Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Dikkie » zo 29 apr 2018 23:13

Och ja een trapje is een luxe die vaak van pas komt. En achteruitrijdlampen zijn zeer praktisch, heb je al eens in het donker achteruit gereden? Mijn ervaring is dan dat je he-le-maal niets ziet. Ja, als er straatverlichting is wel, maar dat is er niet overal.

Een andere oplossing die je ook wel eens ziet, is 2 lampen bijplakken aan het kontje.
Afbeelding
Sorry, had ff geen recentere of duidelijkere foto.
2 stuks 70W H3 hella lampjes. Nu vind je die niet meer, is allemaal LED, dus zuiniger :lol: maar evengoed een bak licht. En de leek ziet het niet.

En qua zwaailichten: lekker doen waar jij je prettig bij voelt, het is jouw daf. Ik kies er voor om er geen op de 126 te plakken. En als ik dat wel nodig zou hebben, zou ik hem in ieder geval verwijderbaar maken of er een canvas hoesje voor maken voor de momenten dat-ie niet nodig is :mrgreen:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor alexgeertsema » zo 29 apr 2018 23:20

Ik zie met dat radiohok nog geen hol in zn achteruit al staat er een heel voetbalstadion achter mn daf met lichten aan :mrgreen:
En mn spiegels zitten boven de 30km/ph ook voor de sier.
Krijg die dingen niet stil aan hun stokkie.

Ik stap uit, bekijk de situatie en hoop dat hij niet veranderd is in tijd dat ik achteruit rijd hahahaahah.

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » wo 02 mei 2018 21:03

@Dikkie, wel makkelijk zo’n mooie hond die ook nog de boel schoonhoud, getuige de poetslap in de bek :mrgreen:

@ Alex kan idd lastig zijn dat achteruit rijden. Ik herinner mij van mijn diensttijd dat je niet achteruit mocht rijden zonder dat er iemand bij liep. Bij mij staan de spiegels gelukkig niet te trillen op het stokkie. Wellicht dat dit komt dat ik niet zo hard rij en ze niet bang zijn :lol:

Bij gebruik van de clubvlaggen op de vlaggenstokken hebben de spiegels daarentegen niet veel nut meer daar de vlaggen vrolijk voor den spiegels wapperen :P

Wel leuk de foto’s van de diverse web’s te zien.

Ik zal T.z.t. Eens zoeken in oude foto’s of ik nog de foto kan vinden van mij en de daf ergens in 1978 ofzo waarbij ik er genoegen in had de daf met volle snelheid door plassen van 1/2 meter of meer te jagen.

Dat ik de enige foto waarvan ik weet dat ik deze nog met hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Hoppa69 » wo 02 mei 2018 22:19

@Dikkie, wel makkelijk zo’n mooie hond die ook nog de boel schoonhoud, getuige de poetslap in de bek :mrgreen:
Wordt denk ik toch tijd voor zo'n setje met hond als je daar een poetslap ziet. :twisted:

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor alexgeertsema » do 03 mei 2018 00:35

Ik dacht dat ie een ouwe oma onderbroek uit de bak gefist had 8) :mrgreen: bij nader inzien gewoon een toevallige kleuring in zn jasje hahahahah

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » vr 04 mei 2018 20:53

Lol dus geen poetsdoek ?
Heb niet voor niets dafje met wat dikkere bumper genomen voor het geval ik de voorganger ff niet zie :mrgreen: :wink:

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » vr 04 mei 2018 21:10

Overigens op de foto de nagemaakte slinger werkt als een tierelier :-) met nogmaals dank aan Ruben voor het lenen van een originele voor de maatvoering.
7AED4985-6AF5-4B1C-AE11-FF2E4FFB86B4.jpeg
7AED4985-6AF5-4B1C-AE11-FF2E4FFB86B4.jpeg (63.29 KiB) 12591 keer bekeken

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor ruben » vr 04 mei 2018 21:49

succes ermee Jos, en pas op want ze willen nog wel eens terug slaan :lol:

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » zo 01 jul 2018 21:19

Schoondochter mooie zitkussens gemaakt in legerlook, en radiostoel ff op stangetjes gezet :D
Bijlagen
4781DF9C-7E6A-4BD8-B0D5-21A81D1687CA.jpeg
4781DF9C-7E6A-4BD8-B0D5-21A81D1687CA.jpeg (69.96 KiB) 12355 keer bekeken

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » za 19 jan 2019 15:49

Zo tijdje al niets meer geplaatst, beetje druk geweest helaas.
Ik weet niet meer of ik er al wat over had gezegd maar heb ondertussen 3 spanten en en achterrek gekocht zodat ik in de zomer de radiobak er af kan tillen en spanten en rek plaatsen :-) afgelopenweek bij heel aardige nieuwe ya126 bezitter 3 velgen met NATO banden gekocht ik had achterop nog zandbanken liggen. Overigens begreep ik dat de nw dafeigenaar ook lid gaat worden van de club. :-)

Verder heb ik wat problemen met laden van de accu’s, de V snaren van nokkenas naar dynamo zijn behoorlijk versleten en stonden slap dus hopelijk is dat het. Het zijn twee v snaren naast elkaar. Weet iemand of die dezelfde maat hebben als een dynamo met 1 v snaar ?

Groetjes Jos

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor ruben » za 19 jan 2019 20:28

Normaal heb je 1 van 22mm breed van de krukas pulley naar de fan pulley. Van daar af gaat een 13 mm(uit mijn hoofd) naar de dynamo. Ergens in mijn eigen onderwerp staan wat foto's van de riemen die ik er op heb zitten en op de foto's ook duidelijk de maten en nummers.

Voor het mooie had de brede riem nog ongeveer 2 cm korter mogen zijn maar die zijn best lastig te vinden, dus of bij de bekende leveranciers kijken/vragen of een brede riem opbouwen uit van die V-riem linkjes waarmee je dus zelf de lengte kan bepalen(wel duur)

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Jos » zo 20 jan 2019 14:53

Dank voor je reactie Ruben.
Ik ben onduidelijk geweest ik bedoelde de v-snaren tussen ventilator poelie en dynamo, waarbij ik i.p.v. ventilator poelie nokkenas schreef. Ik dacht van die zit wel ongeveer op die hoogte :mrgreen: :mrgreen:

Bij de bekende leverancier staan wel de v- snaren tussen ventilator poelie en dynamo maar vroeg mij dus af of deze dezelfde maatvoering hebben als de dubbele v-snaren zoals er bij mij inzitten.

Ik zal idd even je verhaaltje/foto opzoeken waar je naar verwijst :-)

Gr. Jos.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor ruben » zo 20 jan 2019 18:47

ben wel benieuwd naar een foto van jou situatie.
Normaal zit er altijd een dubbele pulley op de generator omdat deze ook 1 op 1 op de 314 en 328 motor kunnen en dan gaat er inderdaad een set van 2 riemen van de krukas naar de generator en dan naar de compressor. Maar omdat de normale 126 geen compressor heeft wordt er maar 1 riem gebruikt voor de generator.

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: Doetiehet wel of doetiehet niet :-)

Berichtdoor Ronald » zo 20 jan 2019 20:54

Is er hier niet sprake van een wisselstroom dynamo ? Als het een originele radiobak is heeft de auto ook een wisselstroom dynamo, en die heeft 2 snaartjes op de dynamo. Kast met aansluitingen staat dan ook in rijrichting en niet over dwars. Maar een foto zal alles duidelijk maken.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten