Even voorstellen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Muis
Hercules Held
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 18 mei 2018 12:13
Locatie: Kattendijke

Even voorstellen

Berichtdoor Muis » vr 18 mei 2018 12:27

Hallo Allemaal,

Ik ben Maurice Hartman, 52 jaar en ga morgen( zaterdag 19 mei 2018) mijn kinderdroom laten uitkomen door het aanschaffen van een geweldig restauratie object: een Dag YA 126.

Ik heb nog nooit een grote restauratie gedaan een aan voertuig, ik snap helemaal niets van elektra maar er is een ding wat ik wel snap:
Deze uitdaging ga ik aan zonder enige ervaring op dit gebied.
Ik heb wel veel ervaring als lasser, constructiebankwerker en dat soort metaal zaken, waarmee ik hoop een groot aantal werkzaamheden zelfstandig te kunnen gaan verrichten.

De Daf die ik heb gekocht is denk ik voor een ander niet meer dan een bonk roest, maar dat gaan we allemaal wel meemaken.
Ik heb mij aangemeld als lid omdat ik denk ik de komende tijd regelmatig onderdelen zal moeten gaan inkopen hier en daar.
Deze YA126 daar hebben ze de lier vanaf gehaald, en staat al wat jaren buiten, zit geen kap meer op, geen deuren en kortom, een nachtmerrie voor een ieder die meewarig zijn hoofd schut en vertwijfeld doorloopt.

Waarom koop je een bonk roest? en waarom geen gave uitvoering?
Omdat ik nu de kans had om dit te doen, en het lijkt mij een geweldige reis met veel tegenslagen, supermomenten waarop iets lukt, en beproevingen om het voor elkaar te krijgen.

Kortom, ik woon in Zeeland, ben geen Zeeuw, ben getrouwd, heb 2 super dochters en sta ingeschreven voor het nieuwe televisieprogramma:
HELP MIJN MAN DENKT EEN RESTAURATEUR te zijn....

Ik zie de reacties graag tegemoet..

Maurice

tazzz
Knipperlichtje
Berichten: 39
Lid geworden op: di 08 mei 2018 15:37

Re: Even voorstellen

Berichtdoor tazzz » vr 18 mei 2018 16:06

Hoi Maurice, ook ik ben bezig om een daf aan te schaffen. Heb al wel flink ervaring met restauratie hier en daar, van classic mini tot stadsbus.

Wat ik je kan meegeven met zoiets, denk logisch na, voelt het veilig dan is dat het over het algemeen. Heb je bedenkingen ergens bij dan zit het meestal ook niet goed.

Waar in Zeeland woon je precies? Ikzelf kom van flakkee, dus bijna Zeeuw haha.

Als je de aanwinst hebt binnengehaald, plaats maar eens wat fotootjes. Altijd leuk om te zien en misschien wel van diverse mensen wat advies.

Muis
Hercules Held
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 18 mei 2018 12:13
Locatie: Kattendijke

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Muis » vr 18 mei 2018 16:29

Ik woon in Kattendijke, bij Goes.
Ik zie de uitdaging om het te gaan doen, en dan zullen er altijd moeilijke dingen uitkomen, en dat zijn de uitdagingen.
Mogelijk zal het motorische gedeelte voor mij een uitdaging worden, maar, ik heb dan weer goede kennissen die al jaren in oldtimers sleutelen.
Daar waar mogelijk zal ik zeker wat foto's gaan posten, al is het maar om een ieder de hik op het lijf te jagen.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dikkie » vr 18 mei 2018 22:20

Welkom en alvast heel veel plezier met je eigen 126!

Grappig om je ervaring te lezen, ik ben wel handig met draadjes maar had nog nooit iets van plaatwerk gedaan toen ik aan de auto's begon.

Als ik je een tip mag geven, op dit forum staat onder evenementen de DYC sleuteldag in Juni vermeld, kom daar even langs. En leg contact met de Y-CIE, een vriendenkring in Zeeland met erg veel ervaring met 126's!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor peter80 » vr 18 mei 2018 22:48

Welkom medezeeuw en succes met de 126!
Is het de 126 uit Kapelle?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ruben » vr 18 mei 2018 22:50

veel succes, als het klopt hoe je je zelf beschrijft wens ik je alvast veel succes :mrgreen:

Muis
Hercules Held
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 18 mei 2018 12:13
Locatie: Kattendijke

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Muis » za 19 mei 2018 09:46

Ja, het is de YA 126 uit Kapelle

Muis
Hercules Held
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 18 mei 2018 12:13
Locatie: Kattendijke

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Muis » zo 20 mei 2018 11:51

Eerste update dan alvast maar........

Eerst vandaag begonnen met heel veel los vuil eruit scheppen, borstelen en alles eerst maar eens van een dikke laag vuil afdoen.
En onder al dat vuil komen natuurlijk wat stukken naar boven die rot zijn, maar, in alle eerlijkheid moet ik ook zeggen dat dit eerste mij niet zo verbaasde.
Wat ik inmiddels heb gezien is dat de lier eruit is gehaald, er een steek-as los ligt( waarvan ik denk dat dit voor de lier was), de remmen op dit moment vast staan, de wielen los staan, oftewel draaien los, de handrem staat vast, er missen wat kapjes van lampen, en zo gaan we straks zeker nog een aantal andere zaken vinden.

Kortom, de eerste mm van een kilometer is afgelegd in dit verhaal.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Even voorstellen

Berichtdoor ruben » zo 20 mei 2018 19:17

Hmmmm, klinkt als wellicht de 2de daf van iemand die afgelopen jaar een lier heeft overgezet en 2 steekassen stuk had......1 voor en 1 achter, misschien voorin ook even kijken
Laatst gewijzigd door ruben op zo 20 mei 2018 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor peter80 » zo 20 mei 2018 20:24

Onder het kopje "projecten" kan je eventueel je verhaal doen, het liefste inclusief foto's natuurlijk :wink:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Kees64 » ma 21 mei 2018 17:11

Hallo Muis,

Welkom bij de club!
Succes met je project.

Groet Kees

Muis
Hercules Held
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 18 mei 2018 12:13
Locatie: Kattendijke

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Muis » di 22 mei 2018 10:56

Ik ga mijn best doen, en het vervolg zal onder projecten met een grote P komen....

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Jos » ma 28 mei 2018 21:26

Hoi Maurice,
Ook ik ben pas kort lid van de ya126 club en kort eigenaar van een ya126.
Mooi te zien dat je er veel tijd in wilt stoppen om er weer 1 op de weg te krijgen.
Mijn korte ervaring bij de club is al wel dat er geweldig veel ervaring is en derhalve ook te vinden op het forum en dat er veel behulpzame mede leden zijn :-)
Anyway succes met de restauratie.
Grz Jos


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten