Motor problemen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

wegmann
Hercules Held
Berichten: 167
Lid geworden op: za 24 jan 2009 21:27

Re: Motor problemen

Berichtdoor wegmann » ma 12 mar 2018 22:42

Wij deden in de werkplaats niet anders, kon ook niet. Koppaking vervangen staat in de 2TH, is dus onderhoudsgroep werk. Motor uitbouwen is 3de echelon. Kwam overigens niet heel vaak voor....Hoofdzakelijk bij de revisiemotoren uit de CW eind 70ties, toen raakte de voorraad wat op en werden er motoren afgeleverd met dubbele koppakkingen 8) Zat keurig netjes een waarschuwingsplaatje op gepopt: "pas op dubbele koppakking". :shock: Beetje belasten int terrein en plop, werk.... :D
Aant filmpje te zien en het geluid ook....spruitstukpakking + koperring ook maar vervangen?

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Motor problemen

Berichtdoor ruben » ma 12 mar 2018 23:03

Koper ring, in/uitlaat pakking, kleppen meteen goed bekijken inclusief "zitting" en de cilinderwanden en zuigers, als ik de boel open ga trekken wil ik ook voor zover mogelijk alles doen om te zorgen dat het binnenkort niet nog eens hoeft. Vind werken niet erg maar iets 2 keer doen omdat ik de eerste keer niet alles eraan gedaan heb vind ik zo zonde, en bij de DAF verdien ik er niet eens geld mee :mrgreen:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Motor problemen

Berichtdoor Hoppa69 » di 13 mar 2018 11:52

Da's alleen als je de verlenging, (in de richting van de dop dus, dat dan weer wel) ook echt tordeert. Met het spul wat ik normaal heb liggen gaat dat echt niet gebeuren.
Dan is de waarschuwing voor de rest die waarschijnlijk gewoon met het huis tuin en keukenverlengstuk knutselt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Motor problemen

Berichtdoor ruben » di 13 mar 2018 12:24

Dan is de waarschuwing voor de rest die waarschijnlijk gewoon met het huis tuin en keukenverlengstuk knutselt.
is ook wel iets om rekening mee te houden en inderdaad zeker met wat goedkoper spul, heb je wel gelijk in. Of als je de wielbouten probeert op moment te zetten met een verlengstuk voor een 1/4" ratel, dan gaat het wel een issue worden.....


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten