Hydrovac lek of niet?

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Lou58
Hercules Held
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 21:10

Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Lou58 » wo 09 mei 2018 22:17

Geacht Forum,

Na noeste arbeid is het goed rusten....soms.

De hoofdremcilinder was lek, maar die is weer dicht nadat ik de bovenaansluiting van de vulleiding en de ontluchtingsnippel met ATE remvet vast heb gedraaid. Ook de wielremcilinders lekken niet. Maar ik word nog steeds remvloeistof kwijt. Ongeveer 30-50 ml per week. En de truck geeft enorme witte rookwolken het eerste half uur. Kan het zijn dat de hydrovac lek is?

Lou

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor ruben » wo 09 mei 2018 23:03

draai het dopje eens uit de "pan" van de rembekrachtiger, aan de onderkant, voorkant in de rijrichting gezien. Hier zou geen remvloeistof mogen zitten, zo wel dan zit daar waarschijnlijk je probleem

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Kees64 » vr 11 mei 2018 07:33

Geacht Forum,

Na noeste arbeid is het goed rusten....soms.

De hoofdremcilinder was lek, maar die is weer dicht nadat ik de bovenaansluiting van de vulleiding en de ontluchtingsnippel met ATE remvet vast heb gedraaid. Ook de wielremcilinders lekken niet. Maar ik word nog steeds remvloeistof kwijt. Ongeveer 30-50 ml per week. En de truck geeft enorme witte rookwolken het eerste half uur. Kan het zijn dat de hydrovac lek is?

Lou
Kans is groot!

Lou58
Hercules Held
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 21:10

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Lou58 » zo 13 mei 2018 18:24

Ruben, Kees, ik heb het dopje uit de pan gedraaid. Steeksleutel 15. Klopt toch? Deze bout zit aan de voorkant. 1 of 2 cm boven de onderkant van de pan. Heb ik het goed gedaan? Daar komt veel remvloeistof uit. Dan is dus inderdaad mijn rembekrachtiger lek. Ik zal de rembekrachtiger dus moeten reviseren of een gereviseerde kopen. Right?

Lou58
Hercules Held
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 21:10

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Lou58 » zo 13 mei 2018 18:33

Is het voldoende om het regelmembraan (nr. 45 op de tekening van DAF YA126 Remsysteem.pdf) te vervangen? Ik weet niet of ik in staat ben de gehele hydrovac te reviseren.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor ruben » zo 13 mei 2018 19:33

Had ook nog nooit een hydrovac gedaan anderhalf jaar terug, als je netjes werkt en alles op volgorde legt ook je denk ik een heel eind. Maar je eigen grenzen kennen is ook een groot goed, misschien woont er een clublid bij je in de buurt waarmee houd het samen kan doen?

Dacht dat je in de buurt van Venlo woonde, is niet in de buurt maar je mag altijd langs komen.
Er bestaan 2 revisie setjes voor de hydrovac, 1 voor de pan zeg maar waar het grote membraan in zit en een setje voor het andere deel.
Weet alleen niet welke pakking het meest waarschijnlijk is die stuk maar denk die rond de zuigerstang die aan het membraan zit in de pan.
Denk dat de magazijn meester kan zeggen in welk set setje die ring zit maar dacht in de set die niet voor de pan is.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Kees64 » zo 13 mei 2018 19:56

Lou,
Wat Ruben zegt... ken je grenzen. :lol: :lol:
Stel je koopt een nieuwe. Deze niet gebruiken voordat je zelf de pot aan de achterzijde eraf gehaald hebt ( 4 boutjes). Hierin zit allemaal preserveerolie?? die uitgehard is. Deze allemaal verwijderen. Pot weer monteren en dan schokbreker olie erin door dat gaatje. dat gaatje is meteen het nivo.
Als je hem niet open maakt kun je hem meteen weggooien als je hem zo gaat gebruiken.

groet
Kees

Lou58
Hercules Held
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 21:10

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Lou58 » do 17 mei 2018 18:57

Dag Kees,
Ik kan een nieuwe kopen. 350 Euro. Dat gaat. Denk je dat bij een nieuwe de conserveerolie ook uitgehard is? Kan ik schokbrekerolie gewoon kopen, welk merk/type. Dus tot het niveau vullen van het dopje van de pan?
Lou

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor ruben » vr 18 mei 2018 22:58

Dag Lou, ben dan wel Kees niet, maar zal toch proberen te antwoorden.
Als hij inderdaad nieuw is dan zal hij waarschijnlijk vol zitten met de bagger die Kees bedoelt, dus zeker even nakijken.
Schokbreker olie heb ik besteld voor een motorfiets vork olie, de meeste auto's hebben geen demontabele schokbrekers meer geloof ik.
ik heb afgelopen jaar deze besteld: http://www.oliehandel.nl/eurol/eurol-vo ... lie-sae-10
Je haalt gewoon het dopje uit de pan, als hij gemonteerd zit, dat is wel belangrijk, en dan laat je er met een slangetje of spuitje gewoon olie in lopen tot hij overloopt. En nee das niet veel.

Lou58
Hercules Held
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 21:10

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Lou58 » wo 23 mei 2018 22:36

Ok top guys, als de nieuwe hydrovac het goede type is, dan ga ik hem kopen.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Kees64 » za 26 mei 2018 08:04

Ok top guys, als de nieuwe hydrovac het goede type is, dan ga ik hem kopen.
€ 350,--voor een nieuwe??
Niet de goede of de prijzen zijn giga gestegen....

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor ruben » za 26 mei 2018 09:26

Dacht ongeveer een jaar terug 250 bij van Dam nieuw in een kratje, club zal ongeveer gelijk zijn of een stukje goedkoper maar de prijs kan natuurlijk stijgen

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor wesley » zo 27 mei 2018 17:42

Peter van de berg verkoopt recent gereviseerde rembekrachtigers als het goed is.
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor Hoppa69 » zo 27 mei 2018 21:59

Als die net zo goed zijn als die koppakking die ik toen kreeg, doe mij dan maar een N.O.S. van van dam.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hydrovac lek of niet?

Berichtdoor ruben » ma 28 mei 2018 20:58

Lou, even een wellicht stom.idee maar ik opper hem toch

In Juni is er een sleuteldag van de club in Apeldoorn, als je van plan bent daar heen te gaan zou ik zeggen, neem je hydrovac onder de arm, bestel bij het clubmagazijn de nodige revisie setjes en pak hem.daar aan samen met kundige clubleden. Er staat in de aankondiging dat je zelf sleutel ideeën mag aandragen, misschien is er nog plek voor een hydrovac :wink:

Niet geschoten is zeker mis. Denk ook dat het goeiekoper is dan zo'n nieuwe persoonlijk


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten