Altijd leuk om het een en ander kwijt te kunnen over je wep.
Ik heb dus de YA 126 met (gokje) FM bak? met de TaTa Turbo diesel motor gehaald nabij Rotterdam. op 09-01-2018.
In verband met drukke werkdagen nog niet echt rond de Daf kunnen gaan.
Wel rijd ik al stug een week iedere dag met de Daf naar mn werk op en neer en zijn we eens een poosje wezen zand happen in Gieten.
Ging als een trein. geen problemen tegen gekomen, nouja bijna niet.
Vanochtend onderweg naar mijn werk en langs de school van mijn zoontje, Bas wil niet meer door mama in de Touran naar school worden gebracht...
Onderweg naar school ineens uit het niets, dood.. .. geen gestotter, geen getwijfel niets.. alsof iemand zo ineens de schakelaar omgooide. uit.
Daar sta je dan met je wep half op de weg half in een parkeervak. hahahah
Weer wat geleerd hier, staat de auto op een weg die iets oploopt? dan is het ongedane moeite om te proberen hem een stukje beter de parkeervak in te duwen hahahah. Maar goed. Ik knoop dus heel bruut de lier aan de eerste de beste lantarenpaal.... tenminste als hij liep..

Opnieuw proberen te starten.. Startmotor gaat rond +punt. Aanslaan, niet eens een sputtertje.
Onder de kap gekeken in de zekeringkast. ik draai her en der eens een zekering rond in de houder en ineens hoor ik KLIK. hmm
Start knop in en gaan! Kijk scheelt weer de Laptop opstarten en de Diagnose stekker zoeken

In de planning ligt momenteel het volgende:
. Mijn achterdemper ligt zo goed als binnenste buiten die moet klaar. (klaar)
. Deurklepje bestuurderskant mist.
. Banden! Deze zijn niet voorzien van haarscheuren maar gleuven. wederom 900x16 of toch uni velgen/banden.?.
. Alle smeermiddelen eens verversen
. Koplampen lijken heel zwak, Spanning ? 12volt ombouw maar nog 24v lampen? (nog uitzoeken lampen krijgen 8v ipv 12v) (semi klaar)
. In de bak zit een roestplek deze voorzien van nieuw stuk plaat.
. Verven!!!
. Toeter werkt niet, ook niet kunnen opsporen nog of die uberhaupt wel aanwezig is. (check!)
. FM bak eraf en spanten met huif zoeken, Dan is er alle tijd de bak aan te pakken.
. Deur ramen aanpakken en voorzien van nieuw glas.
. Tank meter nazien. Vol is soms halfvol..of 3kwart.. of bijna halfvol.. zal gok ik komen van de 12v op 24v klokkie
. Kilometerteller ligt soms dood in de hoek onder 50km, dagteller draait wel (opgelost is gemeerd)
. Lierkabel eens met beleid met de Touran helemaal uitlopen. Deze rolt na 2,5 meter spontaan ineens weer op.(klemt tussen staaldraad?)
(Lierkabel uitgerold ziet er goed uit, opnieuw opgerold.)
WENSENLIJSTJE NOG AAN TE KOPEN
. Complete Hercules motor met bak etc. (Is een feit! 25-2-18)
. Nieuwe huiven en spanten voor op de bak
. Rek t.b.v Laadbak voor achter de huif
. Deurklepje voor bestuurdersdeur
. ramen voor in de deuren
Dat was het zo snel wel even denk ik.
Ik hoop dat hij er over een poosje een stuk knapper bij staat als nu in ieder geval. Tot op heden geen binnenwerkplaats, dus afhankelijk van het weer..
Zo staat hij er nu bij op het moment: