Pagina 4 van 18

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: vr 26 jan 2018 15:39
door alexgeertsema
klopt sorrie! Ga ik gelijk doen :)

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: vr 26 jan 2018 17:28
door Dikkie
Ruud, ik weet uit betrouwbare bron dat mails van het forum niet bij hem aankomen :roll: :cry:

En Alex, voor alle onderdelen: neem even contact op met het clubmagazijn. We hebben ook meerdere motoren staan. Zijn wel stuk voor stuk projectjes, maar daar valt vast wel een leuk sleutelweekend van te maken 8)

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: vr 26 jan 2018 17:57
door alexgeertsema
ow ok :) dat wist ik niet.

Maar zal ik dan eerst maar even netjes een lidmaatschapsnummer etc afwachten voor ik Thomas ga stalken ? hahahah
Na aanleiding van jou email is de boel gaan rollen. dus zit vast in de pen :wink:

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: vr 26 jan 2018 22:22
door ruben
Yep, je kan altijd even vragen bij het magazijn, wil er ook nog eens langs om een keer een reserve motor uit te zoeken. Er schijnen ook bedrijven te zijn die nog nieuwe motoren zouden moeten kunnen leveren, uit betrouwbare bron vernomen. :mrgreen:

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: za 27 jan 2018 00:27
door albertvrijborg
Ow :shock:

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 09:06
door alexgeertsema
Gisteren maar eens even gekeken hoe dat nu precies zat met het vacuüm gebeuren.
Nadat ik thuis kwam en een bakkie had gedaan maar eens onder de kap gesnuffeld.
Nabij de brandstofpomp liep een mooie kleine vacuümleiding
De vacuümpomp zit inderdaad op de dynamo.

Afbeelding

dus test 1, Ik trek dat leidinkje los en stomverbaasd hoor ik iets sissen wat
stopt als ik mn vinger op het leidinkje leg. Er is dus vacuüm!
Maar waarom trap ik dan eerst een cm op 15 in het luchtledige met enige weerstand voordat ik ineens met een klonk de remmen voel aanslaan?
Ik gok zo even snel op geen vacuüm naar mijn remmen. En even verderop denk ik gelijk te krijgen naar mijn mening...

Waarom goed doen als het ook zo kan?
Afbeelding
Zo plat als kwee nie wat.


Deze slang loop naar een splitter waarvan één slang is dubbel gevouwen en met tyrips is afgeknepen?
Afbeelding

De vacuümslang die naar beneden loopt is ook plat.
De slang die gok ik naar het luchtfilter hoort te lopen komt op niets uit.

Aansluitingen op het reservoir
Afbeelding

Denk dat ik hier maar eens een fatsoenlijke slang tussen moet gaan frotten.

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 09:38
door alexgeertsema
Verlichting nog even na gezien.

De koplampen zijn nog redelijk origineel.
Alleen het binnenwerk is veranderd.
Op de 3 polige stekker achter in het huis is een h4 aansluiting gesoldeerd.
Deze heeft vervolgens contact met die 3 pennetjes die als stekker achter op de lamp inbrengt en vast schroeft.
Deze pennetjes waren groen. Das nie best. dus maar even geschuurd en zijn weer mooi op kleur.
Licht werkt weer zoals het hoort!

Binnenkort er toch maar wel relais tussen zetten. Ik heb mn schakelaar lief :)
de H4 is er trouwens heel professioneel ingebouwd, het originele gat voor de DUPLO is natuurlijk niet pas.
Gelukkig om het glas vast te houden zitten er ijzeren staafjes in het lampen kapje.
Daar kun je namelijk heel mooi tyrips aan knopen om zo een h4 op zn plek te houden...... dusss
en wegglijden? nee hoor dat kan deze h4 niet, als je de flapjes krom buigt van de h4 om de rand van de originele opstaande
rand van de duplo schuift ie ook nie... Beun heeft het toen der tijd strak opgelost...

Ik zit nu te twijfelen, Adapter ringen om een H4 lamp in een Duplo fitting te monteren. a €2,75 p/st Klik hier!

Of een H4 met een Duplo fitting speciaal geschikt voor met P45t voet uitgeruste Oldtimers. €3,68 p/st
Halogeen gekeurde lamp. LET OP 12V in mijn geval 12v Klik hier!

De 24volts uitvoering:
H4 P45t 75/70W 24V Halogeen lamp. Halogeen lamp is geschikt voor alle trucs, die uitgerust zijn met DUPLO koplampen. Trucks, legervoertuigen, tractor en landbouw. € 1,97 p/st 24v klik hier!

Voor de exoten onder ons, ook verkrijgbaar in het geel :shock: :lol:

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 12:25
door Hoppa69
Maar waarom trap ik dan eerst een cm op 15 in het luchtledige met enige weerstand voordat ik ineens met een klonk de remmen voel aanslaan?
Ik gok zo even snel op geen vacuüm naar mijn remmen.
Wel of geen vacuum.
De remmen behoren direct te reageren.
Vacuum helpt alleen maar mee.
Dus bij het weg vallen er van krijg je geen vrije spelling in je pedaal je mot alleen harder trappen om te remmen.

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 14:11
door Dikkie
Als je veel vrije slag hebt word het tijd om goed te ontluchten en de remmen op te stellen.. als de remschoenen veel ruimte hebben voor ze op de trommel komen (keer 4 wielen!!) duurt het ook lang voor je dat in je pedaal merkt

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 16:11
door ruben
of je plaatst een complete H4 koplamp met behuizing, met het juiste reflector glas, zijn je tegenliggers ook een stuk blijer mee denk ik :mrgreen:

nummers zijn wel te vinden in diverse topics, en of je in dat ding een 12 of 24 volt lamp drukt zal het huisje om het even zijn

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 18:31
door alexgeertsema
Remmen is een kwestie van opstellen gok ik inderdaad. Even de pomp test gedaan. Als ik 2x pomp pakt de rem direct boven in goed op. Het pedaal voelt niet sponsig en zakt niet langzaam weg. Dus zal zeer binnenkort de remmen eens stellen en dan voor de volledigheid ook direct maar even alle leidingen leeg slobberen en de wep van nieuw rem vloeistof voorzien :).
Vacuum laat ik even voor wat het is.
Er is een vooruitzicht dat er hier iets sneller een jxc in de schuur staat dan aanvankelijk de planning van 2019 ;)
Hierover later meer.

Al dat aangesleutelde leidingwerk kan er allemaal weer af als de hercules zn nieuwe woonplaats in neemt als dat dan zo ver is..

Koplampen ga ik even nazien bedankt voor de tip!

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 18:43
door albertvrijborg
Koplamp 1A3 996 002-191 HELLA
Artnr.: 1A3 996 002-191
EAN: 9002920090506


Deze heb ik

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 19:11
door alexgeertsema
Dank albert ! Ik dacht het al bij jou ergens gezien te hebben. Wilde net je berichten eens doorspitten.

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 20:06
door ruben
Wel even je H4 aansluit blokje bewaren, die zat in elk geval bij de mijne er niet bij maar ik het een iets ander nummer, met ingebouwd stadslicht.
En een inderdaad aan het inbouwen van 1 of 2 relais, je kan het met 1 doen tussen de draad die naar de voetschakelaar toe gaat, maar kan zijn dat je voetschakelaar dat een keer opgeeft, is eigenlijk tot 120 watt, maar als je de boel 12 volt houd moet het net goed gaan, bij 24 volt wordt het wattage van je lampen ook hoger en ga je die 120 voorbij, daarom heb ik 2 relais ingebouwd tussen de draden die van de voet schakelaar afkomen.

Heb nog niet gehoord dat er een voetschakelaar kapot was maar de gewone lichtschakelaar in het dashboard heb ik wel meerdere keren vehoord dat ze doorgebrand waren

Re: BE-09-04 rijdend project

Geplaatst: ma 29 jan 2018 21:35
door albertvrijborg
Dank albert ! Ik dacht het al bij jou ergens gezien te hebben. Wilde net je berichten eens doorspitten.
Zo helpen we elkaar scheelt jou weer zoeken..