staat in die kringen voor bescherming bevolking, maar hebben de dafjes daar ook dienst voor gedaan?
Nouja goed hier wat fotootjes van het demonteren.
Laatst gewijzigd door tazzz op zo 01 jul 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Hier nog een paar fotootjes van de kachel
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Trouwens de keuze is gevallen voor rood in brandweer uitvoering.misschien niet helemaal origineel, ik vind het wel stoer en imposant.
Hier een proefje voor de verf op de motorklep.
Lekker geschilderd......... Duiven gooien weer roet in het eten hahahah. Gelukkig eerste laag, dus schuren we de stront er wel weer uit.
Hier een proefje voor de verf op de motorklep.
Lekker geschilderd......... Duiven gooien weer roet in het eten hahahah. Gelukkig eerste laag, dus schuren we de stront er wel weer uit.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Lekker bezig.
Die scheur zit ook al in een las, waarschijnlijk beetje te veel spanning
Die scheur zit ook al in een las, waarschijnlijk beetje te veel spanning
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Precies, binnenkort maar even de slijptol er door en dichtbakken. Geen probleem iig.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Gisteren de daf nog wat verder uit elkaar gehaald. Wederom zeldzaam weinig roest gevonden. Daarna maar even de hogedrukspuit opgezocht en alles schoongemaakt.
Chassis mankeert eigenlijk niets aan, her en der een klein stukje verf wat aandacht mag maar niets schokkends.
Kwam tijdens het schuren nog wel een embleem en een nummertje tegen. Voor zover mijn kennis gaat is dit van de afdeling maintenance geweest, wagen 55.
Ik heb wel ontdekt dat de remmen links voor zo lek als een mandje zijn, hele plas remvloeistof ligt er onder, dus dit moet zoiezo nog gedaan worden. Dan doen we natuurlijk alle remmen meteen, het moet wel veilig zijn natuurlijk. De rembekrachtiger werkte gelukkig wel. Pedaal intrappen en motor starten, pedaal kwam vrolijk omhoog. Uiteraard gaan we ook die nog even nakijken maar tot op heden werkt hij wel gelukkig.
Ook nog verder gegaan met het schilderwerk, rood ral 3000 gaat hij worden.
Chassis mankeert eigenlijk niets aan, her en der een klein stukje verf wat aandacht mag maar niets schokkends.
Kwam tijdens het schuren nog wel een embleem en een nummertje tegen. Voor zover mijn kennis gaat is dit van de afdeling maintenance geweest, wagen 55.
Ik heb wel ontdekt dat de remmen links voor zo lek als een mandje zijn, hele plas remvloeistof ligt er onder, dus dit moet zoiezo nog gedaan worden. Dan doen we natuurlijk alle remmen meteen, het moet wel veilig zijn natuurlijk. De rembekrachtiger werkte gelukkig wel. Pedaal intrappen en motor starten, pedaal kwam vrolijk omhoog. Uiteraard gaan we ook die nog even nakijken maar tot op heden werkt hij wel gelukkig.
Ook nog verder gegaan met het schilderwerk, rood ral 3000 gaat hij worden.
Re: Project BE-20-77 (KL-50-78)
Weet niet of ik het laat zitten, hangt er vanaf of ik het nog aan de praat krijg of niet. Gezien de toestand ervan denk ik dat die het veld gaat ruimen.
Motortje is los gerot, behuizing vallen de gaten in en elektrisch is het ook niet aangesloten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten