Met alle respect voor je inzet, maar is het wel verstandig hier mee door te gaan?
Als ik de foto van cabine al bekijk zit er echt veel laswerk aan die auto, en ja ik weet waar ik over praat, ik heb ook nieuwe zijkanten erin gelast en diverse kleine stukken.( motorkap, gondels en spatborden)
Motorisch en wisselbak ziet er zachtjes gezegd niet best uit, hoe is je tussenbak???
Dan krijg je de remmerij nog, wiellagers, ophanging enz...
Nogmaals is het misschien niet beter uit te kijken naar een rijdend exemplaar en een kenner mee te nemen en te beoordelen.
Denk dat je goedkoper uit bent dan bij deze alles te moeten kopen.
Wat je keuze ook mag zijn, dit is niet om je te ontmoedigen, maar even mijn gedachten erover.
Succes Ronald
Ligt eraan hoe je het bekijkt zie de laatste tijd dafjes die er veel beter uit zien als deze als slopers/onderdelen leverancier op marktplaats of andere verkoop sites belanden. Op een gegeven moment zijn die dafjes ook op en dan?
Er zijn er ook zat die gereviverfd worden en vervolgens ook jaren gereden worden zonder dat er werkelijk technisch iets gebeurt. Die belanden uiteindelijk zoals deze bij iemand die het aandurft. (mijne was niet veel beter trouwens, ooit komen de eerste foto's weer in beeld).
Veel is natuurlijk te repareren als je wilt, en met het verdwijnen van het overschot wordt dat bij een project als dit steeds meer nodig
Het overgrote deel van die onderdelen haal je vrij makkelijk uit elkaar en is met beperkte middelen toch weer werkend te krijgen.
Mijn wepje reed niet toen ik hem kocht, motor leek ook vast te zitten en remmen was niks over te zeggen behalve dat alles er was...... Binnen een jaar reed ik rond met een goed lopende en remmende daf voor een paar 100 euro.
Mijn idee voor het project van Muis, zoals ik het tot nu zie... Ik denk dat de bak wellicht de motor tegen hield. De wep versnellings bak is er gevoelig voor inlopend water door dat de huiven daar boven altijd doorlekken, als je lang genoeg wacht komt er genoeg water in om de olie te verdringen en dan krijg je dit. De tussenbak is een heel ander verhaal, ook door de plek waar hij zit.
Motor is ook voor een leek met wat assistentie ook goed te doen lijkt mij maar blijft toch best kosten.
Plaat werk is niet echt moeilijk, geen complexe vormen, eigenlijk alles is uit platte plaat met vouw werk maar geen rare dubbele rondingen ofzo.
Afgezien van het vrij forse formaat van de wep zelf en ook de onderdelen vind ik het geen moeilijke wagen om op te knappen, en persoonlijk vind ik het leuker om zo'n motor uit elkaar te halen en te repareren met de bijbehorende voldoening dan gewoon mear en hoop nieuw spul erop gooien en dan zeggen dat het niks voor stelde.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk succes Muis