Een nieuwforum gebruiker.

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

atak
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 jan 2018 12:33

Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor atak » zo 14 jan 2018 20:31

Ad Kolsteeg, 57, getrouwd.
Ik heb bij de domeinen vroeger een web radiowagen gekocht voor 450 gulden. Kenteken was BE-10-31.
Verkocht aan iemand die ook in de buurt van Duiven woont denk ik en een aantal malen kwam vragen of ik hem wilde verkopen. Veel deed ik er niet mee en uiteindelijk heb ik hem verkocht. Dit is zo'n 25 jaar geleden.
Nu begint het weer te kriebelen maar ik wil geen gas of benzine rijden dus gezocht naar ombouw naar diesel.
WOW, dat verhaal van pietjedaf is erg mooi en motiverend.
Ik ga nu eerst een garage maken van 6x4 bij mijn huis en mijn eerste vraag is of ik veel kan doen met een smeerput of is een 4 koloms brug het beste?
Pieetjedaf heeft een smeerput en dat werkte goed maar wat is het beste. Een hijsbalk is ook mooi en handig lijkt me.
Daarna een blok en daf aanschaffen en dan rustig sleutelen, ik moet nog 10 jaar :( werken.

Er is een paar jaar geleden een treffen hier in Duiven geweest waar ik ook nog even ben wezen kijken toen ik er te paard langs kwam.

Groet, Ad.

Oja, ik sleutel ook aan mijn andere auto;s een renault 4 gtl '83, citroen cx '85, opel frontera '95 en hyundai santa fe 2003. Ik heb ruimte om het huis :D
Laatst gewijzigd door atak op zo 14 jan 2018 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor peter80 » zo 14 jan 2018 20:41

Welkom op het forum!
Ik heb een aantal jaren geleden mijn toenmalige 126 omgebouwd, eigenlijk past het net niet fatsoenlijk.
Draadje kan je hier vinden: http://ya126.nl/forum3/viewtopic.php?f= ... t=dieselen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

atak
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 jan 2018 12:33

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor atak » zo 14 jan 2018 20:48

Gelezen, ook een mooi verslag alleen jammer van die radiator dwars. Dan staat dat 575 blok mooier. Maar petje af, ik moet het nog maar zien te doen.
Was een leuke zin in je verslag waar ik erg om gelachen heb, Blok hangt erin maar het liefst steek ik hem in de fik hahaha.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor ruben » zo 14 jan 2018 20:52

Er is net een dieseldaf aangeschaft😉.

Maar welkom op het forum, alvast veel plezier, en als ik de keuze had ging ik toch voor de brug.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor peter80 » zo 14 jan 2018 21:00

Ik zou een brug en put doen. put kan je afdekken zolang je em niet nodig hebt en sommige herstellingen zijn het handigst als er eentje onder en eentje boven sleutelt
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

atak
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 jan 2018 12:33

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor atak » zo 14 jan 2018 21:02

Dat zou dan dus een 4 tons brug moeten worden.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor Dikkie » zo 14 jan 2018 21:42

Welkom op het forum en veel plezier in de zoektocht naar een 126! :)
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor alexgeertsema » zo 14 jan 2018 23:29

Ook welkom hier!
Ik heb sinds dinsdag ook een 126 aangeschaft die voorzien is van een TATA turbo diesel. Rijd leuk maar inbouw is niet helemaal gedaan zoals het mij zou zinnen. Ik ga terug naar een hercules benzine denk ik. Al moet ik wel zeggen dat 1op10 in combinatie met het brandstofprijs verschil me dat nog wel even pijn gaat doen achteraf denk ik :). Ik moet ook og een garage gaan (her)bouwen. En ik denk ook inderdaad aan een smeerkelder en een brug. Mocht de kelder toch overbodig blijken, gooi ik hem liever dicht dan dat ik hem niet direct bij aanbouw er in graaf denk ik. Maar goed dat kan ook mijn groninger boeren verstand zijn hahahaha. Veel succes met het vinden van een goeie en mooie wep!

Sent from the mobile client - Forum Talker

atak
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 jan 2018 12:33

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor atak » do 01 feb 2018 12:21

Ik woon in het rijn strangen gebied met alleen maar klei en hoge waterstand. Ik heb uitgerekend wat een speerkuil kost om hem in te graven en waterdicht te krijgen, en ik sloeg achterover van de kosten. Ik ga nu gewoon voor een 4 of 5 tons vierkoloms brug. Ben begonnen met uitgraven enz. Garage wordt 9x6 als kapschuur gebouwd want er stond een kas en ik mag niet groter.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Een nieuwforum gebruiker.

Berichtdoor Hoppa69 » do 01 feb 2018 16:32

Smeerkuil is leuk voor ff vlug maar zoals een h-bak er uit halen is een brug toch vele malen makkelijker.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast